Ωρα μηδέν στην ΕΡΓΟΣΕ για κοινοτικά 90.000.000 €

Αφορούν το έργο Ψαθόπυργος - Ρίο

Σήμερα κρίνεται η τύχη ενός από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα της τελευταίας τριετίας, του τμήματος Ψαθόπυργος - Ρίο, ύψους 174.000.000 ευρώ, το οποίο έχει εμπλακεί σε πολυετείς δικαστικές περιπέτειες. Το μεσημέρι συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να αποφασίσει τι θα κάνει, καθώς η σύμβαση πρέπει να υπογραφεί μέχρι τις 10 Αυγούστου. Σε διαφορετική περίπτωση η Ελλάδα χάνει περί τα 90.000.000 ευρώ κοινοτικών κονδυλίων.

Ο διαγωνισμός για το σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο σέρνεται επί τρία χρόνια εν μέσω απανωτών προσφυγών από την Πόρτο Καρράς του ομίλου Κ. Στέγγου, που είχε αρχικώς επιλεγεί ως προσωρινός ανάδοχος. Το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε, όμως, πως το έργο έπρεπε να ανατεθεί στον πρώτο μειοδότη (στην ιταλική GD Infrastrutture Srl), που είχε καταθέσει προσφορά κατά 13.000.000 ευρώ φθηνότερη.

Τρεις προσφυγές

Ακολούθησαν αιτήσεις θεραπείας από την ΕΡΓΟΣΕ και προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) από την Πόρτο Καρράς, οι οποίες δεν απέδωσαν. Προ μηνών αποφασίστηκε η υπογραφή σύμβασης με την GD Infrastrutture, αλλά η δικαστική μάχη της πλευράς Στέγγου συνεχίστηκε. Στα τέλη Μαΐου απορρίφθηκε από το ΣτΕ και η δεύτερη προσφυγή της, αλλά την προηγούμενη εβδομάδα προχώρησε στην κατάθεση τρίτης προσφυγής!

Στην αγορά αναρωτιούνται αν το Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ αποφασίσει τελικά την υπογραφή της σύμβασης, ώστε να μη χαθούν τα κοινοτικά κονδύλια, καθώς για την εξέταση της νέας προσφυγής θα χρειαστούν αρκετές εβδομάδες. Ο άλλος δρόμος είναι η ακύρωση του έργου και η επιστροφή των κοινοτικών πόρων.

Φ. Κόλλιας