Συνωστισμός στις εισόδους των τούνελ του μετρό!

Συμμαχίες και παζάρια για το μεγάλο έργο της Γραμμής 4. Επιστρέφουν έπειτα από πολλά χρόνια οι ξένοι – Πώς σκέφτονται να απαντήσουν οι Ελληνες μεγαλοεργολάβοι

Από τον
Φώτη Κόλλια

Η εκδήλωση που έγινε προ ημερών σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών από τον ισπανικό κατασκευαστικό κολοσσό FCC με θέμα την παρουσίαση του μεγάλου έργου κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας είναι χαρακτηριστική του κλίματος. Αρκετοί ξένοι κατασκευαστικοί κολοσσοί ετοιμάζονται να επιστρέψουν στην Ελλάδα, καθώς έπειτα από σχεδόν 20 χρόνια δημοπρατείται ένα μεγάλο έργο μετρό.
Ο προϋπολογισμός του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 από το Αλσος Βεΐκου ως το Γουδή φτάνει το 1,45 δισ. ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ.

Η προκήρυξη

Με βάση την προκήρυξη οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον ως τις 30 Ιουνίου ώστε να κριθεί πόσοι εξ αυτών θα περάσουν στη δεύτερη φάση.

Γι’ αυτό τις τελευταίες ημέρες έχουν φουντώσει οι συναντήσεις και οι συσκέψεις μεταξύ ελληνικών και ξένων ομίλων ώστε να διαμορφωθούν τα σχήματα. Την ίδια στιγμή κυκλοφορούν φήμες περί πρότασης για δημιουργία ενιαίου ελληνικού σχήματος που θα διεκδικήσει το μεγάλο έργο, ώστε να αναχαιτιστεί η προσπάθεια των ξένων ομίλων. Εκπρόσωποι ελληνικών τεχνικών εταιριών εμφανίζονται, μάλιστα, δυσαρεστημένοι από τη στάση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία καθυστερεί να ασχοληθεί με την εμπλοκή των διεθνών ομίλων στο καρτέλ των δημοσίων έργων. Αντίθετα έχει σχεδόν τελειώσει η διερεύνηση της εμπλοκής των ελληνικών εταιριών με τον καταλογισμό συνολικού προστίμου άνω των 80.000.000 ευρώ.

Τα κουτσομπολιά στην αγορά για τις συμμαχίες δίνουν και παίρνουν. Οι Ισπανοί της FCC είχαν συνεργαστεί στο παρελθόν με την J&P ΑΒΑΞ στις επεκτάσεις του μετρό προς το Περιστέρι. Τώρα λέγεται ότι έχουν σχεδόν συμφωνήσει με άλλον ελληνικό κατασκευαστικό όμιλο. Ενδιαφέρον για το έργο έχουν δείξει και άλλοι ξένοι όμιλοι, όπως η γαλλική Vinci, η οποία ήθελε να διεκδικήσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Ζήτησε παράταση, η κυβέρνηση δεν την έδωσε και έτσι επικράτησε το σχήμα της ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR. Και άλλοι όμιλοι, που δεν βρίσκονται σήμερα στην Ελλάδα (όπως η Vinci, η οποία συμμετέχει σε δύο κοινοπραξίες διαχείρισης οδικών αξόνων και είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Γέφυρα, που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου), μελετούν τη διακήρυξη της Αττικό Μετρό.

Ψηλά ο πήχης

Από τη διακήρυξη προκύπτει ότι μπαίνει σχετικά ψηλά ο πήχης της οικονομικής επιφάνειας των υποψηφίων. Προβλέπεται ότι από τα οικονομικά μεγέθη θα πρέπει να προκύπτει χρηματοληπτική και οικονομική ικανότητα του υποψηφίου για ποσό τουλάχιστον 800.000.000 ευρώ, εκ των οποίων ποσό τουλάχιστον 300.000.000 ευρώ να είναι διαθέσιμο για χορήγηση δανείων και ποσό τουλάχιστον 300.000.000 ευρώ για χορήγηση εγγυητικών επιστολών. Πρόκειται για ποσό το οποίο σε περίπτωση κοινοπραξίας υπολογίζεται αθροιστικά.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι «η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α’Αλσος Βεΐκου – Γουδή. Επίσης στο έργο περιλαμβάνεται η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων».

To πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, από το Αλσος Βεΐκου έως το Γουδή, έχει μήκος περίπου 13 χλμ. και περιλαμβάνει 14 νέους σταθμούς.
Πρόκειται για τους σταθμούς Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ηλύσια, Ζωγράφου και Γουδή. Επίσης, για τη λειτουργία αυτού του τμήματος θα απαιτηθεί η προμήθεια μέχρι 18 νέων συρμών. Ο συνολικός χρόνος εκτέλεσης του έργου «εκτιμάται να είναι της τάξης των 96 μηνών, από την υπογραφή της σύμβασης. Η ακριβής συνολική προθεσμία περάτωσης καθώς και οι τμηματικές προθεσμίες θα καθοριστούν στα τεύχη του Β’ Σταδίου».
Για τη συμμετοχή στο Β’ Στάδιο του διαγωνισμού «οι προεπιλεγέντες υποψήφιοι θα καταθέσουν Εγγυητική Επιστολή Συμμετοχής, που αντιστοιχεί στο 2% του προϋπολογισμού του έργου, όπως θα οριστικοποιηθεί κατά το Β’ Στάδιο του Διαγωνισμού».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα