Εγκλημα στον Σαρωνικό! Η πετρελαιοκηλίδα έφτασε και στον Πειραιά

«Νεκρή» θάλασσα έγινε ο Σαρωνικός! Οικολογική καταστροφή από τη Σαλαμίνα έως την Πειραϊκή 

Διαστάσεις τεράστιας οικολογικής καταστροφής παίρνει το ναυάγιο του «γηρασμένου» δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη 2», νοτιοδυτικά της Αταλάντης στον Σαρωνικό, την Κυριακή, καθώς ποσότητα των καυσίμων που μετέφερε στις δεξαμενές του έφτασε στην πλευρά της Πειραϊκής. Εγκληματική είναι η ολιγωρία του Λιμενικού Σώματος, του υπουργείου Ναυτιλίας και της ναυτιλιακής εταιρίας FOS Petroleum, συμφερόντων της οικογένειας Θεόδωρου Κουντούρη, που δεν φρόντισαν εγκαίρως ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες στεγανοποίησης και να περιοριστεί το εύρος της ρύπανσης από το ναυάγιο. 

Χθες το απόγευμα μεγάλα κομμάτια πετρελαιοκηλίδας, που «μαύρισαν» τις παραλίες της Σαλαμίνας από την Κυνοσούρα ως τα Σελήνια, άρχισαν να «ταξιδεύουν» με τη βοήθεια των ανέμων προς την πλευρά της Πειραϊκής, κινούμενα απειλητικά προς την παραλία. Σε αυτήν την εξέλιξη φαίνεται ότι καθοριστικό ρόλο έπαιξε η καθυστέρηση στην έναρξη του προληπτικού απορρυπαντικού έργου, που ανέλαβαν με εργολαβία δύο ιδιωτικές εταιρίες.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Σαλαμίνας «η πλοιοκτήτρια εταιρία, αναλαμβάνοντας την ευθύνη, ανέθεσε την απορρύπανση στις αντιρρυπαντικές εταιρίες Πολυχρονόπουλου και Σπανόπουλου». Οπως έγινε γνωστό, έως χθες είχαν περισυλλεγεί από τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κυνοσούρας και Σεληνίων τουλάχιστον είκοσι κυβικά πετρελαιοειδών και επτά κυβικά στερεά απόβλητα, προερχόμενα από τα «σπλάχνα» του τάνκερ, που μετέφερε συνολικά 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil.

Το πλοίο είναι ηλικίας 41 ετών και βυθίστηκε τα ξημερώματα της Κυριακής, ενώ βρισκόταν αγκυροβολημένο κοντά στη βραχονησίδα Αταλάντη, μεταξύ Σεληνίων και Ψυττάλειας. Η ίδια εταιρία διαθέτει ακόμη δύο υπερήλικα πλοία, τα οποία διανύουν την πέμπτη δεκαετία της ζωής τους: Το «Αγία Ζώνη 1», κατασκευής του 1976, και το «Αγία Ζώνη 3», κατασκευής του 1970.

Τα αίτια της βύθισης του πλοίου δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί, ωστόσο πληροφορίες κάνουν λόγο για εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο. Χθες, ύστερα από δραματική καθυστέρηση που προκάλεσε έναν περιβαλλοντικό όλεθρο, ανακοινώθηκε ότι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου και αναμένεται να κατατεθεί σχέδιο για την απάντληση των καυσίμων.

«Η θάλασσα και οι ακτές είναι πολύ επιβαρημένες, ενώ εξαιτίας της μυρωδιάς στην ατμόσφαιρα έχει νεκρώσει όλη η περιοχή. Εκτός από περιβαλλοντικό, το πρόβλημα είναι και οικονομικό» δήλωσε η δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου - Παπαθανασίου, η οποία προανήγγειλε προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά παντός υπευθύνου, προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες για τη ρύπανση.

«Γίνεται έρευνα για την υπόθεση, γιατί υπάρχουν πάντα ερωτήματα και πρέπει να απαντηθούν όλα» τόνισε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής. «Το υπουργείο Ναυτιλίας για ακόμη μία φορά αποδεικνύεται κατώτερο των περιστάσεων, αφού αντέδρασε πολύ καθυστερημένα, αφήνοντας να χαθεί πολύτιμος χρόνος για τον περιορισμό και τον έλεγχο του μαζούτ που διέρρευσε από το δεξαμενόπλοιο» ήταν το σχόλιο του τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Ν.Δ. Γιάννη Πλακιωτάκη.