Βγαίνει ο Παρθενώνας από τα μπουκάλια της Coca-Cola

Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε τρεις ελληνικές εταιρίες. Η Λουξ προανήγγειλε προσφυγή στα δικαστήρια

Τέλος στη διαφημιστική εκστρατεία με τον Παρθενώνα και τα υπόλοιπα μνημεία καλείται να βάλει εντός 30 ημερών η Coca-Cola. Αυτό αποφάσισε χθες η δευτεροβάθμια επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, δικαιώνοντας τις θέσεις των εταιριών Λουξ, Έψα και Βίκος, που είχαν προσφύγει στην επιτροπή.

Η απόφαση αναδεικνύει τις παράνομες πρακτικές τις οποίες υιοθέτησε η Coca Cola, χωρίς όμως παράλληλα να τιμωρεί την πολυεθνική για αυτή την κίνηση αθέμιτου ανταγωνισμού.

Δεν θα μπορούσε, άλλωστε, να επιβάλει οποιαδήποτε ποινή πέραν του τερματισμού της καμπάνιας, καθώς το συμβούλιο αποτελεί θεσμικό όργανο και όχι δικαστήριο. Ισως γι' αυτό η διοίκηση της Λουξ προανήγγειλε προσφυγή στη Δικαιοσύνη, προκειμένου να βάλει φρένο σε αυτές τις πρακτικές.

Η εταιρία εξετάζει αυτό το διάστημα τον τρόπο με τον οποίο θα χειριστεί ποινικά την υπόθεση, είτε μόνη της είτε σε συνεργασία με άλλες εταιρίες του κλάδου, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει στην υποβολή μηνυτήριας αναφοράς.

Όχι όμως μόνο κατά της Coca-Cola, αλλά και του υπουργείου Πολιτισμού, που σύμφωνα με τη Λουξ δεν ενήργησε με τρόπο ώστε να αποτρέψει τη χρήση ενός εθνικού μνημείου, κάτι που ανοίγει τον δρόμο σε οποιονδήποτε να πράξει το ίδιο στο μέλλον.

«Θα το πάω μέχρι τέλους. Δεν πρόκειται να αφήσουμε αυτό το πράγμα να γίνει θέσφατο. Να καπηλεύεται μία εταιρία χωρίς την οποιαδήποτε άδεια την ιστορία του τόπου και το υπουργείο Πολιτισμού να απαντά στις ερωτήσεις μας ως Πόντιος Πιλάτος. Θα χρησιμοποιήσουμε όποιες δυνατότητες μας δίνει ο νόμος για να ανακόψουμε μία ξεκάθαρα επιθετική κίνηση. Και αυτό η Λουξ είναι αποφασισμένη να το κάνει ακόμα και αν δεν ακολουθήσουν οι άλλες δύο εταιρίες» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Λουξ Γιάννης Μαρλαφέκας σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, στο περιθώριο των διεθνών αγώνων αυτοκινήτου PICK Πάτρας.

Όσον αφορά τη χθεσινή απόφαση, η δευτεροβάθμια επιτροπή αποφάνθηκε κατά πλειοψηφία ότι η διαφημιστική επικοινωνία για τη συλλεκτική συσκευασία Coca-Cola με θέμα την Αθήνα, όπου απεικονίζονται ο Παρθενώνας και η Βουλή των Ελλήνων, χωρίς προηγούμενη σχετική άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού όσον αφορά την αναπαράσταση μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο έρχεται μετά τις 4/7/2019 σε αντίθεση με το άρθρο 1 του ΕΚΔ-Ε.

Η επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι από τις 4 Ιουλίου και έπειτα απαιτείται η λήψη άδειας για χρήση αναπαραστάσεων με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο (και άρα και των ελεύθερων σχεδίων) των μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο.