Απολύστε τον ανεπαρκή Κουρουμπλή, κ. Τσίπρα! Επιτέλους, τι περιμένετε;

Δεξαμενόπλοιο χωρίς πιστοποιητικά και με 45 τόνους λαθραία καύσιμα επιχειρούσε πάνω από το ναυάγιο!

Ούτε το πιο δημιουργικό μυαλό χολιγουντιανού σεναριογράφου δεν θα μπορούσε να φανταστεί τις απίστευτες εξελίξεις γύρω από το θέμα της τεράστιας οικολογικής καταστροφής που έχει προκαλέσει η βύθιση του γηρασμένου δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη II» στον Σαρωνικό.

Πρωτοφανές φιάσκο αποτελεί η είδηση που είδε χθες το φως της δημοσιότητας ότι το δεξαμενόπλοιο «ΛΑΣΣΑΙΑ», που εστάλη για την απάντληση του πετρελαίου από το βυθισμένο «Αγία Ζώνη ΙΙ», όχι μόνο δεν είχε πιστοποιητικά αλλά μετέφερε στις δεξαμενές του και λαθραία καύσιμα!
Μάλιστα, για την υπόθεση συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και ο α’ μηχανικός. Οι δύο ναυτικοί έπεσαν στα… μαλακά, καθώς η Εισαγγελία Πειραιά τούς άσκησε δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος, ενώ σήμερα αναμένεται να δικαστούν από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο.

45 με 55 κυβικά

Σύμφωνα με πληροφορίες, στις δεξαμενές έρματος του πετρελαιοφόρου «ΛΑΣΣΑΙΑ» έχουν εντοπιστεί περίπου 45 με 55 κυβικά πετρελαιοειδών μειγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά. Το πλοίο έχει κατασχεθεί και βρισκόταν χθες στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Ασπροπύργου.
Ταυτόχρονα σήμερα το πρωί θα προσεγγίσει το σημείο του βυθισμένου πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ», νοτιοδυτικά της νησίδας Αταλάντης στον Σαρωνικό, νέο δεξαμενόπλοιο, προκειμένου να συνεχιστεί η διαδικασία απάντλησης και μεταφοράς των καυσίμων από τις δεξαμενές του ναυαγίου.

Αυτοψία

Στο μεταξύ, αυτοψία στη θαλάσσια περιοχή όπου σημειώθηκε το ναυάγιο αλλά και σε παραλίες της ευρύτερης περιοχής έκαναν στελέχη του Λιμενικού Σώματος μαζί με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Διονύση Καλαματιανό. Οπως διαπιστώθηκε, οι εργασίες απορρύπανσης προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς, ενώ δεν υπάρχει πετρελαιοκηλίδα στην επιφάνεια της θάλασσας, όπως τουλάχιστον συνέβαινε τα πρώτα 24ωρα από τη βύθιση του πλοίου.

Εξάλλου, τη διαβεβαίωση ότι όσοι επλήγησαν οικονομικά από την περιβαλλοντική καταστροφή στον Σαρωνικό θα αποζημιωθούν έστειλε το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων από Ρύπανση Πετρελαίου IOPC Funds. Ο επικεφαλής των Διεθνών Σχέσεων του Ταμείου Τόμας Λίμπερτ, σε δηλώσεις του υποστηρίζει ότι, μόλις ολοκληρωθεί η επιχείρηση απορρύπανσης, θα ξεκινήσει η διαδικασία αποζημιώσεων και καλεί τους πληγέντες να συγκεντρώσουν έγγραφα και αποδείξεις. Μάλιστα, ανέφερε ότι το ανώτατο διαθέσιμο ποσό στην Ελλάδα, για ναυάγια δεξαμενόπλοιων με πετρελαϊκή ρύπανση, ανέρχεται στα 900.000.000 ευρώ.

«25 χρόνια επιπτώσεις»

Σήμα κινδύνου για τις επιπτώσεις που θα έχει στο οικοσύστημα και στα αλιεύματα η θαλάσσια ρύπανση εκπέμπουν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις. «Αυτό που θα κατακαθίσει στον βυθό θα μείνει χρόνια, αν δεν λάβουμε μέτρα. Σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία, μένει 25 χρόνια σκεπάζοντας το ίζημα της θάλασσας και το νεκρώνει» σημείωσε ο διευθυντής της οργάνωσης «Αρχιπέλαγος» Θοδωρής Τσιμπίδης, ο οποίος χαρακτήρισε το πετρέλαιο «δύσκολο υλικό, σύνθετο, με 3.000 στοιχεία.

Οταν έρχεται σε επαφή με το νερό κάποια υλικά φτάνουν στην επιφάνεια, κάποια άλλα βυθίζονται και ένα μέρος ενσωματώνεται στη θάλασσα». Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Οι κρατικοί φορείς είναι ανύπαρκτοι. Οταν έγινε το ναυάγιο, έτρεχαν να κάνουν συμβάσεις με τις εταιρίες. Υπάρχουν τρόποι να καθαριστεί ο βυθός, πρέπει να φέρουν σύγχρονες τεχνολογίες και να εντοπίσουν τη μόλυνση για να καθαριστεί άμεσα, προτού το πετρέλαιο κατακαθίσει πάνω στο ίζημα του βυθού».

Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανακοίνωση της Ενωσης Πτυχιούχων Περιβαλλοντολόγων Ελλάδος: «Για την ανάκαμψη του οικοσυστήματος εκτιμάται ότι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια. Εχει αποδειχθεί ότι πέρα από τις άμεσες επιπτώσεις της διαρροής πετρελαίου στο οικοσύστημα, λαμβάνουν χώρα μακροπρόθεσμα και άλλες».

Στην αντεπίθεση (με θράσος) η εταιρία τού «Αγία Ζώνη»

Ευκαιρία για να… περάσει στην αντεπίθεση βρήκε η πλοιοκτήτρια εταιρία τού «Αγία Ζώνη ΙΙ», μετά τις συλλήψεις για το δεξαμενόπλοιο «ΛΑΣΣΑΙΑ», το οποίο πραγματοποιούσε απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο και αποκαλύφθηκε πως είχε στις δεξαμενές του λαθραία καύσιμα. Χωρίς να έχει ζητήσει ακόμη μια συγγνώμη για την οικολογική καταστροφή που έχει προκληθεί από το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ», η εταιρία σπεύδει να ισχυριστεί στη νέα ανακοίνωσή της ότι «δεν φέρουμε καμία άλλη ευθύνη για την τυχόν εξάπλωση της ρύπανσης, για την οποία δεν προκύπτει ακόμη σαφώς και με αποδεικτικά στοιχεία ότι οφείλεται στη βύθιση του δεξαμενόπλοιου ”Αγία Ζώνη ΙΙ”».

Οπως σημειώνει, το δεξαμενόπλοιο «ΛΑΣΣΑΙΑ» που απαντλούσε καύσιμα από το βυθισμένο πλοίο είχε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας έως τις 19/9/2017 και είχε ζητηθεί να εκφορτώσει το φορτίο πετρελαίου που είχε αντλήσει από το ναυάγιο στις εγκαταστάσεις των ΕΛ.ΠΕ. έως την ανωτέρω ημερομηνία. «Για λόγους άγνωστους σε εμάς, αυτό δεν έγινε, με συνέπεια το ανωτέρω πλοίο να βρίσκεται από χθες το βράδυ έμφορτο στα ανοιχτά και ανασφάλιστο, λόγω της αναξιοπλοΐας του, με ό,τι κινδύνους μπορεί αυτό να ελλοχεύει» τονίζει η πλοιοκτήτρια εταιρία.

«Ειδήμονες που έφτιαξαν σενάρια περί λαθρεμπορίας και τα διοχέτευσαν στον Τύπο τις προηγούμενες ημέρες αφενός μεν γνώριζαν πολύ καλά τους τρόπους που διεξάγεται το λαθρεμπόριο, διότι ήταν πολύ αναλυτικοί και γλαφυροί στην περιγραφή τους, αφετέρου δε είναι ολοφάνερο ότι είναι υποκινούμενοι και εκτελούν εντολές που σκοπό έχουν να παρουσιάσουν την εταιρία μας και τον εκπρόσωπο αυτής, Θεόδωρο Κουντούρη, να παραβαίνει κατ’ εξακολούθηση τις διατάξεις του τελωνειακού κώδικα» προστίθεται στην ανακοίνωση.

Απαγόρευση κολύμβησης και προειδοποίηση για μακροχρόνιες επιπτώσεις

Δεύτερη απόφαση που απαγορεύει την κολύμβηση στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής και στη Σαλαμίνα εξαιτίας της σοβαρής μόλυνσης εξέδωσε το υπουργείο Υγείας, που αυτή τη φορά επισημαίνει ότι οι άμεσες επιπτώσεις του πετρελαίου στις τροφικές αλυσίδες δεν αποκλείεται να είναι μακροχρόνιες. Με τη νέα απόφαση εξακολουθεί να απαγορεύεται το μπάνιο:
Στη Σαλαμίνα, στον όρμο Λιμνιώνα, κατά μήκος της ακτής, εκατέρωθεν του πέτρινου Θεάτρου Σεληνίων, έμπροσθεν του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου και κατά μήκος της ακτογραμμής επί της οδού Ακτής Θεμιστοκλέους μέχρι την εκκλησία του Αγίου Νικολάου.

Στον Πειραιά

Στον Πειραιά, από την ακτή κολύμβησης πλησίον της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (Ακτή Θεμιστοκλέους 334) μέχρι και την παραλία της Φρεαττύδας και στις ακτές Βοτσαλάκια, καθώς και σε όλες τις παραλίες στον Αλιμο, στο Παλαιό Φάληρο, στο Ελληνικό, στην Αργυρούπολη και τη Γλυφάδα.

Επίσης, επισημαίνεται ότι η δημιουργία πετρελαιοκηλίδων στην επιφάνεια της θάλασσας περιορίζει την ποσότητα του οξυγόνου στο νερό. Αυτό έχει δραματικές επιπτώσεις στους ζώντες οργανισμούς, καθώς και στη διείσδυση των ακτίνων του ήλιου στη θάλασσα και τη φωτοσυνθετική ικανότητα των υδρόβιων φυτών.

Η διαδικασία βιοαποικοδόμησης του πετρελαίου είναι μακρόχρονη και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Από την καταβύθιση σταγονιδίων στα θαλάσσια ιζήματα διαταράσσονται οι οργανισμοί που φιλτράρουν την τροφή τους (μύδια, στρείδια) και συσσωρεύουν υδρογονάνθρακες με γοργούς ρυθμούς.

Ρίτα Μελά

Κ. Μητσοτάκης: «Είστε υπόλογος, είναι ντροπή σας» Παν. Κουρουμπλής: «Δεν θα παραιτηθώ ποτέ, ποτέ»

Να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα επιχείρησε ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος κλήθηκε χθες να ενημερώσει την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής για τα αίτια και κυρίως για τις αντιδράσεις της κρατικής μηχανής σχετικά με τη βύθιση του «Αγία Ζώνη II», που προκάλεσε εκτεταμένη περιβαλλοντική μόλυνση στον Σαρωνικό. Εχοντας απέναντι τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τους βουλευτές που μετέχουν στην επιτροπή αλλά και τους δημάρχους των παράκτιων περιοχών του Σαρωνικού, ο υπουργός Ναυτιλίας επέμεινε ότι δεν υπήρξαν λάθη ή παραλείψεις, υποστηρίζοντας ότι η Πολιτεία ήταν «αποτελεσματική»!

«Μας καταγγέλλουν και μας εγκαλούν, αλλά δεν μας λένε τι έπρεπε να κάνουμε» είπε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός, ενώ χωρίς καμία απολύτως διάθεση για αυτοκριτική συμπλήρωσε πως «εγώ πιστεύω ότι ήμασταν αποτελεσματικοί», για να καταλήξει λέγοντας: «Σε περίπου έναν μήνα, το πολύ 40 ημέρες, η κατάσταση θα είναι πολύ καλύτερη».

Τα αίματα άναψαν όταν πήρε τον λόγο ο Κυριάκος Μητσοτάκης και κατήγγειλε τον υπουργό ότι ολιγώρησε, με αποτέλεσμα η κατάσταση να ξεφύγει ανεπανόρθωτα. Μάλιστα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατηγόρησε ευθέως τον κ. Κουρουμπλή ότι ψεύδεται συστηματικά, καθώς κατέθεσε επίσημο έγγραφο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), στο οποίο αναφέρεται ότι στις 13 του μήνα, δηλαδή τρεις ημέρες μετά το ναυάγιο, ζητήθηκε από τις ελληνικές Αρχές η συνδρομή του.
«Δεν ντρέπεστε λίγο, είστε υπόλογος, είναι ντροπή σας, τόσες μέρες στο Λονδίνο ήσασταν, σα δεν ντρέπεστε, έπρεπε ήδη να έχετε παραιτηθεί!» είπε φανερά εκνευρισμένος ο πρόεδρος της Ν.Δ., με τον Π. Κουρουμπλή να τον διακόπτει και να αφήνει άφωνους τους πάντες. «Δεν θα παραιτηθώ ποτέ, ποτέ!» φώναξε.

Λίγο νωρίτερα ο διευθυντής του γραφείου Τύπου της Ν.Δ. Μακάριος Λαζαρίδης παρατηρούσε εύστοχα ότι «η κυβέρνηση κάηκε στην Αττική και πνίγηκε στον Σαρωνικό». Κι ενώ στην επιτροπή ο κ. Κουρουμπλής δήλωνε ότι δεν θα παραιτηθεί ποτέ, λίγη ώρα πριν, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του, υποστήριζε πως, αν προκύψουν ευθύνες σε βάρος του, θα δώσει την παραίτησή του! Επιχειρώντας δε να απαντήσει στην αποκάλυψη ότι η συνδρομή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού ζητήθηκε με καθυστέρηση, ο κ. Κουρουμπλής υποστήριξε ότι το απορρυπαντικό σκάφος βρισκόταν σε άλλη αποστολή και για αυτόν τον λόγο καθυστέρησε. Οσο για τους λόγους για τους οποίους απουσίαζε στο Λονδίνο και δεν επέστρεψε άμεσα, ο κ. Κουρουμπλής και πάλι ξάφνιασε αρνητικά: «Σε ό,τι αφορά το ταξίδι μου στο Λονδίνο, δεν θα μιλήσω σήμερα, γιατί δεν πρέπει να μιλήσω, γιατί είναι υπόθεση που αγγίζει τα όρια πολύ ψηλά για τη χώρα. Οταν θα έρθει ώρα, τότε θα δούμε τι πήγα να κάνω στο Λονδίνο και ποιο αποτέλεσμα είχε αυτό το ταξίδι για τη χώρα».

Βαρύ «κατηγορώ» απηύθυναν και οι δήμαρχοι των παράκτιων περιοχών που συμμετείχαν στη συνεδρίαση της επιτροπής. Στο σύνολό τους έκαναν λόγο για έλλειψη ενημέρωσης ώστε να κινητοποιήσουν έγκαιρα τις υπηρεσίες τους και για καθυστερήσεις. Αίσθηση προκάλεσε η αποκάλυψη του δημάρχου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης Γρηγόρη Κωνσταντέλλου. «Αποταθήκαμε εμείς την Παρασκευή στο ΚΕΕΛΠΝΟ και τους είπαμε “μπορείτε να έρθετε να ελέγξετε τι γίνεται στις παραλίες μας;”. Για να λάβουμε την απάντηση “λυπούμεθα παρά πολύ, αλλά είναι Σαββατοκύριακο και αυτό δεν γίνεται”» είπε ο δήμαρχος, συμπληρώνοντας ότι τελικά πήραν μόνοι τους δείγμα και το έστειλαν αεροπορικά σε εργαστήριο στη Θεσσαλονίκη.

Δημήτρης Αλειφερόπουλος

ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ

Είναι, πράγματι, απορίας άξιον γιατί ο κ. Τσίπρας διατηρεί ακόμη στην κυβέρνηση τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, εφόσον ο ίδιος δεν διαθέτει την απαιτούμενη ευαισθησία να υποβάλει την παραίτησή του. Κάθε ημέρα που περνάει, γίνεται ολοένα πιο σαφές ότι ο κ. Κουρουμπλής επιβαρύνει έτι περαιτέρω τη θέση του και μεγαλώνει τις αδιαμφισβήτητες αρχικές πολιτικές ευθύνες του…

Αποτελεί πλέον κοινό τόπο ότι την πρώτη στιγμή ο κ. υπουργός αντιμετώπισε το μείζον πρόβλημα της ρύπανσης του Σαρωνικού με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, συνεχίζοντας εμμονικά έως χθες, ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, να διαπράττει ατοπήματα. Αλλωστε, ως εκφραστής μιας παλαιοκομματικής και παρηκμασμένης αντίληψης, εκτός από τους λανθασμένους χειρισμούς και τις παραλείψεις του στην ουσία της υπόθεσης, με τις αλλεπάλληλες εμφανίσεις του στα μέσα ενημέρωσης και όσα λέει αναδεικνύει μια κάκιστη εικόνα όχι μόνο για τον ίδιο αλλά και για ολόκληρη την κυβέρνηση.

Ο ίδιος παραμένει γαντζωμένος στην υπουργική καρέκλα. Ομως, ο πρωθυπουργός έως πότε, επιτέλους, θα αδρανεί;

{{-PCOUNT-}}35{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα