Μπαίνει δυνατά για ΟΛΘ ο Ιβάν

Συμμετέχει σε κοινό σχήμα με δύο γερμανικούς ομίλους που ετοιμάζεται να καταθέσει δεσμευτική προσφορά

Ρεπορτάζ
Φώτης Κόλλιας

Γερμανικός όμιλος που διαχειρίζεται αρκετούς τερματικούς σταθμούς σε ευρωπαϊκά λιμάνια θα συμμετέχει στο σχήμα της επίσης γερμανικής Deutsche Invest και του ομίλου Ιβάν Σαββίδη, που ετοιμάζεται να καταθέσει δεσμευτική προσφορά για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία των τριών αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός των ημερών, με την πλευρά Σαββίδη να κατέχει 20%-25% των μετοχών του κοινού σχήματος. Ηδη, πάντως, έχει δημιουργηθεί η «εταιρία ειδικού σκοπού», η οποία θα υποβάλει τη δεσμευτική προσφορά στις 24 Μαρτίου, καθώς καταβάλλεται προσπάθεια από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) ώστε να μην υπάρξει νέα παράταση.

Το σχήμα των Γερμανών με τον όμιλο Σαββίδη φέρεται ως σίγουρος υποψήφιος, ενώ σοβαρές πιθανότητες να καταθέσει δεσμευτική προσφορά συγκεντρώνει και ο όμιλος Dubai Ports (μέσω της θυγατρικής P&O), ο οποίος στον διαγωνισμό που είχε γίνει επί κυβέρνησης Κ. Καραμανλή είχε συνεργαστεί με τον όμιλο Μπόμπολα. Δεν είναι σίγουρη, πάντως, η κοινή κάθοδος των δύο και στον εν εξελίξει διαγωνισμό.

Δραστηριότητα

Η Dubai Ports ελέγχει ήδη τον τερματικό σταθμό στην Κωστάντζα της Ρουμανίας και αντίστοιχο τερματικό στην Τουρκία. Ο τρίτος όμιλος που εμφανίζεται να ενδιαφέρεται σοβαρά είναι η ιαπωνική Mitsui, νομικός σύμβουλος της οποίας είναι το δικηγορικό γραφείο του κ. Σπύρου Σαγιά, πρώην γραμματέα του υπουργικού συμβουλίου (στην πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ).

Επειτα και από τις διαπραγματεύσεις με τους υποψηφίους, προβλέπεται πως οι υποχρεωτικές επενδύσεις του νέου ιδιοκτήτη του ΟΛΘ θα φτάσουν τα 180.000.000 ευρώ στην επταετία. Ταυτόχρονα, η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (container terminal) πρέπει να αυξηθεί στις 500.000 TEUs εντός εννέα ετών.

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει η APM Terminals (που διεκδικούσε και τον ΟΛΠ, χωρίς τελικά να υποβάλει δεσμευτική προσφορά), η Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O, η κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα