Εφυγε για τον ουρανό ο «Λούκυ Λουκ»

«Εσβησε» από καρδιακή ανεπάρκεια ο τραγουδοποιός Λουκιανός Κηλαηδόνης, σε ηλικία 74 ετών, χθες τα ξημερώματα

Ρεπορτάζ
Γιώτα Βαζούρα

Η ταν ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που με τη φυσαρμόνικά του μας είχε συνοδεύσει στα «Θερινά σινεμά» και σε ένα «Πάρτι στη Βουλιαγμένη». Εκείνος μάς πρότεινε στα «ξενύχτια να λέμε ναι», διαπιστώνοντας πως «αν κοιμηθώ νωρίς, θα σηκωθώ νωρίς, θα ξεκινήσω νωρίς και θα παρκάρω νωρίς» και υποστηρίζοντας ταυτόχρονα πως σαν «αρχίζει το ματς, αδειάσαν οι δρόμοι, η ώρα ζυγώνει».

Ο «Λούκυ Λουκ» της ελληνικής μουσικής και μουσικοσυνθέτης, που κατάφερε να αναμείξει στα κομμάτια του την κάντρι με τη ροκ, τα μπλουζ και τις μπαλάντες, «έσβησε» τα ξημερώματα της Τρίτης, σε ηλικία 74 ετών, έπειτα από βραχεία νοσηλεία στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας ιδιωτικού θεραπευτηρίου λόγω προχωρημένου σταδίου καρδιακής ανεπάρκειας. Αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα με την καρδιά του και τους τελευταίους μήνες είχε νοσηλευτεί κατ’ επανάληψη.

Την είδηση του θανάτου του Λουκιανού Κηλαηδόνη έκανε γνωστή η σύζυγός του Αννα Βαγενά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Ευχαριστούμε πολύ όλους τους γιατρούς, τις νοσηλεύτριες και τους νοσηλευτές που τον φρόντισαν σε όλες του τις νοσηλείες. Ευχαριστούμε όλους εσάς που τον αγαπήσατε και ξέρουμε ότι θα τον αγαπάτε για πάντα».

Επιθυμία της οικογένειας είναι η κηδεία του, την Πέμπτη, να γίνει σε στενό οικογενειακό κύκλο. Στη μνήμη του Λουκιανού Κηλαηδόνη όσοι το επιθυμούν μπορούν να καταθέσουν χρήματα στον λογαριασμό GR8501101130000011395450502 της Εθνικής Τράπεζας, βοηθώντας μια οικογένεια που βρίσκεται σε ανάγκη.

Ο Λουκιανός Κηλαηδόνης γεννήθηκε στις 15 Ιουλίου του 1943 στην Κυψέλη, σε μια περιοχή όπου τότε η αίσθηση της γειτονιάς ήταν ακόμη δυνατή. Εκεί είχε και τα πρώτα του μουσικά σκιρτήματα, αφού από νωρίς μυήθηκε στις μελωδίες του ροκ εν ρολ και των μπλουζ, συνειδητοποιώντας ότι ο μαγικός κόσμος των ήχων και της σύνθεσης ήταν για εκείνον η καλλιτεχνική διέξοδος. Ετσι, αν και σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, καθώς και στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ποτέ δεν ακολούθησε αυτό το επαγγελματικό μονοπάτι.
Η παρθενική του εμφάνιση στη μουσική έγινε στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν έγραψε τη μουσική για τη θεατρική παράσταση του έργου της Κωστούλας Μητροπούλου «Η Πόλη μας». Μάλιστα, τα τραγούδια του δίσκου αυτού είχαν ερμηνεύσει η Βίκυ Μοσχολιού και ο Μανώλης Μητσιάς.

Η «Κόκκινη κλωστή»

Εχοντας αρχίσει να γίνεται ευρέως γνωστός στο κοινό, το 1972 ο Κηλαηδόνης ηχογράφησε τον δίσκο «Κόκκινη κλωστή», σε στίχους Νίκου Γκάτσου (με τη Δήμητρα Γαλάνη και τον Μανώλη Μητσιά). Τη χρονιά εκείνη ο μουσικοσυνθέτης γνώρισε και τη μετέπειτα σύζυγό του, την ηθοποιό και σήμερα βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αννα Βαγενά.

Το 1973 στο άλμπουμ «Μικρoαστικά», σε στίχους Γιάννη Νεγρεπόντη, ο Κηλαηδόνης ερμήνευσε πρώτη φορά δικές του συνθέσεις, σε μια δουλειά που αποτέλεσε σταθμό στην καλλιτεχνική πορεία του. Ακολούθησε το 1978 ο δίσκος «Είμαι ένας φτωχός και μόνος καου-μπόυ», από όπου ξεπήδησαν μερικά από τα πιο γνωστά κομμάτια του, όπως «Τα θερινά σινεμά», «Στη Βουλιαγμένη» αλλά και το ομώνυμο «Είμαι ένας φτωχός και μόνος κάου-μπόυ». Επονται το «Ψυχραιμία παιδιά!» (1979), με το γνωστό «Τα νέα μέτρα» αλλά και την επιτυχία «Το ματς» (ύμνος του ελληνικού ποδοσφαίρου), η «Χαμηλή πτήση» (1982) με το αξεπέραστο «Πού βαδίζουμε, κύριοι» και το «Είμαι η Μαίρη Παναγιωταρά», το άλμπουμ «Τραγούδια για κακά παιδιά» (1986), από όπου ξεχώρισε ο «Υμνος των μαύρων σκυλιών», αλλά και το άλμπουμ «Γιατί θα γίνω μαραγκός!» (1990), στο οποίο συμπεριλήφθηκε και η επιτυχία «Φταίει ο χοντρός;»

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και το άλμπουμ του με τίτλο «Fifties και ξερό ψωμί», που περιλάμβανε τραγούδια της δεκαετίας του ’50, ενώ το 1993 κυκλοφόρησε το διπλό του άλμπουμ με τίτλο «Αχ! Πατρίδα μου γλυκιά».

Το «πάρτι του αιώνα» το ’83 στη Βουλιαγμένη

«Σταθμός» στην καλλιτεχνική διαδρομή του Λουκιανού Κηλαηδόνη υπήρξε το πάρτι στη Βουλιαγμένη στις 25 Ιουλίου του 1983, στην ομώνυμη πλαζ, στο οποίο συγκεντρώθηκαν 80.000 άνθρωποι! Εγινε ο πρώτος καλλιτέχνης που έβγαλε τις συναυλίες από τα γήπεδα και τα θέατρα σε υπαίθριους χώρους.

«Μετά το είπαν beach party και έμαθα ότι στην Αμερική είχαν τέτοια, εγώ δεν ήξερα τι ήταν τα beach party, εγώ ήθελα να κάνω απλώς ένα πάρτι. Ηθελα την ώρα που θα μπαίνει ο κόσμος να ακούγεται μουσική καουμπόικη» είχε πει.
Και τα κατάφερε. Η συναυλία, που άφησε εποχή και συζητιέται έως τις ημέρες μας, μεταδιδόταν ζωντανά από το ραδιόφωνο και άρχισε στις 21.00 (διήρκεσε έως τις 02.00). Μαζί του είχαν τραγουδήσει η Μαργαρίτα Ζορμπαλά, ο Βαγγέλης Γερμανός, ο Γιάννης Γιοκαρίνης, ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Γιώργος Νταλάρας και πολλοί ακόμη. Μάλιστα, όπως είχε δηλώσει εκείνο το βράδυ, δεν λειτούργησαν τα θερινά σινεμά της Αθήνας, αφού πήγαν όλοι στη Βουλιαγμένη! Τα 2013 είχε κάνει μια μεγάλη συναυλία στον Κήπο του Μεγάρου, αναβιώνοντας το θρυλικό αυτό πάρτι!

Το «καμάρι» του ήταν το θέατρο Μεταξουργείο, που ίδρυσε μαζί με τη σύζυγό του το 1999, ένα καλλιτεχνικό στέκι που φιλοξενεί παραστάσεις της Αννας Βαγενά και της κόρης τους, Γιασεμί Κηλαηδόνη, η οποία ακολουθεί τα υποκριτικά μονοπάτια των γονιών της. Η δεύτερη κόρη τους Μαρία ασχολείται με το τραγούδι.

Εγραψε μουσική για θέατρο και σινεμά

Βέβαια, η καλλιτεχνική του δραστηριότητα δεν περιορίστηκε μονάχα εκεί: Ο Λουκιανός Κηλαηδόνης είχε γράψει συνθέσεις για το θέατρο (είχε συνεργαστεί με το Ελεύθερο Θέατρο, το Εθνικό, το Λαϊκό Θέατρο του Τριβιζά, το ΚΘΒΕ) αλλά και τον κινηματογράφο. Μάλιστα, είχε γράψει μουσική για τις ταινίες «Οι κυνηγοί» και «Ο θίασος» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Ελευθέριος Βενιζέλος 1910-1927» του Παντελή Βούλγαρη και «Οι Αθηναίοι» του Βασίλη Αλεξάκη.

{{-PCOUNT-}}18{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα