Σε πτωτική πορεία βρίσκεται η ελληνική αγορά γάλακτος, καθώς οι πωλήσεις ενός από τα προϊόντα βασικής διατροφής μειώνονται και ο τζίρος της αγοράς υποχωρεί.
Οι πιέσεις που δέχονται οι μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες της χώρας είναι έντονες, καθώς, όπως ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων Χρήστος Αποστολόπουλος, «παρατηρείται μια σταθερή πτώση της κατανάλωσης της ελληνικής αγοράς γάλακτος, η οποία τον πρώτο καιρό της ύφεσης μπορούσε να δικαιολογηθεί από το γεγονός ότι ο καταναλωτής λόγω της οικονομικής κρίσης περιόριζε τις αγορές του σε προϊόντα διατροφής».
Σύμφωνα με τον κ. Αποστολόπουλο, ένας λόγος που μπορεί να δικαιολογήσει την πτώση της κατανάλωσης γάλακτος είναι η υπογεννητικότητα, καθώς οι γεννήσεις στην Ελλάδα έχουν μειωθεί κατά 15%.
Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, το πρόβλημα παραμένει και φέτος, ωστόσο είναι ηπιότερο σε σχέση με το 2016, όταν οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 10% – 12% και ο τζίρος κατά 12% – 17%. Το πρώτο τρίμηνο του 2017 σημειώνεται πτώση 6% – 15% στον όγκο των πωλήσεων, ενώ σε αξία παρατηρείται μείωση 10-12%.
Η πτώση των πωλήσεων έχει επηρεάσει τα οικονομικά μεγέθη των γαλακτοβιομηχανιών της χώρας. Η Δέλτα εμφάνισε το 2016 μειωμένα έσοδα και ζημιές ύψους 13.300.000 ευρώ, ενώ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές της για την αναγκαία αναδιάρθρωση του τραπεζικού δανεισμού της, προκειμένου να συνεχίσει η ομαλή λειτουργία της.
Τα ενοποιημένα έσοδα της εταιρίας Δέλτα Τρόφιμα το 2016 σημείωσαν μείωση κατά 8,6% σε σύγκριση με το 2015, ενώ οι καθαρές ζημιές διαμορφώθηκαν στα 9.580.000 ευρώ, έναντι αντίστοιχων ζημιών 10.285.000 ευρώ το 2015.
Κάμψη των πωλήσεων και μειωμένη κερδοφορία εμφάνισε το 2016 και η ΕΒΟΛ λόγω παύσης της συνεργασίας της με την αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl. Τα έσοδα της Γαλακτοβιομηχανίας Βόλου περιορίστηκαν σε 15.240.000 ευρώ (κάμψη της τάξεως του 1,7%), ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 1.210.000 ευρώ (από 1.620.000 ευρώ το 2015).