«Σίβυλλα» η Κεραμέως για θρήσκευμα - ιθαγένεια

Η υπ. Παιδείας αναμένει τις δικαστικές αποφάσεις πριν υιοθετήσει την απόφαση-σκάνδαλο της Αρχής Δεδομένων

Ρεπορτάζ
Αντώνης Τριανταφύλλου

Το ζήτημα που προέκυψε από τη σκανδαλώδη απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία ζητεί από το υπουργείο Παιδείας να σταματήσει την αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα πιστοποιητικά του «myschool», αλλά και τη δήλωση των μαθητών ότι δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι προκειμένου να απαλλαγούν από το µάθηµα των Θρησκευτικών είναι η πρώτη μεγάλη κρίση που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η Νίκη Κεραμέως. 

Θα υποχωρήσει απέναντι στις αξιώσεις της ανεξάρτητης Αρχής, της Ελληνικής Εταιρίας Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕλΕΔΑ) και της Ενωσης Αθέων ή θα τηρήσει πιστά το γράμμα και το πνεύμα υποχρεωτικών δικαστικών αποφάσεων;

Το υπουργείο Παιδείας έδωσε χθες το πρώτο -ίσως άτολμο και ελλιπές- θεσμικό δείγμα γραφής, που βάζει στον «πάγο» την ΕλΕΔΑ και την Ενωση Αθέων.

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι παρέλαβε και θα μελετήσει τη σχετική απόφαση της ανεξάρτητης Αρχής.

Εξάλλου, δεν μπορεί να πράξει διαφορετικά. Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για το πρόγραμμα σπουδών των Θρησκευτικών του Κώστα Γαβρόγλου, με δεδικασμένο από το ΣτΕ ότι το προηγούμενο πρόγραμμα σπουδών του Νίκου Φίλη ήταν αντισυνταγματικό, στερούμενο ομολογιακού περιεχομένου, την ώρα μάλιστα που η ανεξάρτητη Αρχή ισχυρίζεται στην επίμαχη απόφασή της ότι το πρόγραμμα σπουδών του Νίκου Φίλη είναι ομολογιακού περιεχομένου!

Εξάλλου, αναμένονται ακόμα αποφάσεις του ΣτΕ για εκκρεμείς υποθέσεις που αφορούν το θρήσκευμα στα απολυτήρια. Το Συμβούλιο της Επικρατείας καλείται να αποφασίσει για την «εγκύκλιο Λοβέρδου», με την οποία ακόμη και σήμερα δίνονται οι απαλλαγές από τα Θρησκευτικά και της οποίας τη μη εφαρμογή ζητεί άμεσα η ανεξάρτητη Αρχή.

Επίσης, η Ενωση Αθέων είχε προσβάλει δικαστικά και τα προγράμματα σπουδών Γαβρόγλου μαζί με την ίδια αίτηση ακύρωσης της «εγκυκλίου Λοβέρδου».

Θα... συμμορφωθεί!

Ιδιαίτερη αξία έχει η επισήμανση με την οποία κλείνει το υπουργείο Παιδείας την ανακοίνωσή του, τονίζοντας ότι θα συμμορφώνει την πολιτική του με τις αποφάσεις των ανεξάρτητων Αρχών και της Δικαιοσύνης.

Ωστόσο, οι διοικητικές αποφάσεις των ανεξάρτητων Αρχών δεν έχουν δεσμευτική ισχύ, όπως οι δικαστικές. Επομένως, εάν οι εκκρεμείς αποφάσεις του ΣτΕ συγκρούονται ως προς το περιεχόμενό τους με την προχθεσινή απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής, τότε αυτή θα καταστεί κενό γράμμα.

Εξάλλου, δύο αποφάσεις δικαστηρίου, η 115/2012 του Διοικητικού Εφετείου Χανίων και η 660/2018 του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα Θρησκευτικά, συγκρούονται άμεσα με το σκεπτικό της απόφασης της ανεξάρτητης Αρχής. Επομένως, υπάρχει και αυτό το νομικό κώλυμα για το υπουργείο Παιδείας.

Σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία έρχεται η επίσκεψη σήμερα των μελών της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων (ΠΕΘ) στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.

«Προσπάθεια αποχριστιανοποίησης»

Προσπάθεια αποχριστιανοποίησης της χώρας καταγγέλλει η Ελληνική Λύση και καλεί το υπουργείο Παιδείας να πάρει θέση σπάζοντας την «ύποπτη σιωπή» για την απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σχετικά με την αναγραφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας.

Σε ανακοίνωσή του, το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου καταγγέλλει: «Ακόμη μία προσπάθεια αποχριστιανοποίησης της Ελλάδας και υπαγωγής της στους κανόνες της παγκοσμιοποίησης βρίσκεται σε εξέλιξη!

Η απόφαση της Αρχής να αξιώσει να μην αναγράφονται πλέον το θρήσκευμα και η ιθαγένεια στα πιστοποιητικά των γυμνασίων και των λυκείων της χώρας και η ύποπτη σιωπή της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κυρίας Κεραμέως δείχνουν πλέον ξεκάθαρα τις προθέσεις της Νέας Δημοκρατίας να υποκύψει στις ορέξεις ορισμένων για επιβολή καθεστώτος ουσιαστικής αθεΐας στη χώρα».

Η Ελληνική Λύση, συνεχίζει η ανακοίνωση, «καλεί άμεσα το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να πάρει θέση και να σταθεί απέναντι σε αυτήν την επικίνδυνη και καταδικαστέα απόφαση της Αρχής, η οποία “εξαφανίζει” τη συνταγματικά κατοχυρωμένη επικρατούσα θρησκεία της χώρας, την ορθόδοξη πίστη μας».

«Ξηλώνεται» ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ: «Οι άριστοι θα σηκώνουν τη σημαία»

Στα χέρια των άριστων μαθητών του δημοτικού σχολείου έρχεται και πάλι η σημαία. Την κατάργηση της επαίσχυντης κλήρωσης στο δημοτικό για τους σημαιοφόρους στις παρελάσεις ανακοίνωσε χθες, με δηλώσεις της στο ραδιόφωνο του Alpha, η υπουργός Παιδείας.

«Ο καλύτερος θα σηκώνει τη σημαία» ανέφερε η Νίκη Κεραμέως, προσθέτοντας ότι η επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς θα ισχύσει από την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου. Αυτό σημαίνει ότι τη σημαία θα σηκώνει μόνο ο μαθητής ή η μαθήτρια με την καλύτερη βαθμολογία.

Η απόφαση αυτή έχει ισχυρό συμβολισμό, καθώς δείχνει ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε καλό δρόμο και έχει τη διάθεση να «ξηλώσει» όλες τις στρεβλές πολιτικές που εφήρμοσε τα προηγούμενα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ, φτάνοντας σε σημείο να «ποινικοποιήσει» την αριστεία και τη διάθεση των μαθητών να πετύχουν όσο υψηλότερες επιδόσεις μπορούν.

Η κυρία Κεραμέως ανέφερε πως η επιλογή των σημαιοφόρων θα γίνεται εκ νέου με βάση τις επιδόσεις τους, καθώς αναμένεται να αλλάξει η ρύθμιση του τέως υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, η οποία προέβλεπε πως ο εκάστοτε σημαιοφόρος θα ορίζεται έπειτα από κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης.

Η επαναφορά του μέτρου για τους σημαιοφόρους αφορά μόνο τα δημοτικά σχολεία, όπου το 2017 είχε με υπουργική απόφαση επιβληθεί η κλήρωση.

Στα γυμνάσια και τα λύκεια παραμένει το καθεστώς ορισμού του σημαιοφόρου και των παραστατών με βάση τις βαθμολογικές τους επιδόσεις.

Η Ιστορία

Σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, σε βάθος χρόνου, χωρίς να προσδιορίσει πότε, θα γίνουν αλλαγές και σε κρίσιμα μαθήματα, όπως η Ιστορία.

Σε ό,τι αφορά άλλες μεταρρυθμίσεις, η υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι οι μαθητές που φέτος θα πάνε στη Γ' Λυκείου θα δώσουν πανελλαδικές με το ισχύον σύστημα, καθώς οι βελτιώσεις που μελετά η κυβέρνηση δεν θα εφαρμοστούν άμεσα, για να μην αιφνιδιαστούν οι μαθητές, αλλά σε βάθος χρόνου.

Τέλος, δεν διευκρίνισε αν η κατάργηση των «αιώνιων» φοιτητών θα συμπεριληφθεί στο προσεχές σχεδιαζόμενο νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, υποδηλώνοντας ότι μάλλον θα καθυστερήσει η εφαρμογή της.