Εισαγωγή με απολυτήριο σε ΑΕΙ – ΤΕΙ

Τετραετή φοίτηση στο γυμνάσιο και διετή στο λύκειο για την αναβάθμιση του απολυτηρίου, πρότεινε ο… Λιάκος!

Τετραετή φοίτηση στο γυμνάσιο και διετή στο λύκειο, και εισαγωγή σε συγκεκριμένες σχολές των ΑΕΙ και των ΤΕΙ με τον τίτλο απόλυσης προτείνει ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνης Λιάκος. Προκειμένου να αιτιολογήσει την εισήγηση που έχει καταθέσει στην επιτροπή, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Οι εξετάσεις (σ.σ.: πανελλαδικές) καταστρέφουν το λύκειο, “λυκειοποιούν” το γυμνάσιο και μεταφέρουν την πίεση των εξετάσεων στο δημοτικό, γιγαντώνοντας και επεκτείνοντας την παραπαιδεία. Κόβουν δυο μήνες από τη σχολική χρονιά. Από τη στιγμή που αρχίζουν οι εξετάσεις παραλύει η Μέση Εκπαίδευση».

Αν και ο κ. Λιάκος διευκρινίζει ότι δεν έχει ληφθεί κάποια σχετική απόφαση, το σενάριο που επεξεργάζεται η Επιτροπή Διαλόγου είναι να απελευθερωθούν σταδιακά τα τμήματα που δεν έχουν ζήτηση από τις εξετάσεις. «Το σύστημα των εξετάσεων, παρά το διαστροφικό του χαρακτήρα, χαίρει εκτίμησης και δεν χρειάζεται να ανατραπεί. Η υπόθεση είναι ότι σε όσα τμήματα οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προσφερόμενες θέσεις, θα αρκεί για την εισαγωγή το αναμορφωμένο απολυτήριο λυκείου. Εκεί, όμως, που υποψήφιοι υπερβαίνουν τις προσφερόμενες θέσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ισχύον σύστημα εξετάσεων» σημείωσε ο ίδιος.

Οσον αφορά την αλλαγή στον αριθμό των ετών φοίτησης στο λύκειο, ο κ. Λιάκος εκτιμά ότι με αυτόν τον τρόπο θα αναβαθμιστεί το απολυτήριο. «Θα εξασφαλιστεί ένας κορμός εκπαίδευσης στο γυμνάσιο, ενώ στο λύκειο το σχήμα αυτό θα γίνει περισσότερο ερευνητικό με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων. Χρειαζόμαστε ένα αξιόπιστο επαγγελματικό διετές λύκειο με δυνατότητες εκπαίδευσης και στους τόπους εργασίας» υπογράμμισε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.

Πανελλήνιες: Από την Αμοργό στη Νάξο

Στη Νάξο θα ταξιδέψουν οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Αμοργού, όχι όμως για διακοπές, αλλά για να διαγωνιστούν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Σύμφωνα με καταγγελία του Συλλόγου Διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. του νησιού, το υπ. Παιδείας έκλεισε το εξεταστικό κέντρο του σχολείου για το τρέχον σχολικό έτος, γεγονός που έχει πολλαπλές επιπτώσεις τόσο στους μαθητές του νησιού όσο και στις οικογένειές τους. Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο σύλλογος, «πολλοί υποψήφιοι θα υποχρεωθούν σε δύο ή τρία ταξίδια, δεδομένης της χρονικής απόστασης μεταξύ των εξεταζομένων μαθημάτων. Οι μετακινήσεις αυτές των υποψηφίων, που δοκιμάζονται από το εξεταστικό άγχος, τους επιβαρύνουν ψυχολογικά, με τον ανάλογο αντίκτυπο στην επίδοσή τους». Μιλώντας στη «δημοκρατία» η πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ελένη Ζωγραφάκη, τονίζει ότι «υπάρχουν πολύ μικρά λύκεια σε νησιά, για παράδειγμα, με 15 μαθητές συνολικά. Αναρωτιόμαστε κι εμείς πού θα εξεταστούν οι πέντε μαθητές της γ΄ λυκείου σε αυτές τις περιπτώσεις. Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί τα εξεταστικά κέντρα».

Νέο «Σχέδιο Αθηνά» από τον Φίλη για τα τεχνολογικά ιδρύματα

Υπό συζήτηση δήλωσε ότι βρίσκονται τα ΤΕΙ της χώρας ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά ένα νέο «Σχέδιο Αθηνά», που θα αφορά μόνο την Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση. Κατά την ομιλία του σε συζήτηση για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, ο κ. Φίλης άφησε να εννοηθεί ότι πολλά ΤΕΙ ιδρύθηκαν με ρουσφετολογικά κριτήρια, αφού, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «υπάρχει μια διασπορά Τεχνολογικών Ιδρυμάτων σε όλη τη χώρα. Κάποια από αυτά έχουν αντικείμενο που επικαλύπτεται από πανεπιστήμια, και εκεί υπάρχει μια ιστορία όπου κάποιος καταλαβαίνει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο ενιαία και δεν ανάγονται σε κριτήρια αξιοκρατίας και εκπαιδευτικής ποιότητας – είναι πιο σύνθετα».

 «Ολιστικό σχολείο»

Ο ίδιος αναφέρθηκε γενικότερα στην τεχνική εκπαίδευση, εκφράζοντας την άποψη ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα «ολιστικό τεχνικό σχολείο, δηλαδή μια καθολική ματιά στη γνώση, που θα προσανατολίζει όμως τα παιδιά και στη δυνατότητα μιας επαγγελματικής μαθητείας, πράγμα το οποίο σημαίνει μια σχέση με τους εργοδοτικούς και εργατικούς φορείς». Τόνισε, ακόμα, ότι πρέπει να επανεξεταστεί η άτυπη εκπαίδευση κατάρτισης. «Βεβαίως, δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα, αν δεν σκεφτούμε τους εκπαιδευτικούς. Και βεβαίως, η τεχνολογική εκπαίδευση είναι πλούσια σε ειδικότητες, όμως δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί ο κατακερματισμός των ειδικοτήτων» κατέληξε ο κ. Φίλης.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα