Διασταύρωση Λουκιανού και Μενάνδρου!

Η «Ασπίς» και το «Συμπόσιο» των δύο αρχαίων συγγραφέων ενοποιούνται σε μία παράσταση που περιοδεύει στην Ελλάδα

Από τη
Γιώτα Βαζούρα

Ο σατιρικός λόγος του Λουκιανού και η καυστική πένα του Μενάνδρου «συναντιούνται» σε μια ενιαία παράσταση! Η «Ασπίς», το ανολοκλήρωτο έργο του Μενάνδρου, και το σατιρικό «Συμπόσιο» του Λουκιανού εφέτος το καλοκαίρι παρουσιάζονται εν είδει μιας θεατρικής παράστασης, η οποία έχει ξεκινήσει ήδη την καλοκαιρινή περιοδεία της σε όλη την Ελλάδα. Εκείνο που καθιστά ωστόσο μοναδική την παραγωγή «Η Ασπίς και το Συμπόσιο» είναι ότι απευθύνεται και σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης και ακοής. Κατά την παρουσίασή της δηλαδή υπάρχει ταυτόχρονη ερμηνεία στη νοηματική γλώσσα αλλά και ακουστική περιγραφή για εκείνους που βλέπουν μονάχα με τα μάτια της ψυχής τους…

Με αφορμή το ανέβασμα αυτής της ιδιαίτερα σημαντικής παραγωγής από την εταιρία Ανθός – Πειραϊκό Θέατρο «Δημήτρης Ροντήρης», ένας εκ των πρωταγωνιστών της παράστασης, ο Τάσος Παλαντζίδης, μιλάει στη «δημοκρατία» για τις αρετές των δύο αυτών έργων.
«Είναι μια παράσταση με δύο ξεχωριστά κείμενα, όπου το ένα συμπληρώνει το άλλο» αναφέρει. «Ειδικά το κείμενο του Μενάνδρου δεν παρουσιάζεται συχνά, διότι το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί ποτέ, έμεινε ημιτελές, γι’ αυτό και έχει προστεθεί το “Συμπόσιο” στο δεύτερο μέρος με στόχο να γίνει μια παράσταση με αρχή, μέση και τέλος».

Ο γνωστός ηθοποιός, ο οποίος πρωταγωνιστεί στο θεατρικό συντροφιά με τους Δημήτρη Πιατά, Γιάννη Σιαμσιάρη, καθώς και με μια πλειάδα ακόμη ταλαντούχων καλλιτεχνών, υποδύεται τον γέρο Σμικρίνη, έναν ματαιόδοξο άνδρα που θέλει να παντρευτεί μια νεαρή κοπέλα εποφθαλμιώντας τη μεγάλη κληρονομιά που εκείνη διαθέτει. Το σχέδιό του όμως αποκαλύπτεται και η νεαρή τελικά παντρεύεται τον άνδρα που αγαπά.

«Ο Σμικρίνης είναι αδηφάγο πρόσωπο» εξηγεί ο κ. Παλαντζίδης. «Ενας αδίστακτος άνδρας που τα θέλει όλα δικά του και προκειμένου να το καταφέρει τα ξεπουλά όλα: αξίες και ιδανικά. Οι ίδιοι ήρωες της “Ασπίδος” βέβαια, ξαναεμφανίζονται και στο δεύτερο μέρος της παράστασης, το “Συμπόσιο”, που μιλάει για ένα γαμήλιο γλέντι το οποίο αποτελεί ουσιαστικά τη συνέχεια της πρώτης ιστορίας. Σε αυτό το τραπέζι βλέπουμε να είναι καλεσμένοι εκπρόσωποι από όλες τις φιλοσοφικές σχολές της εποχής». Τα καθόλα σεβαστά αυτά πρόσωπα αρχίζουν να φέρονται ανορθόδοξα και έτσι ξεκινούν τα ευτράπελα.

Μέσα από την παρουσίαση αυτής της τόσο ενδιαφέρουσας επιτραπέζιας συνάντησης, ο Λουκιανός, όπως τονίζει και ο κ. Παλαντζίδης, θέλει να καυτηριάσει την επιτηδευμένη συμπεριφορά των φιλοσόφων, η οποία τελικώς πόρρω απέχει από τις αρχές που με τόσο σθένος οι ίδιοι διακηρύσσουν. «Μπορεί κάποιος να διαθέτει πολλές γνώσεις, ωστόσο το θέμα είναι πώς καταφέρνει τελικά να τις διαχειρίζεται» αναφέρει ο κ. Παλαντζίδης. «Και οι φιλόσοφοι αποδεικνύεται ότι, παρά το υψηλό τους επίπεδο και την κουλτούρα, παραμένουν τρωτοί. Δεν είναι τόσο θαυμαστοί ούτε τέλειοι όσο τους φανταζόμαστε».

Οπως λέει, η πρωτοβουλία του να παρουσιαστεί «Η Ασπίς και το Συμπόσιο» και σε ανθρώπους με ειδικές ικανότητες είναι ιδιαίτερα αξιόλογη. «Ο στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα θέαμα που θα αγκαλιάζει όλους τους θεατρόφιλους».

* Info: Η παράσταση «Η Ασπίς και το Συμπόσιο» περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα. Επόμενοι σταθμοί της είναι το Αρχαίο Θέατρο της Μεσσήνης, την 1η Ιουλίου, το Θέατρο της Αρχαίας Ηλιδας (02/07), αλλά και το Αρχαίο Θέατρο της Νικόπολης, στην Πρέβεζα, στις 06/07.

Το ραντεβού στη Μασσαλία

Η πρεμιέρα του θεατρικού είχε προγραμματιστεί να γίνει στις αρχές Ιουνίου στη Μασσαλία, ωστόσο λόγω των απεργιών στη Γαλλία δεν στάθηκε δυνατό να πραγματοποιηθεί. Πάντως, ο στόχος των συντελεστών είναι η αναβληθείσα παράσταση να παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο.

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα