Λογαριασμοί «φωτιά» από απάτη με sms

Οι καταναλωτές να ζητούν την επιστροφή των χρημάτων από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας συστήνει η ΕΚΠΟΙΖΩ 

Από τον
Γεράσιμο Κόντο

Βροχή από καταγγελίες δέχονται το τελευταίο διάστημα ενώσεις καταναλωτών, όπως το ΙΝΚΑ και η ΕΚΠΟΙΖΩ, από αγανακτισμένους πολίτες που διαμαρτύρονται για φουσκωμένους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας, εξαιτίας του βομβαρδισμού τους με sms και τηλεφωνικές κλήσεις από τετραψήφιους/πενταψήφιους αριθμούς ή εταιρίες «φαντάσματα» που φαίνονται να έχουν συσταθεί σε γειτονικές χώρες. 

«Οι συγκεκριμένες εταιρίες δηλώνουν συνήθως ως έδρα τη Βουλγαρία και την Κύπρο και καλούν μαζικά ή στέλνουν γραπτά μηνύματα σε ανυποψίαστους καταναλωτές. Οποιος κάνει το… λάθος να διαβάσει το sms, να ακολουθήσει κάποιον σύνδεσμο ή να απαντήσει σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, “τιμωρείται” με υπέρογκες χρεώσεις. Εχουμε καταγγελίες ακόμη και για χρεώσεις ύψους 1.000 ευρώ μέσα σε λίγες ημέρες» αναφέρει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης.

Οι επιτήδειοι δρουν με πολλές διαφορετικές μεθόδους, ανάλογα με το… είδος της κομπίνας και το ποσό που επιδιώκουν να αποσπάσουν από κάθε καταναλωτή. «Υπάρχουν τετραψήφιοι/πενταψήφιοι αριθμοί που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα. Σε άλλες περιπτώσεις, ο αποστολέας προσπαθεί να δελεάσει το θύμα με δήθεν προσφορές ή διαγωνισμούς για σπίτια και ταξίδια, ώστε ο καταναλωτής όχι μόνο να διαβάσει το μήνυμα, αλλά να δώσει, σε επόμενο στάδιο, και τα προσωπικά στοιχεία του. Κατά μέσο όρο, η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φθάνει τα δύο ευρώ» εξηγεί η νομική σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΩ Μύρια Βάτζιου.

Σύμφωνα με τις ενώσεις καταναλωτών, το φαινόμενο της εξαπάτησης πολιτών (κυρίως ηλικιωμένων) μέσω τετραψήφιων/πενταψήφιων αριθμών και οργανωμένων τηλεφωνικών κέντρων βρίσκεται σε έξαρση, καθώς οι εταιρίες «φαντάσματα» έχουν βρει τρόπους να κρύβουν τα ίχνη τους. 

«Σε μηνιαία βάση δεχόμαστε περισσότερες από 50 καταγγελίες. Ωστόσο, τα κρούσματα είναι πολλαπλάσια. Δεν απευθύνονται όλοι στην ΕΚΠΟΙΖΩ ούτε αντιλαμβάνονται πάντα τι συμβαίνει, ειδικά όταν η χρέωση είναι μικρή. Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν την επιβολή φραγής στους συγκεκριμένους αριθμούς και να διεκδικούν την επιστροφή των χρημάτων τους από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας» επισημαίνει η κυρία Βάτζιου.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα