«Κρυφός μου πόθος» ο «Βαφτιστικός»

Ο σκηνοθέτης Σίμος Κακάλας μιλάει για την πρώτη του απόπειρα να ανεβάσει την οπερέτα του Σακελλαρίδη για τη Λυρική

Από τη
Γιώτα Βαζούρα

Από την «Γκόλφω project» και τον «Ορέστη» του Ευριπίδη (παράσταση με την οποία «έριξε» αυλαία το περσινό Φεστιβάλ Επιδαύρου) στον «Βαφτιστικό» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη. Ο πολυσχιδής σκηνοθέτης Σίμος Κακάλας καταπιάνεται για πρώτη φορά με το λυρικό ρεπερτόριο και αναλαμβάνει να παρουσιάσει τη γνωστή οπερέτα του Σακελλαρίδη για λογαριασμό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Λίγο πριν από την πρεμιέρα του «Βαφτιστικού» στο Θέατρο Ολύμπια στις 13 Μαΐου ο σκηνοθέτης μιλά στη «δημοκρατία» για τη σχέση του με τις λυρικές μελωδίες και εξηγεί γιατί το ανέβασμα του «Βαφτιστικού» ήταν ένας από τους κρυφούς πόθους του.
«Οταν μου έγινε η πρόταση από τη Λυρική, δεν το σκέφτηκα σχεδόν καθόλου» εξηγεί ο κ. Κακάλας. «Ηταν ένας κρυφός μου πόθος να ασχοληθώ με την οπερέτα. Η αλήθεια είναι ότι το επιζητούσα καιρό τώρα, ήδη από την εποχή που πρωτοπαρουσίασα την “Γκόλφω”. Γνώριζα από την ενασχόλησή μου με τα μπουλούκια, τους περιοδεύοντες θιάσους δηλαδή, ότι οι ομάδες αυτές ενσωμάτωναν στα θεάματά τους δημοφιλή τραγούδια από τις οπερέτες. Κάπως έτσι άρχισα και εγώ δειλά δειλά να διαβάζω τέτοιου είδους έργα».

Οπως εξηγεί «Ο Βαφτιστικός» του Σακελλαρίδη, είναι μια από τις καλύτερες ελληνικές οπερέτες. Ο ιδανικός τρόπος για να «βουτήξει» κανείς για πρώτη φορά στα άγνωστα νερά του λυρικού ρεπερτορίου…
«Είναι ένα καλογραμμένο έργο με εξαιρετική μουσική. Μια φάρσα που θα άρεσε στον καθέναν από εμάς. Εχω ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις φαρσικές κωμωδίες. Αλλωστε τέτοια στοιχεία προσπαθώ να βάζω σε όλες μου τις παραστάσεις» εξηγεί ο σκηνοθέτης, που μας έχει συνηθίσει σε ενδιαφέρουσες και τολμηρές καλλιτεχνικές προτάσεις.

Τι έχει σκεφτεί όμως για τον «Βαφτιστικό»;
«Νομίζω ότι θα είναι μια κλασική ανάγνωση του έργου, αν και δεν νομίζω ότι μπορούμε να πούμε με σιγουριά τι ακριβώς είναι το κλασικό και πώς το ερμηνεύει ο καθένας από εμάς. Αλλά ναι, χρησιμοποιώ πολύ τις κλασικές φόρμες και το μετωπικό παίξιμο, διότι με ενδιαφέρει το θέατρο σύμβασης. Αυτό που με έχει ενθουσιάσει ιδιαίτερα με τον κόσμο της όπερας είναι ότι πρόκειται για μια ξεκάθαρη θεατρική σύμβαση χωρίς προσχήματα».
Η πλοκή του έργου μάς μεταφέρει σε μια βίλα στην Κηφισιά τη δεκαετία του ’20. Εκεί θα προκύψουν μια σειρά από παρεξηγήσεις όταν ο Πέτρος Χαρμίδης, στρατιώτης στο μέτωπο και παντρεμένος με την Κική, αποφασίζει να υποδυθεί τον βαφτιστικό της Βιβίκας (τον οποίο εκείνη δεν θυμάται οπτικά) και να την επισκεφθεί στο σπίτι της.
Χαρακτηριστικό είναι δε ότι η οπερέτα είναι ένα από τα έργα που έχουν «σημαδέψει» την Εθνική Λυρική Σκηνή. Και αυτό αφού από το 1946 έχει παρουσιαστεί στις 33 από τις 76 καλλιτεχνικές περιόδους της ιστορίας της. Το καστ της παραγωγής απαρτίζουν οι νεότεροι μονωδοί όπως οι Αννα Στυλιανάκη, Δημήτρης Πακσόγλου, Διαμάντης Κριτσωτάκης αλλά και οι καταξιωμένοι πρωταγωνιστές της ΕΛΣ, όπως ο Γιάννης Χριστόπουλος, η Δέσποινα Σκαρλάτου και άλλοι.

* Info: «Ο Βαφτιστικός» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Ολύμπια από τις 13 ως και τις 22 Μαΐου. Τη μουσική διεύθυνση έχουν οι Γιώργος Αραβίδης και Ανδρέας Πυλαρινός. Στις 20.00.

«Ηρθε με ύφος επαΐοντα ο Γιαν Φαμπρ»

Ο Σίμος Κακάλας την περσινή χρονιά συμμετείχε στο Φεστιβάλ Επιδαύρου ανεβάζοντας την παράσταση «Ορέστης», ωστόσο εφέτος δεν έχει καταθέσει καμία πρόταση. Ποια είναι όμως η γνώμη του για όσα συνέβησαν εφέτος με τους καλλιτέχνες αλλά και τον Φλαμανδό εικαστικό Γιαν Φαμπρ, ο οποίος έφυγε άρον άρον από το «τιμόνι» του φεστιβάλ; «Νομίζω ότι περισσότερο ενόχλησε την ελληνική καλλιτεχνική κοινότητα ότι ήρθε για να μας δείξει πώς γίνονται τα πράγματα. Ηρθε με ύφος ότι “εγώ είμαι ο επαΐων”. Αυτό μας χτύπησε άσχημα. Ενδεχομένως βέβαια και εμείς έπρεπε να αντιδράσουμε λίγο πιο ψύχραιμα».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα