ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΥΝΟΔΟ

Μαθήματα πολιτικής αγωγής, διαχρονικής ελληνικής γλώσσας αλλά και Ιστορίας από την Εκκλησία

Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι γεγονός σημαντικό για την Εκκλησία, το Γένος μας και την ανθρωπότητα. Θα αφήσω σε άλλους, πιο ειδικούς τον θεολογικό σχολιασμό. Θα ασχοληθώ σήμερα με ορισμένα μηνύματα Παιδείας που αποκομίζουμε από τη Σύνοδο.
Μάθημα Πολιτικής Αγωγής: Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δικαιούται να έχει προσωπική ευλάβεια προς την ορθόδοξη παράδοση και να μετέχει στις Ιερές Ακολουθίες προσευχόμενος και γονατίζοντας, όποτε τούτο προβλέπεται. Ολοι οι πιστοί γνωρίζουν ότι μετά τη Θεία Λειτουργία της Πεντηκοστής ακολουθεί αμέσως ο Εσπερινός του Αγίου Πνεύματος με τις καθιερωμένες γονυκλισίες κληρικών και λαϊκών κατά την ανάγνωση των ευχών.

Οι παλιότεροι μάλιστα έλεγαν ότι πηγαίνουν στον Εσπερινό «της γονατιστής». Είναι μια εξαιρετική ημέρα για την Εκκλησία και ορθώς ο κ. Προκόπης Παυλόπουλος επέδειξε τον προσήκοντα σεβασμό. Οσοι τον επέκριναν λησμονούν ότι αυτός ο τόπος οφείλει την ελευθερία του στους αγωνιστές του 1821, οι οποίοι οραματίστηκαν μια Ελλάδα ορθόδοξη, χριστιανική και δημοκρατική.

Μάθημα διαχρονικής ελληνικής γλώσσας: Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος και πολλοί άλλοι εκ των συμμετεχόντων στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο χρησιμοποιούν μια δυναμική γλωσσική μορφή της λόγιας ελληνικής. Η γλώσσα μας δεν χωρίζεται με διακριτό κενό μεταξύ αρχαίας και νέας. Τα ελληνικά της Καινής Διαθήκης, η γλώσσα των βυζαντινών κειμένων, η καθαρεύουσα του 19ου αιώνα, η οποία δημιούργησε μια ολόκληρη ορολογία που δεν υπήρχε, η λόγια έκφραση των σημερινών εκκλησιαστικών ταγών καταδεικνύουν τον θαυμαστό πλούτο της γλώσσας μας καθώς και τη συνέχεια του Ελληνισμού. Είναι επίσης εντυπωσιακό να βλέπουμε Σέρβους, Τσέχους, Αφρικανούς και άλλους ορθόδοξους επισκόπους να χειρίζονται ωραιότατα την ελληνική σε όλες τις μορφές της, όταν δυστυχώς πολλά Ελληνόπουλα αποφοιτούν από το λύκειο αγνοώντας στοιχειώδεις κανόνες της γραμματικής και του συντακτικού μας.

Οσοι ομιλούν κατά των Αρχαίων Ελληνικών ας ρωτήσουν για την αξία τους τον μητροπολίτη Κένυας Μακάριο, που διδάσκει τη διαχρονική ελληνική γλώσσα με πολυτονικό σε Αφρικανούς ορθοδόξους, και τον Σέρβο επίσκοπο Μπάτσκας Ειρηναίο, που διδάσκει τα Αρχαία Ελληνικά στη Θεολογική Σχολή Βελιγραδίου.

Μάθημα Ιστορίας: Το Βυζάντιο (Ρωμανία), το οποίο υποτιμάται από ορισμένους συγχρόνους διανοητές, είναι πάντα παρόν στη ζωή των ορθοδόξων. Παρακολουθώντας τη Σύνοδο αναλογιζόμαστε την ακτινοβολία του Βυζαντινού Ελληνισμού προς τους λαούς της ανατολικής και δυτικής Ευρώπης. Τι γνωρίζουν σήμερα τα παιδιά μας για την ιστορία των Πρεσβυγενών Πατριαρχείων, για τους Θεσσαλονικείς φωτιστές των Σλάβων Κύριλλο και Μεθόδιο, τους Ελληνες καλλιτέχνες του 14ου αιώνα που αγιογράφησαν τα σερβικά μοναστήρια του Κοσσυφοπεδίου; Πόσοι «μεταμοντέρνοι» ιστορικοί γνωρίζουν ότι ο Ρουμάνος πολιτικός Γιόργκα χαρακτήρισε τη χώρα του «το Βυζάντιο μετά το Βυζάντιο»; Δράξασθε Παιδείας!

Κωνσταντίνος Χολέβας

*Πολιτικός επιστήμων

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα