Ο Ηπειρώτης που «πάντρεψε» τη μόδα και τη φιλοξενία!

Ο Λεωνίδας Μόσιαλος, με 38 χρόνια στον χώρο της επώνυμης ένδυσης – υπόδησης, εγκαινίασε ένα πολυτελές lifestyle fashion hotel, το «SAZ», συνολικής επένδυσης 7.000.000 ευρώ, στην καρδιά των ΙωαννίνωνΑπό τη
Μαρία Μαθιοπούλου

Η μόδα μιλούσε μέσα του από παιδί. Γι’ αυτό και από πολύ μικρός ήξερε ποιον δρόμο θα ακολουθούσε. Με αγάπη για την αισθητική και το ωραίο, ο Λεωνίδας Μόσιαλος άφησε τη σφραγίδα του στα Ιωάννινα με την επιχείρησή του Gruppo Mossialos, δημιουργώντας μια αλυσίδα καταστημάτων επώνυμης ένδυσης και υπόδησης που μετρά 38 χρόνια ζωής. Η αγαπημένη του μόδα μάλιστα έγινε πηγή έμπνευσης και για το τελευταίο εγχείρημά του, που έκανε ντεμπούτο πριν από μερικούς μήνες και αποτελεί την πρώτη του προσπάθεια στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Πρόκειται για το ξενοδοχείο «SAZ», ένα fashion hotel στην «καρδιά» των Ιωαννίνων, που καταθέτει εδώ και λίγο καιρό τη δική του πρόταση στο lifestyle hoteling της ηπειρώτικης πρωτεύουσας, συνδυάζοντας την πολυτελή φιλοξενία με την αγάπη του ιδιοκτήτη του για τη μόδα.

Φαίνεται μάλιστα πως η νέα επιχειρηματική δραστηριότητα του Λεωνίδα Μόσιαλου βρήκε γρήγορα ανταπόκριση, καθώς το ξενοδοχείο στους λίγους μήνες λειτουργίας του κέρδισε ήδη το silver award στην κατηγορία Best Lifestyle City Hotel, στα Greek Hospitality Awards 2017. Υλοποιώντας μια επένδυση 7.000.000 ευρώ μέσα στην κρίση, ο Λεωνίδας Μόσιαλος θέλησε να «επιστρέψει» στα Ιωάννινα λίγα από αυτά που η πόλη τού πρόσφερε στις τέσσερις δεκαετίες της επαγγελματικής του δραστηριότητας εκεί. Ο ίδιος άλλωστε πιστεύει πολύ στον τουρισμό, αλλά και στις προοπτικές της πόλης των Ιωαννίνων, που δεν έχει δείξει ακόμη, όπως λέει, όλα όσα μπορεί να πετύχει στον τουριστικό κλάδο.

Σήμερα η επιχείρησή του, που απασχολεί συνολικά 45 εργαζομένους, διαθέτει έξι καταστήματα ένδυσης και υπόδησης -πέντε στα Ιωάννινα και ένα στην Αρτα-, το ξενοδοχείο «SAZ» και τις Delight Villas στα Σύβοτα.

Σημείο αναφοράς

Ο Λεωνίδας Μόσιαλος, Αρτινός στην καταγωγή αλλά πολιτογραφημένος Γιαννιώτης, αφού εδώ και περίπου τέσσερις δεκαετίες ζει και εργάζεται στα Γιάννενα, είναι γνωστός στην πρωτεύουσα της Ηπείρου ως άνθρωπος της μόδας. Τα καταστήματά του με είδη πολυτελείας (ενδύματα, υποδήματα, τσάντες) αποτέλεσαν από τη δεκαετία του ’80 σημείο αναφοράς για την αγορά των Ιωαννίνων, μέσω συνεργασιών με πολύ γνωστές φίρμες του εξωτερικού. Οταν ήταν μικρός, ταλαντευόταν ανάμεσα σε δύο επιθυμίες: να ασχοληθεί με τη μόδα ή να γίνει αρχιτέκτονας. Η πρώτη τελικά επικράτησε, αν και η φροντίδα και το μεράκι που έδειξε για τη δημιουργία του ξενοδοχείου του φανερώνουν πως η αγάπη για την αρχιτεκτονική και τη διακόσμηση βρίσκεται ακόμα μέσα του.

Ο Λεωνίδας Μόσιαλος έφυγε από την Αρτα για τα Γιάννενα θέλοντας να χτίσει το επαγγελματικό μέλλον του.

Ο εργολάβος πατέρας του, αν και περίμενε πως ο γιος του θα συνέχιζε το δικό του επάγγελμα, βρέθηκε μπροστά στην επιθυμία του παιδιού του να ασχοληθεί με το ένδυμα και τη μόδα. Ετσι ο Λεωνίδας Μόσιαλος, μόλις 26 χρονών, έφτιαξε το 1979 το πρώτο κατάστημά του με ρούχα στα Ιωάννινα, ενώ πολύ γρήγορα αντιλήφθηκε τι σημαίνει μόδα και προσπάθησε να βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις.

Μάλιστα, το 1981 έγινε ο πρώτος που διοργάνωσε επιδείξεις μόδας στα Ιωάννινα, με γνωστά τοπ μόντελ, όταν στην πόλη όλα αυτά ήταν τότε άγνωστες λέξεις. Μέχρι το 1983 τα καταστήματά του είχαν γίνει ήδη τέσσερα και η ανάπτυξη έτρεχε.

Ο ίδιος άρχισε να ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο, να συμμετέχει σε εκθέσεις, να επισκέπτεται τις διεθνείς μητροπόλεις της μόδας και να μαθαίνει διαρκώς το αντικείμενο από τους μεγάλους του είδους. Ξεκίνησε με Ελληνες σχεδιαστές και βιοτέχνες και στη συνέχεια επεκτάθηκε στο επώνυμο ξένο ένδυμα, με αιχμή την ιταλική μόδα.

Από την πρώτη στιγμή εκείνο που ήθελε να δώσει στα καταστήματά του ήταν η ταυτότητα και σε αυτό επιμένει έως σήμερα.

Η πελατεία του σύντομα άρχισε να ξεπερνά τα στενά όρια των Ιωαννίνων και να επεκτείνεται σε όλη την Ηπειρο. Αν ήθελες επώνυμο ρούχο, τσάντα και παπούτσι, πήγαινες στον Μόσιαλο. Τα ταξίδια έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη του Λεωνίδα Μόσιαλου ως επαγγελματία, καθώς άνοιξαν τους ορίζοντές του όχι μόνο στη δουλειά αλλά και στον τρόπο με τον οποίο προσέγγιζε τα πράγματα. Με μια βαλίτσα στο χέρι γύρισε όλο τον κόσμο, επιστρέφοντας κάθε φορά στη βάση του με συνεργασίες και νέες επαφές στις αποσκευές του. Στο δε μυαλό του βρισκόταν πάντα η πρωτοπορία.

«Επέμεινα στην ποιότητα, στην ταυτότητα των καταστημάτων μου και δεν ξεγέλασα ποτέ τους πελάτες μου. Γι’ αυτό και η προσπάθειά μου πέτυχε» λέει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο Λεωνίδας Μόσιαλος, που πιστεύει ότι η πολλή δουλειά είναι καταλύτης για την εξέλιξη της επιχείρησής του. Σήμερα τα καταστήματά του φιλοξενούν περί τις 15 επώνυμες μάρκες.

Το «μικρόβιο» του τουρισμού και η δεύτερη γενιά

Ακόμα ένα «μικρόβιο» όμως περίμενε στη… γωνία τον Λεωνίδα Μόσιαλο. Τα επαγγελματικά ταξίδια του ανά τον κόσμο και η διαμονή του σε ξενοδοχεία αξιώσεων του κίνησαν το ενδιαφέρον για το hoteling. Αρχισε έτσι να διερευνά πώς θα μπορούσε ο ίδιος να επεκταθεί στον χώρο αυτό και να προσφέρει τη φιλοξενία που εκείνος αναζητούσε στο εξωτερικό. Η ιδέα γεννήθηκε στο μυαλό του το 2007 και έκτοτε άρχισε να τη δουλεύει. Εχοντας ήδη από το 2002 στην ιδιοκτησία του ένα οικόπεδο στο κέντρο των Ιωαννίνων, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα boutique hotel, θέλοντας να προσφέρει στην πόλη όπου ανδρώθηκε επαγγελματικά και να συμβάλει στην ενίσχυση του τουρισμού της. Κάπως έτσι τόλμησε και, μέσα στην κρίση, έφτιαξε το «SAZ City Life Hotel», ένα πολυτελές boutique hotel, που άνοιξε τον Ιανουάριο. Στο ξενοδοχείο των 23 δωματίων με θέα στην πόλη αλλά και στη λίμνη Παμβώτιδα η ενασχόληση του ιδιοκτήτη του με τη μόδα είναι εμφανής: ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ βρίσκονται σε προθήκες στα δωμάτιά του ως εκθέματα, ενώ σχέδια μόδας κοσμούν τους τοίχους στο καφέ-μπαρ εστιατόριο ZAMOS. «Είναι μια πολύ όμορφη δουλειά και θέλω να ευχαριστήσω γι’ αυτή τον αρχιτέκτονα Μάνο Καρπούζη» λέει, αν και ο ίδιος έχει βάλει πολλή από την προσωπική αισθητική του στο «SAZ». Στο κομμάτι της φιλοξενίας όμως ο Λεωνίδας Μόσιαλος αναπτύσσει ακόμα μία δραστηριότητα, με τις «Delight Villas», δύο πολυτελείς βίλες 200 τ.μ. έκαστη, στα Σύβοτα.

O ίδιος πιστεύει στην τουριστική προοπτική των Ιωαννίνων, ειδικά με τη λειτουργία της Ιόνιας Οδού. Η δεύτερη γενιά, ο γιος του Γιώργος και η κόρη του Αρτεμις, ασχολούνται ήδη με την Gruppo Mossialos, που με την παρουσία και της συζύγου του Τζένης έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας οικογενειακής επιχείρησης.

{{-PCOUNT-}}20{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα