«Εμπλοκή» στο Ελληνικό διαπιστώνει η Κομισιόν!

Τι γράφουν στην έκθεσή τους για το έργο, τους κινδύνους που εγκυμονούν και τoν ιδιώτη που δεν φεύγει από το ακίνητο

Μεγάλες καθυστερήσεις καταγράφονται στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου που κατέχει η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και ειδικά στο έργο του Ελληνικού, διαπιστώνει η πέμπτη έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Κοινοτικοί αξιωματούχοι αποδίδουν τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της συμφωνίας με τη Lamda Development σε «επιπλοκές» του διαγωνισμού παραχώρησης της άδειας καζίνου. Από την έκθεση μαθαίνουμε, όμως, πως ακόμα και σήμερα παραμένει εντός του ακινήτου ένας ιδιώτης, ο οποίος έχει καταθέσει δύο προσφυγές και έχει ήδη χάσει τη μία σε δεύτερο βαθμό. Επισημαίνεται, εξάλλου, η πρόσφατη ρύθμιση, η οποία επιτρέπει στη Lamda να προχωρήσει σε κατεδαφίσεις κτιρίων στο Ελληνικό.

Στην έκθεση διατυπώνονται και οι μεγάλοι κίνδυνοι για την ΕΤΑΔ από την πολυετή διαμάχη με την Αττικός Ηλιος του ομίλου Μαντωνανάκη, αλλά και το γεγονός ότι έχει καθυστερήσει και η μεταφορά πρόσθετων κρατικών ακινήτων στην εταιρία.

Οι ίδιοι αξιωματούχοι επισημαίνουν και τις «συστηματικές καθυστερήσεις» του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, αλλά προσθέτουν πως οι ελληνικές Αρχές έχουν δεσμευτεί για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, ενώ ως νέα ημερομηνία δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί η 26η Ιουνίου.

Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ έχουν δεσμευτεί για τακτοποίηση όλων των εκκρεμοτήτων ως τον Μάιο, μεταξύ των οποίων η ολοκλήρωση της κατασκευής των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, οι αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Σηράγγων για τα έργα βελτιώσεων που απαιτούνται στις σήραγγες του οδικού άξονα, οι αποφάσεις της διοίκησης της Εγνατίας Οδού για τα έργα βελτιώσεων σε γέφυρες που έχουν ήδη χαρακτηριστεί επικίνδυνες, αλλά και η επίλυση του θέματος με τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) που εκκρεμεί από το 2011. Επιπλέον δεν έχει μέχρι σήμερα επιλεγεί σύμβουλος για την αξιοποίηση γης που παραμένει στην ιδιοκτησία της Εγνατία Οδός Α.Ε., καθώς και η έκδοση σειράς περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων.

Για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛ.ΤΑ.) αναφέρεται ότι το μοντέλο αναδιάρθρωσης δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, με την επιχείρηση να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας και ρευστότητας. Περισσότερο πολύπλοκη αποδείχθηκε και η μεταφορά του συγκροτήματος του Ολυμπιακού Σταδίου (ΟΑΚΑ) στο Υπερταμείο, καθώς πρέπει να προηγηθούν μελέτες για τα έργα συντήρησης, να αποφασιστεί ποιο υπουργείο θα προχωρήσει τους σχετικούς διαγωνισμούς κ.ά. Οσο για τα περιφερειακά λιμάνια, μετά την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης στα μέσα Φεβρουαρίου, το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό για τον σύμβουλο στη διαδικασίας πώλησης μετοχών τεσσάρων οργανισμών λιμένων.

Ειδικό κεφάλαιο αφιερώνεται στο Υπερταμείο, η διοίκηση του οποίου έχει πράξει ελάχιστα για την ουσιαστική αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας αρκετών ΔΕΚΟ. Η έκθεση «στάζει μέλι» για τη διοίκηση του Υπερταμείου και αναφέρεται σε σειρά «πρωτοβουλιών» που έχει αναλάβει το τελευταίο διάστημα, όπως η αλλαγή διοικήσεων σε ορισμένες κρατικές επιχειρήσεις, το νέο μοντέλο αμοιβών διοικήσεων κ.ά. Τέλος, επισημαίνεται ότι το Υπερταμείο θα παρουσιάσει νέο στρατηγικό σχέδιο με βάση τα αποτελέσματα των ΔΕΚΟ που ελέγχει στη χρήση 2019.