Ιόνια Οδός με τέσσερις σήραγγες και εννέα διόδια

Στόχος, η παράδοση στην κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2017, παρά τις καθυστερήσεις που έχουν προκαλέσει οι απαλλοτριώσεις

Η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων και η τυχόν εκμίσθωση ιδιοκτησιών σε μήκος περί τα 3 χιλιόμετρα που καταγράφονται εμπλοκές κρίνουν την έγκαιρη ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, οι εργασίες για την κατασκευή της οποίας προχωρούν με ταχείς ρυθμούς από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στόχος του υπουργείου Υποδομών και της εταιρίας είναι η λειτουργική παράδοση του οδικού άξονα στα τέλη Μαρτίου 2017 με πλήρη ολοκλήρωση των εργασιών τον Αύγουστο του 2017.
Η τεχνική εταιρία συμμετέχει κατά 100% στην κατασκευή, ενώ ελέγχει και το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρίας παραχώρησης Νέα Οδός (διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα Αθήνα – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ). Ο διευθύνων σύμβουλος της Νέα Οδός Στέλιος Πενθερουδάκης υποστήριξε την Τρίτη ότι η εταιρία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναγκαστεί να μισθώσει, με πανάκριβα ενοίκια, περισσότερα από 1.700 στρέμματα κατά μήκος του οδικού άξονα προκειμένου να κερδίσει χρόνο, καθώς οι απαλλοτριώσεις εκκρεμούν σε αρκετά σημεία του οδικού άξονα.

Οπως τονίζουν στελέχη της κοινοπραξίας, το κατασκευαστικό κόστος του έργου παραμένει στο 1,025 δισ. ευρώ, αλλά αυξήθηκε σημαντικά το κόστος των απαλλοτριώσεων και των αποζημιώσεων που κλήθηκε να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των πολυετών καθυστερήσεων. Η τελευταία αναμόρφωση της σύμβασης παραχώρησης υπεγράφη στα μέσα Μαΐου και προβλέπει πρόσθετες καταβολές στις κοινοπραξίες κατασκευής και εκμετάλλευσης του έργου. Ως σήμερα έχουν απορροφηθεί κονδύλια περί τα 790.000.000 ευρώ.

Το έργο

Η Ιόνια Οδός είναι μήκους 196 χιλιομέτρων, με 19 ανισόπεδους κόμβους, εννέα σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), τρία κέντρα ελέγχου και συντήρησης, 33 Ανω και 100 Κάτω διαβάσεις και 19 τοίχους αντιστήριξης. Περιλαμβάνει τέσσερις σήραγγες διπλού κλάδου και συγκεκριμένα της Κλόκοβας (2.950 μέτρα), της Μακύνειας (542 μέτρα), της Καλυδώνας (1.200 μέτρα) και της Αμπελιάς (900 μέτρα) καθώς και πέντε μεγάλες γέφυρες μεταξύ των οποίων του Μενιδίου (532 μέτρα), του Τσαγκαρόπουλου (447 μέτρα) και του Εύηνου ποταμού (260 μέτρα).

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης υποστήριξε ότι η Ιόνια Οδός επιβεβαιώνει πως «όταν θέλουμε, μπορούμε να κάνουμε θαύματα». Ο ίδιος εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι «στα δυο τρία σημεία που δεν έχουν γίνει απαλλοτριώσεις θα βρούμε τρόπο» να ξεπεραστούν τα προβλήματα. Με θερμά λόγια αναφέρθηκε στο έργο και ο δήμαρχος Ιωαννιτών Θωμάς Μπέγκας. Στις καθυστερήσεις πληρωμών των ιδιοκτητών που απαλλοτριώθηκαν ακίνητα για την κατασκευή του έργου αναφέρθηκαν, όμως, οι δήμαρχοι Ν. Σκουφά και Δωδώνης. Ο δήμαρχος Δωδώνης Χρήστος Ντακαλέτσης υποστήριξε την Τρίτη ότι απαιτείται η ολοκλήρωση παράλληλων έργων κυρίως σε τμήμα της σημερινής εθνικής οδού καθώς και πρωτοβουλίες από την κυβέρνηση ώστε να μην υποστούν σοβαρό πλήγμα περιοχές του δήμου, σαν την παραποτάμια περιοχή, που παρακάμπτονται από τον νέο οδικό άξονα.

Κατά μήκος της Ιόνιας Οδού θα λειτουργούν τέσσερις μετωπικοί και πέντε πλευρικοί σταθμοί διοδίων με το συνολικό κόστος για τους οδηγούς Ι.Χ. στα 12-13 ευρώ. Ο πρώτος σταθμός διοδίων θα λειτουργήσει όταν παραδοθεί και το πρώτο τμήμα του οδικού άξονα και θα είναι πιθανώς ο σταθμός Αγγελοκάστρου.

Φώτης Κόλλιας

Η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων και η τυχόν εκμίσθωση ιδιοκτησιών σε μήκος περί τα 3 χιλιόμετρα που καταγράφονται εμπλοκές κρίνουν την έγκαιρη ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, οι εργασίες για την κατασκευή της οποίας προχωρούν με ταχείς ρυθμούς από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στόχος του υπουργείου Υποδομών και της εταιρίας είναι η λειτουργική παράδοση του οδικού άξονα στα τέλη Μαρτίου 2017 με πλήρη ολοκλήρωση των εργασιών τον Αύγουστο του 2017.

Η τεχνική εταιρία συμμετέχει κατά 100% στην κατασκευή, ενώ ελέγχει και το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρίας παραχώρησης Νέα Οδός (διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα Αθήνα – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ). Ο διευθύνων σύμβουλος της Νέα Οδός Στέλιος Πενθερουδάκης υποστήριξε την Τρίτη ότι η εταιρία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναγκαστεί να μισθώσει, με πανάκριβα ενοίκια, περισσότερα από 1.700 στρέμματα κατά μήκος του οδικού άξονα προκειμένου να κερδίσει χρόνο, καθώς οι απαλλοτριώσεις εκκρεμούν σε αρκετά σημεία του οδικού άξονα.

Οπως τονίζουν στελέχη της κοινοπραξίας, το κατασκευαστικό κόστος του έργου παραμένει στο 1,025 δισ. ευρώ, αλλά αυξήθηκε σημαντικά το κόστος των απαλλοτριώσεων και των αποζημιώσεων που κλήθηκε να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των πολυετών καθυστερήσεων. Η τελευταία αναμόρφωση της σύμβασης παραχώρησης υπεγράφη στα μέσα Μαΐου και προβλέπει πρόσθετες καταβολές στις κοινοπραξίες κατασκευής και εκμετάλλευσης του έργου. Ως σήμερα έχουν απορροφηθεί κονδύλια περί τα 790.000.000 ευρώ.

Η Ιόνια Οδός είναι μήκους 196 χιλιομέτρων, με 19 ανισόπεδους κόμβους, εννέα σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), τρία κέντρα ελέγχου και συντήρησης, 33 Ανω και 100 Κάτω διαβάσεις και 19 τοίχους αντιστήριξης. Περιλαμβάνει τέσσερις σήραγγες διπλού κλάδου και συγκεκριμένα της Κλόκοβας (2.950 μέτρα), της Μακύνειας (542 μέτρα), της Καλυδώνας (1.200 μέτρα) και της Αμπελιάς (900 μέτρα) καθώς και πέντε μεγάλες γέφυρες μεταξύ των οποίων του Μενιδίου (532 μέτρα), του Τσαγκαρόπουλου (447 μέτρα) και του Εύηνου ποταμού (260 μέτρα).

Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης υποστήριξε ότι η Ιόνια Οδός επιβεβαιώνει πως «όταν θέλουμε, μπορούμε να κάνουμε θαύματα». Ο ίδιος εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι «στα δυο τρία σημεία που δεν έχουν γίνει απαλλοτριώσεις θα βρούμε τρόπο» να ξεπεραστούν τα προβλήματα. Με θερμά λόγια αναφέρθηκε στο έργο και ο δήμαρχος Ιωαννιτών Θωμάς Μπέγκας. Στις καθυστερήσεις πληρωμών των ιδιοκτητών που απαλλοτριώθηκαν ακίνητα για την κατασκευή του έργου αναφέρθηκαν, όμως, οι δήμαρχοι Ν. Σκουφά και Δωδώνης. Ο δήμαρχος Δωδώνης Χρήστος Ντακαλέτσης υποστήριξε την Τρίτη ότι απαιτείται η ολοκλήρωση παράλληλων έργων κυρίως σε τμήμα της σημερινής εθνικής οδού καθώς και πρωτοβουλίες από την κυβέρνηση ώστε να μην υποστούν σοβαρό πλήγμα περιοχές του δήμου, σαν την παραποτάμια περιοχή, που παρακάμπτονται από τον νέο οδικό άξονα.

Κατά μήκος της Ιόνιας Οδού θα λειτουργούν τέσσερις μετωπικοί και πέντε πλευρικοί σταθμοί διοδίων με το συνολικό κόστος για τους οδηγούς Ι.Χ. στα 12-13 ευρώ. Ο πρώτος σταθμός διοδίων θα λειτουργήσει όταν παραδοθεί και το πρώτο τμήμα του οδικού άξονα και θα είναι πιθανώς ο σταθμός Αγγελοκάστρου.

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα