Αργούν οι κάρτες (και) στα διόδια!

Ετοιμοι εντός του εξαμήνου να δεχτούν (δοκιμαστικά, μέχρι να ξεπεραστούν τα προβλήματα) πιστωτικές οι περισσότεροι από τους διαχειριστές των οδικών αξόνων

Από τον
Φώτη Κόλλια

Eντός του πρώτου εξαμήνου θα είναι σε θέση τουλάχιστον οι περισσότεροι από τους διαχειριστές των οδικών αξόνων να προσφέρουν πληρωμή διοδίων μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών. Ομως δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν δύσκολη την εφαρμογή του μέτρου, κυρίως λόγω των τηλεπικοινωνιακών συνδέσεων και της ταχύτητας ανταπόκρισης των πληροφοριακών συστημάτων των τραπεζών.

Για το θέμα είχε υπάρξει και παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή, τον περασμένο Σεπτέμβριο, κυρίως επειδή στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. παρέχεται η δυνατότητα πληρωμής διοδίων με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα και επειδή αρκετοί τουρίστες, συνηθισμένοι στη χρήση πλαστικού χρήματος, διαμαρτύρονται.

Εκπρόσωποι των κατασκευαστικών ομίλων που διαχειρίζονται τους οδικούς άξονες υποστηρίζουν ότι οι οδηγοί έχουν και τώρα τη δυνατότητα να πληρώνουν με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα (καθώς και να λαμβάνουν τιμολόγιο) για τη «φόρτιση» του πομποδέκτη πολλαπλών διελεύσεων. Για να «φορτίσουν» με χρήματα τον πομποδέκτη τους, οι οδηγοί σταματούν στα τμήματα εξυπηρέτησης που λειτουργούν στους σταθμούς διοδίων.

Είναι, όμως, διαφορετικό θέμα να πληρώνεις με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα το ένα ή τα 3 ευρώ που κοστίζει μια διέλευση. Οπως εξηγούν όσοι ασχολούνται με το θέμα, απαιτείται νέος εξοπλισμός, τον οποίο έχουν παραγγείλει και θα εγκαταστήσουν εντός του εξαμήνου οι εταιρίες Νέα Οδός (εκμεταλλεύεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του οδικού άξονα ΠΑΘΕ) και Κεντρική Οδός (διαχειρίζεται τμήμα του ΠΑΘΕ και τον υπό κατασκευή Αξονα Κεντρικής Ελλάδας). Το πρόβλημα είναι πως σε αρκετούς σταθμούς διοδίων δεν υπάρχει επαρκής τηλεπικοινωνιακή υποδομή για τη σύνδεση με τα συστήματα των τραπεζών. Μάλιστα, για κάποιους σταθμούς θα υπάρξει σύνδεση των συστημάτων διαχείρισης που έχουν οι ίδιες οι εταιρίες μέσω δορυφόρου.

Το μεγαλύτερο ζήτημα που εξετάζουν οι εταιρίες, και γι’ αυτόν τον λόγο η εφαρμογή της πληρωμής με κάρτα θα γίνει αρχικά σε κάποιους σταθμούς ώστε να δοκιμαστεί, είναι ο χρόνος εντός του οποίου θα εγκρίνεται μια συναλλαγή.

Οι συσκευές

Θα χρειαστούν συσκευές είτε για ανέπαφες συναλλαγές (σε αυτές ο κάτοχος της κάρτας δεν βάζει κωδικό) είτε συσκευές που απαιτούν κωδικό για να γίνει η συναλλαγή. Αν η συναλλαγή καθυστερεί ή δεν γίνεται δεκτή λόγω τηλεπικοινωνιακής αστοχίας, τότε θα αυξάνονται ο εκνευρισμός και οι καθυστερήσεις στα διόδια. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο στοίχημα των παραχωρησιούχων.

Πάντως, εντός του εξαμήνου οι οδηγοί που ταξιδεύουν στους οδικούς άξονες θα δουν τους πρώτους σταθμούς διοδίων όπου θα υπάρχει το σήμα για τη δυνατότητα πληρωμής με κάρτα. Στην αρχή θα λειτουργεί μια λωρίδα για πληρωμή με κάρτα, και σε ορισμένους μετωπικούς σταθμούς, ώστε να δοκιμαστεί το σύστημα. Οι εκπρόσωποι των εταιριών υποστηρίζουν πως σε πολλούς πλευρικούς σταθμούς διοδίων λειτουργεί ήδη αυτοματοποιημένο σύστημα πληρωμής, κυρίως επειδή οι διελεύσεις είναι περιορισμένες και «δεν συμφέρει» -ακόμα και για λόγους ασφαλείας- να υπάρχει άνθρωπος στον σταθμό.

Σημειώστε ότι τα τεχνολογικά συστήματα που χρησιμοποιούν οι εταιρίες διαχείρισης των οδικών αξόνων για τα διόδια θα πρέπει, ούτως ή άλλως, να αναβαθμιστούν σταδιακά, εάν εφαρμοστούν οι κυβερνητικές εξαγγελίες περί αναλογικού συστήματος διοδίων όπου οι χρήστες θα πληρώνουν με βάση την απόσταση που διανύουν. Οπως αποδεικνύεται στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού, η εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος δεν είναι, πάντως, όσο εύκολη φαίνεται στις υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδώσει οι υπουργοί Υποδομών τα τελευταία χρόνια.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα