Υπουργός καταπατά τον νόμο

Ατόπημα του Χρυσοχοΐδη. Καταργεί το κράτος με τζάμπα μαγκιές!
Υποκρισία για την ταινία με τον παρανοϊκό που σκοτώνει ακόμα και τη μάνα του! Δεν έπρεπε να είναι ακατάλληλη για ανηλίκους;
Η Μενδώνη, αντί να συγχαρεί τους υπαλλήλους που αντέδρασαν, τους καταγγέλλει

Η Θέση μας: Η εφαρμογή των κανόνων

Στον ρυθμό του «Joker» κινείται όλη η χώρα, αλλά και η πολιτική επικαιρότητα μετά τους ελέγχους που έγιναν σε κινηματογράφους της Αθήνας για τους ανήλικους θεατές της ταινίας, όπως άλλωστε ορίζει ο νόμος. 

Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η είδηση, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη έσπευσε να αποποιηθεί οποιαδήποτε ευθύνη για το υπουργείο της και μίλησε για αυτόβουλη ενέργεια δύο υπαλλήλων του υπουργείου της και μάλιστα προανήγγειλε και ένορκη διοικητική εξέταση. Κοινώς, η υπουργός αναμένεται να εξετάσει τις δύο υπαλλήλους που είχαν το θράσος να εφαρμόσουν τον νόμο.

Λίγο αργότερα, και με εμφανή την πίεση που δέχεται η Λίνα Μενδώνη εντός και εκτός κυβέρνησης, μέσω πηγών του υπουργείου διέρρευσε πως αυτές οι καταγγελίες, που ήταν η αφορμή για τις «εισβολές» στους κινηματογράφους, προήλθαν από στελέχη ανταγωνιστικής εταιρίας διανομής.

Ωστόσο, τους ισχυρισμούς Μενδώνη φαίνεται ότι καταρρίπτει μία από τις υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού στην κατάθεσή της. Όπως ανέφερε η υπάλληλος, που μετέβη στο The Mall μαζί με δύο αστυνομικούς, το έκανε αφού είχε λάβει χαρτί από τον εισαγγελέα.

Μάλιστα, φέρεται ότι κατέθεσε πως ο έλεγχος διενεργήθηκε στο πλαίσιο της επιτροπής για την αξιολόγηση της καταλληλότητας της ταινίας, αφού είχαν προφορική εντολή από τη διευθύντρια του Τμήματος Παραστατικών Τεχνών και Κινηματογράφου, παραθέτοντας και το σχετικό έγγραφο που εξηγούσε τον λόγο για τον οποίο προέβη στον έλεγχο. Με λίγα λόγια, και η μία υπάλληλος αλλά και η άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες, διαψεύδουν κατηγορηματικά τις διαψεύσεις της υπουργού πως δεν υπήρξε καμία εμπλοκή του υπουργείου στα δύο περιστατικά.

Το θέμα έλαβε γρήγορα και πολιτικές προεκτάσεις, αφού η κυρία Μενδώνη έσπευσε σε μια σειρά από μέσα ενημέρωσης να κατηγορήσει τις δύο υπαλλήλους γιατί έκαναν το αυτονόητο, δηλαδή να εφαρμόσουν τον νόμο.

Πέρα από την αντιπολίτευση, που εξαπέλυσε μύδρους κατά της κυρίας Μενδώνη και της κυβέρνησης, η υπουργός δεν βρήκε υποστηρικτές. Πρώτος πρώτος έσπευσε να «την αδειάσει» ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος ξεκαθάρισε πως δεν υπήρξε καμία εισβολή της Αστυνομίας και πήρε τις αποστάσεις του λέγοντας πως το βράδυ θα δει την ταινία «Joker» με τον 15χρονο ανήλικο γιο του, καταπατώντας κι αυτός προκλητικά τον υφιστάμενο νόμο.

Την ίδια ώρα, οι φήμες στα δημοσιογραφικά γραφεία οργιάζουν και μιλούν για έγγραφο του υπουργείου Πολιτισμού προς τους κινηματογράφους για την ταινία «Joker», με το οποίο ζητάται να γίνονται έλεγχοι στα γκισέ για την ηλικία των θεατών. Στην περίπτωση που επιβεβαιωθεί η ύπαρξη ενός τέτοιου εγγράφου, η κυρία Μενδώνη είναι πολιτικά έκθετη και θα κληθεί να απαντήσει προς τι τόσο ψέμα!

Η περίεργη διάταξη που έχει και την υπογραφή Ραγκούση

Η παρέμβαση της Αστυνομίας σε κινηματογράφους το Σαββατοκύριακο και οι προσαγωγές ανηλίκων για την ταινία «Τζόκερ» επανέφεραν στο προσκήνιο τον νόμο για την καταλληλότητα των κινηματογραφικών ταινιών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας, οι υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού που έκαναν τις καταγγελίες επικαλέστηκαν τον νόμο 445 του 1937. Ο συγκεκριμένος νόμος, που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του καθεστώτος του Ιωάννη Μεταξά, μαζί με τον νόμο 446 καθορίζει μέχρι σήμερα τον τρόπο που πηγαίνουμε στον κινηματογράφο. Το 2010 ο νόμος τροποποιήθηκε με τον νόμο 3905 «Ενίσχυση και ανάπτυξη της κινηματογραφικής τέχνης και άλλες διατάξεις» με απόφαση του τότε υπουργού Πολιτισμού Παύλου Γερουλάνου. Μάλιστα, ο σχετικός νόμος φέρει την υπογραφή και άλλων υπουργών της τότε κυβέρνησης, όπως ο Γιάννης Ραγκούσης.

«Απαγορεύεται...»

Μεταξύ άλλων, στην παράγραφο 3 του άρθρου 37 του νόμου αναφέρεται: «Απαγορεύεται η παρακολούθηση ακατάλληλων ταινιών σε ανηλίκους που δεν έχουν συμπληρώσει την απαιτούμενη από την κατάταξη της ταινίας ηλικία και όποιος επιτρέπει σε ανηλίκους να εισέλθουν σε αίθουσα ή σε υπαίθριο χώρο στους οποίους προβάλλεται ταινία ακατάλληλη για την ηλικία τους τιμωρείται με χρηματική ποινή από 1.000 έως 10.000 ευρώ. Η τέλεση από αμέλεια της πράξης αυτής τιμωρείται με χρηματική ποινή 500 έως 5.000 ευρώ».

Σημειώνεται ότι ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ραγκούσης εξέφρασε την έντονη αντίδρασή του για τα περιστατικά στους ελληνικούς κινηματογράφους, ξεχνώντας ωστόσο πως η αναθεώρηση του νόμου που έγινε το 2010 με υπουργό Πολιτισμού τον Παύλο Γερουλάνο έφερε και τη δική του υπογραφή, ως μέλος του υπουργικού συμβουλίου.

Θλιβερός Χρυσοχοΐδης, παριστάνει τον... αναρχικό

Ο σάλος με την ταινία «Joker» και τις εισβολές ή μη των αστυνομικών στους κινηματογράφους έχει προκαλέσει πολιτικές έριδες εντός της κυβέρνησης, καθώς ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης «άδειασε» με τον πλέον πανηγυρικό τρόπο τη συνάδελφό του Λίνα Μενδώνη.

Η αγωνία ωστόσο του κ. Χρυσοχοΐδη να βγάλει από πάνω του τη ρετσινιά για τους ελέγχους σε ανήλικους θεατές τον οδήγησε σε μεγάλο σφάλμα. Με ανάρτησή του στον λογαριασμό του στο twitter ο κ. Χρυσοχοΐδης ενημέρωσε ότι χθες το βράδυ θα πήγαινε με τον 15χρονο γιο του να δει την ταινία «Τζόκερ».

Η κίνηση του κ. Χρυσοχοΐδη έχει προκαλέσει σωρεία αρνητικών σχολίων και πρέπει να του θυμίσουμε ότι ο δημόσιος αξιωματούχος και δη ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη έχει μέλημά του την εφαρμογή του νόμου. Ο κ. Χρυσοχοΐδης με αυτόν τον τρόπο δείχνει πως γράφει στα παλιά του τα παπούτσια τον νόμο, δίνοντας το παράδειγμα σε εκατομμύρια πολίτες να πράξουν ομοίως και να προκληθεί το απόλυτο χάος.

Χαρακτηριστική είναι και η αντίδραση του προέδρου της Ελληνικής Λύσης κ. Βελόπουλου, ο οποίος μέσω twitter κάλεσε τον υπουργό να παραιτηθεί, αφού λέει πως θα παραβιάσει τον νόμο συνειδητά. Είχε προηγηθεί το τρολάρισμα που είχε κάνει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας μέσω social media, ποστάροντας φωτομοντάζ στο οποίο εμφανίζεται ο κ. Χρυσοχοΐδης να κυνηγά τον Τζόκερ και κάνοντας λόγο για επιστροφή στη δεκαετία του '60.