Τέσσερις μνηστήρες για τη γραμμή 4 του μετρό

Ποια σχήματα θα συμμετέχουν στον διαγωνισμό του 1,8 δισ. ευρώ

Τέσσερις όμιλοι εκδήλωσαν χθες ενδιαφέρον στον διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα (Αλσος Βεΐκου - Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού περίπου 1,8 δισ. ευρώ.

Οπως ανακοίνωσε η διοίκηση της Αττικό Μετρό, στη διαδικασία συμμετείχαν τα εξής σχήματα, με βάση τη σειρά υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος:
1 ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - VINCI - SIEMENS AG «TVS»
2 J+P ΑΒΑΞ Α.Ε. - GHELLA SpA - ALSTOM TRANSPORT S.A.
3 ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ - ANSALDO STP SpA - HITACHI RAIL ITALY SpA
4 FCC - ARCHIRODON - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Στην Αττικό Μετρό υποστηρίζουν ότι η παραπάνω εξέλιξη σηματοδοτεί την εκκίνηση της υλοποίησης της γραμμής 4 του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Αθήνας, του μεγαλύτερου έργου υποδομής που εκτελείται αυτήν τη στιγμή στην Ε.Ε.

Το πρώτο τμήμα της υπόγειας γραμμής 4 έχει μήκος περί τα 13 χιλιόμετρα και 14 νέους υπόγειους σταθμούς: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Ταυτόχρονα εξετάζεται η προσθήκη ενός σταθμού μεταξύ Γαλατσίου και Κυψέλης. Η διάρκεια κατασκευής του έργου υπολογίζεται σε οκτώ χρόνια μεταξύ του 2019 (οπότε θα υπογραφεί η σύμβαση) και του 2028. Επίσης, για τις ανάγκες του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 προβλέπονται:
• Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10 χλμ. με μηχανήματα ΤΒΜ.
• Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
• Δέκα φρέατα.
• Ενα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
• Δύο επίσταθμοι της γραμμής πριν από τον σταθμό στο άλσος Βεΐκου (κάτω από την ομώνυμη λεωφόρο) και μετά τον σταθμό στο Γουδή (κάτω από τη λεωφόρο Κατεχάκη).
• Η προμήθεια, η εγκατάσταση και η θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού έως 18 αυτόματων συρμών που θα απαιτηθούν για τη λειτουργία του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.