Χειροπέδες σε τέσσερις γνωστούς εφοπλιστές

Κατηγορούνται για σύσταση καρτέλ με τεράστια κέρδη. Εχει συλληφθεί και ο κεντρικός λιμενάρχης της Θεσσαλονίκης

Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις για τη σκοτεινή δράση του καρτέλ που φαίνεται πως είχε στηθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στο οποίο φαίνεται πως εμπλέκονται μεγάλοι οικονομικοί παράγοντες. 

Σύμφωνα με πληροφορίες της «δημοκρατίας», έχουν ήδη συλληφθεί τέσσερα πρόσωπα του εφοπλιστικού χώρου, τα οποία διαθέτουν ρυμουλκά πλοία και πλωτούς γερανούς. Οι ασφαλείς πληροφορίες της εφημερίδας μιλούν για τους εφοπλιστές Μιχάλη Σπανόπουλο, Δημήτρη Βερνίκο, Νίκο Ζούρο και Τάσο Μιχάλαρο.

Μαζί με τους τέσσερις εφοπλιστές ο κεντρικός λιμενάρχης στη Θεσσαλονίκη, έξι πλοηγοί και χειριστές ρυμουλκών συνελήφθησαν επίσης με την κατηγορία για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης και ξέπλυμα χρήματος, ενώ η προανάκριση βρίσκεται σε εξέλιξη. Την έρευνα διενεργεί η Ενιαία Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας εδώ και αρκετό καιρό και για την πορεία της υπόθεσης υπάρχει διαρκής ενημέρωση των εισαγγελικών Αρχών, ενώ αναμένεται να επεκταθεί και στο λιμάνι του Πειραιά.

Όπως προκύπτει από πηγές στον χώρο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το κύκλωμα έβαζε σε κάθε πλοίο πολύ περισσότερα ρυμουλκά απ' όσα χρειάζονταν, ενώ ερευνάται και το ενδεχόμενο να άλλαζαν την ώρα που πλεύριζαν τα πλοία στο λιμάνι. Αυτή η αλλαγή της ώρας ουσιαστικά σημαίνει ότι με αυτόν τον τρόπο παρενέβαιναν στη σειρά προτεραιότητας που υπήρχε για την εξυπηρέτησή τους. Οι ασφαλείς πληροφορίες της «δημοκρατίας» αναφέρουν ότι από τον όμιλο Σπανόπουλου φέρεται ότι έχει συλληφθεί και το διευθυντικό στέλεχος Γιάννης Φατσέας, ο οποίος επίσης αντιμετωπίζει τις ίδιες κατηγορίες.

Οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν πως όλοι τους συνελήφθησαν στην Αθήνα - μάλιστα, ο ένας φέρεται ότι αντιστάθηκε σθεναρά όταν οι αστυνομικοί τού ζήτησαν να τους ακολουθήσει. Μάλιστα δύο από τους εφοπλιστές, οι κύριοι Βερνίκος και Σπανόπουλος, είχαν στήσει κοινοπραξία με ρυμουλκά, εδραιώντας έτσι την παρουσία τους στο βόρειο Αιγαίο και με τα ρυμουλκά τους να αλωνίζουν στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

Το όνομα του εφοπλιστή Σπανόπουλου δεν είναι η πρώτη φορά που απασχολεί τα φώτα της δημοσιότητας. Επειτα από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη 2, η πλοιοκτήτρια εταιρία είχε αναθέσει στην εταιρία Σπανόπουλος το έργο της αντιμετώπισης και του περιορισμού των συνεπειών του ναυαγίου, όπως αναφερόταν και σε σχετική ανακοίνωσή της.

Τότε ακριβώς, στις 22 Σεπτεμβρίου 2017, είχε προκληθεί σάλος από τα δημοσιεύματα περί σύλληψης του εφοπλιστή Σπανόπουλου με τις κατηγορίες της εμπορίας λαθραίων καυσίμων, κάτι που ο όμιλος με ανακοίνωσή του διέψευσε κατηγορηματικά.

Η εφημερίδα «δημοκρατία» είχε επισημάνει και τότε τις περίεργες και δυσώδεις διαδρομές μέχρι να καθαριστούν οι ακτές του Σαρωνικού, μια και όλα έδειχναν τότε πως συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα καθυστερούσαν την απάντληση του «Αγία Ζώνη ΙΙ», με στόχο τα κονδύλια του Γαλάζιου Ταμείου, από το οποίο ορισμένοι σκοπεύουν να αντλήσουν ποσά που ίσως ξεπεράσουν τα 20.000.000 ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κεντρικός λιμενάρχης στη Θεσσαλονίκη εξαιτίας της διαδικασίας της προανάκρισης και οι πλοηγοί που κανονικά εξυπηρετούν τα πλοία (πρόκειται για τους ανθρώπους που μανουβράρουν τα μεγάλα καράβια, ώστε αυτά να δέσουν με ασφάλεια στο λιμάνι) δεν εκτελούν εδώ και λίγες ώρες τα καθήκοντά τους.

Αυτό προκαλεί τεράστιο πρόβλημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά ευτυχώς υπήρξε άμεση ανταπόκριση από το υπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο σε συνεννόηση με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) έστειλε άμεσα στο λιμάνι δύο πλοηγούς από άλλες περιοχές, ενώ και ένας τρίτος αναμένεται εντός της ημέρας.

«Η διοίκηση της ΟΛΘ ευχαριστεί την κυβέρνηση και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την άμεση ανταπόκριση και την επίλυση του ζητήματος που προέκυψε με τα στελέχη του πλοηγικού σταθμού» ανέφεραν στελέχη της διοίκησης της εταιρίας, επισημαίνοντας ότι «ανεξάρτητα με την εξέλιξη της συγκεκριμένης υπόθεσης προκύπτει η ανάγκη να εξεταστεί η αναδιοργάνωση του τρόπου λειτουργίας με τον οποίο διενεργούνται οι λιμενικές πλοηγήσεις στην Ελλάδα», χωρίς ωστόσο να επεκταθούν σε περισσότερες λεπτομέρειες ως προς το πώς θα πρέπει να γίνει αυτή η αναδιοργάνωση.