Μεβγάλ, Nestle έβγαλαν τον σταυρό από τα προϊόντα τους

Τρίτωσε το κακό με τον σταυρό • Μετά τα Lidl, Nestle και ΜΕΒΓΑΛ αφαίρεσαν το σύμβολο της χριστιανοσύνης

Ρεπορτάζ
Μαρία Μαθιοπούλου

Τρέχει να μαζέψει τα ασυμμάζευτα η ΜΕΒΓΑΛ, μετά το θέμα που προέκυψε με τις συσκευασίες των προϊόντων της που κυκλοφορούν στο εξωτερικό, όπου απεικονίζονται εκκλησίες χωρίς σταυρούς στους τρούλους τους. Μάλιστα οι συσκευασίες αυτές κυκλοφορούν χωρίς την ύπαρξη σταυρού στη μακέτα ήδη από το 2012.

Η εταιρία σπεύδει να διευκρινίσει ότι οι απεικονίσεις που εμφανίζονται στα προϊόντα της είναι καθαρά γραφιστικές και όχι φωτογραφικές, εξηγώντας ότι δεν έχει γίνει οποιαδήποτε παρέμβαση με βάση θρησκευτικά κριτήρια, αλλά πρόκειται για καλλιτεχνική οπτική, χωρίς καμία θρησκευτική αναφορά. Η εξήγησή της όμως δημιουργεί νέα ερωτήματα, καθώς αναρωτιέται κανείς γιατί εξαρχής ένας γραφίστας να απεικονίσει μια εκκλησία χωρίς το βασικό σύμβολό της, δηλαδή τον σταυρό, ή γιατί δεν επελέγη κάποιο άλλο τοπόσημο που να δηλώνει την ελληνικότητα του προϊόντος. Μάλιστα η ΜΕΒΓΑΛ, η οποία έχει επενδύσει πολλά στις οικογενειακές αξίες της, στην παράδοση, αλλά και στην εντοπιότητά της, τονίζει ότι τη μη σκόπιμη αφαίρεση του σταυρού αποδεικνύει το γεγονός ότι σε περίοπτη θέση σε όλες τις συσκευασίες της υπάρχει η ελληνική σημαία, της οποίας ο σταυρός αποτελεί αναπόσπαστο σύμβολο. «Η ΜΕΒΓΑΛ είναι μία ελληνική εταιρία που υποστηρίζει τον χριστιανισμό και την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία -και αυτό αποδεικνύεται από πολλές επιλογές της στα 67 χρόνια της ιστορίας της- και παράλληλα σέβεται όλες τις θρησκείες και δεν παρεμβαίνει σε θέματα που αφορούν θρησκευτικές πεποιθήσεις» εξηγεί η μακεδονική γαλακτοβιομηχανία, σημειώνοντας πως, παρ' όλα αυτά, κατανοεί το θέμα και είναι απόλυτα ευαισθητοποιημένη σχετικά, και έτσι θα προχωρήσει σε ανασχεδιασμό όλων των επίμαχων συσκευασιών.

Πριν από μερικές ημέρες, θύελλα αντιδράσεων είχε προκαλέσει η ενέργεια της γερμανικής αλυσίδας Lidl να αλλοιώσει τη διαφήμιση προϊόντος, σβήνοντας τους σταυρούς από εκκλησίες της Σαντορίνης. Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια έπειτα από καταγγελία καταναλωτή στο Βέλγιο και η απάντηση από στέλεχος της εταιρίας ήταν πως αποφεύγει να χρησιμοποιεί θρησκευτικά σύμβολα, ώστε να μην αποκλείσει καμία θρησκευτική πίστη.

Το ίδιο κρούσμα εντοπίστηκε και στην περίπτωση συσκευασιών της Nestle, όπου οι εκκλησίες μοιάζουν περισσότερο με ζωγραφιές.

«Πυρά» από τον Λαρίσης Ιγνάτιο

Μύδρους κατά της γερμανικής εταιρίας σουπερμάρκετ LIDL εξαπέλυσε ο μητροπολίτης Λαρίσης Ιγνάτιος.

Σε άρθρο του στην εφημερίδα «Ελευθερία» της Λάρισας ο επίσκοπος στηλίτευσε την αντιχριστιανική κίνηση της πολυεθνικής, που δραστηριοποιείται στον κλάδο του λιανεμπορίου και στη χώρα μας, να αφαιρέσει από ετικέτες ελληνικών προϊόντων τους σταυρούς οι οποίοι βρίσκονταν στους θόλους εκκλησιών της Σαντορίνης. Ο μητροπολίτης Ιγνάτιος, μεταξύ άλλων, υποστηρίζει ότι η κίνηση της εταιρίας να αφαιρέσει τους σταυρούς ήταν «μια δαιμονική καθ’ έμπνευσις».

Ο κ. Ιγνάτιος διερωτήθηκε πώς θα συμπεριφερόταν η γερμανική εταιρία εάν προκαλούσε το θρησκευτικό αίσθημα των Ρώσων, αφαιρώντας από τους τρούλους του Καθεδρικού του Σωτήρα τους σταυρούς, ή αν αφαιρούσαν την ημισέληνο από ένα μουσουλμανικό τέμενος. Ο επίσκοπος Λάρισας στηλίτευσε την τακτική που ακολούθησε η διοίκηση της εταιρίας LIDL μετά τον σάλο που προκλήθηκε, καθώς απλώς ζήτησε συγγνώμη από την Ελλάδα για το περιστατικό, ενώ θέλησε να τονώσει το αίσθημα των πολιτών λέγοντας ότι η Ελλάδα, που σηκώνει τον σταυρό της, «απαρτίζεται από έναν λαό ο οποίος πιστεύει σε αυτόν τον σταυρό. Και το αποδεικνύει κάθε μέρα πόσο πιστεύει».