Πού πήγαν τα λεφτά της Documenta 14;

Με ένα έλλειμμα 7.000.000 ευρώ η διεθνής έκθεση έχει εκτροχιαστεί

Η περίφημη έκθεση Documenta 14, παρότι ολοκληρώθηκε, συνεχίζει να απασχολεί τα μέσα ενημέρωσης της Ευρώπης, και -για ακόμα μια φορά- όχι για την πολιτιστική αξία της.

Μετά τη δημοσίευση του ελλείμματος ύψους 7.000.000 ευρώ που διαπιστώθηκε αλλά και τη βραχυπρόθεσμη επικείμενη οικονομική κατάρρευσή της, η χρηματοδότηση της παγκόσμιου βεληνεκούς έκθεσης τέχνης εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα «HNA», η έκθεση που φιλοξένησε εκατοντάδες καλλιτέχνες κόστισε 12.000.000 ευρώ περισσότερο από το προβλεπόμενο, ενώ ο ήδη από το περασμένο έτος πενταετής προϋπολογισμός της D14, ύψους περίπου 29.000.000 ευρώ, αυξήθηκε σε 34.000.000 ευρώ κατόπιν αιτήματος του καλλιτεχνικού διευθυντή Ανταμ Σίμτσικ. Η έκθεση χρειάστηκε ακόμη τη χορήγηση έκτακτου δανείου από την πόλη του Κάσελ και το κρατίδιο της Εσης προκειμένου να συνεχίσει τη λειτουργία της. Ο Σίμτσικ δεν διέψευσε τον οικονομικό εκτροχιασμό του εγχειρήματος ή το γεγονός πως δημιουργήθηκαν συνθήκες εργασιακής εκμετάλλευσης, ωστόσο επιμένει πως δεν προέκυψε λόγω δικής του κακής διαχείρισης αλλά λόγω του γεγονότος πως, παρά την παράταση της έκθεσης στις 163 ημέρες και την παράλληλη διεξαγωγή της στην Αθήνα, ο προϋπολογισμός δεν προσαρμόστηκε ως έπρεπε και χρειαζόταν. Σε κάθε περίπτωση, οι φίλοι της τέχνης, και όχι μόνο, ενδεχομένως να μπορούν να διακρίνουν τη λεπτή ειρωνεία της υπόθεσης: Η μεγαλύτερη εικαστική έκθεση του κόσμου πραγματοποιείται πρώτη φορά στην Αθήνα -παράλληλα με την πόλη Κάσελ- υπό τον τίτλο «Μαθαίνοντας από την Αθήνα» («Learning from Athens»), σε μια ρηξικέλευθη ιδέα του Σίμτσικ γεννημένη από τις οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις που επικρατούν ελέω Βερολίνου στον ευρωπαϊκό Νότο.

Η έκθεση πραγματοποιείται και φεύγει από την Ελλάδα πτωχευμένη και «κυνηγημένη» από δεκάδες ερωτήματα σχετικά με το πού πήγαν τα λεφτά. Τελικά, η Documenta 14 και ο κ. Σίμτσικ έμαθαν όντως από την Αθήνα μέσω του καλύτερου τρόπου να μάθει κανείς: μέσω βιωματικής γνώσης.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα