«Γεράκια» καθυστερούν την απάντληση

Ποιοι παίζουν «ζάρια» στον Σαρωνικό με στόχο τα ευρωπαϊκά κονδύλια του Γαλάζιου Ταμείου Mπορεί κάποιες από τις παραλίες του Σαρωνικού να μυρίζουν εξαιτίας της ρύπανσης από τη διαρροή μαζούτ που έγινε από το «Αγία Ζώνη ΙΙ», αλλά αυτό που «μυρίζουν» οι μεγάλες καθυστερήσεις στην απάντληση του πετρελαίου είναι το μεγάλο και σκανδαλώδες παιχνίδι που παίζουν κάποιοι με τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Οπως όλα δείχνουν, συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα καθυστερούν την απάντληση του «Αγία Ζώνη ΙΙ», με στόχο τα κονδύλια του Γαλάζιου Ταμείου. Ερωτήματα προκαλούν επίσης και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην υλοποίηση της απόφασης της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, που ζητά τη μεταφορά των αποβλήτων στην πλησιέστερη μονάδα επεξεργασίας, προς αποφυγή περαιτέρω επιβάρυνσης της ρύπανσης του Σαρωνικού.

Η όλη υπόθεση της βύθισης του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», αλλά και της απάντλησης του πετρελαίου που βρίσκεται στις δεξαμενές του, αποτελεί ένα τεράστιο σκάνδαλο. Αντί να κλείσει ο κύκλος το ταχύτερο δυνατό, για να αποφευχθεί ο ορατός κίνδυνος περαιτέρω επιβάρυνσης του Σαρωνικού με νέες διαρροές, με ανεύθυνες και ύποπτες ενέργειες καθυστερεί η απάντληση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική καταστροφή χιλιάδων επαγγελματιών και πολλών επαγγελματικών κλάδων.

Το ιστορικό

Το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» βυθίστηκε, όπως είναι γνωστό, στις 10 Σεπτεμβρίου, έμφορτο με περίπου 2.500 m3 πετρελαιοειδών προϊόντων. Οπως είναι γνωστό, ο πλοιοκτήτης ανέθεσε με αρκετή καθυστέρηση την επιχείρηση απορρύπανσης στην εταιρία Spanopoulos Group, η οποία συνεργάζεται με την Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος, συμφερόντων Πολυχρονόπουλου.

Επίσης, ανέθεσε την παραλαβή των πετρελαιοειδών απάντλησης από το ναυάγιο στο δεξαμενόπλοιο «Lassea», το οποίο πήγε να παραδώσει στα διυλιστήρια των ΕΛ.ΠΕ. στον Ασπρόπυργο 1.500 τόνους που απάντλησε από το φορτίο του ναυαγίου. Σημειωτέον ότι τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του δεξαμενόπλοιου έληξαν την ημέρα που έκανε την απάντληση!

Στα ΕΛ.ΠΕ. λήφθηκαν δείγματα από τελωνειακό κλιμάκιο και διαπιστώθηκε επιπλέον η ύπαρξη περίπου 100 m3 πετρελαιοειδών στις δεξαμενές έρματος (κάτω από τις δεξαμενές φορτίου).
Οι υπεύθυνοι του πλοίου συνελήφθησαν για λαθρεμπόριο πετρελαίου και το πλοίο κρατήθηκε. Ο καπετάνιος δήλωσε πως ήταν τρύπια η δεξαμενή φορτίου, με αποτέλεσμα πετρελαιοειδή να διαρρεύσουν στις δεξαμενές έρματος.
Το δεξαμενόπλοιο κρατείται από τις Αρχές στην Ελευσίνα, με κίνδυνο και άλλης διαρροής, αφού, όπως δηλώνει ο καπετάνιος, ήδη έχουμε μια τρύπια δεξαμενή, ενώ δεν έχει και πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.

Στις 21 Σεπτεμβρίου τα ΕΛ.ΠΕ. με επίσημο έγγραφο δηλώνουν τεχνική αδυναμία απάντλησης του φορτίου, το οποίο χαρακτήρισαν απόβλητο (SLOP) και δεν δέχονται να το παραλάβουν.
Επίσης, η Δημόσια Αρχή Λιμένων, προς αποτροπή περαιτέρω ρύπανσης, με επίσημο επείγον έγγραφό της ζητεί την άμεση απάντληση του φορτίου του ναυαγίου, το οποίο χαρακτηρίζει «πετρελαιοειδές» και ζητεί τη μεταφορά του στην πλησιέστερη μονάδα επεξεργασίας, προς αποφυγή περαιτέρω επιβάρυνσης της ρύπανσης του Σαρωνικού.
Σημειώνεται ότι το βυθισμένο πλοίο έχει άλλα 1.000 m3 πετρελαιοειδή, από τα οποία οι διαρροές συνεχίζονται.

Το Λιμεναρχείο Πειραιά με επείγον σήμα του στις 22 Σεπτεμβρίου χαρακτηρίζει επίσης το φορτίο πετρελαιοειδές και ζητεί την άμεση απάντληση και μεταφορά του σε μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων, για να αποφευχθούν περαιτέρω επιβαρύνσεις του περιβάλλοντος.
Να ληφθεί υπ’ όψιν ότι το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών του, ναύλωσε υπερσύγχρονο σκάφος κατασκευής 2004, δηλαδή 13 ετών, επικαλούμενο λόγους προστασίας του δημοσίου συμφέροντος.
Από την πλευρά του ο πλοιοκτήτης και ρυπαντής ναύλωσε σκάφος 53 ετών για να κάνει την απάντληση και μπλόκαρε τη διαδικασία, τη στιγμή που οι διαρροές από το ναυάγιο συνεχίζονται.

Ενώ η όλη διαδικασία, αν τηρηθούν όσα ζητούν οι αρμόδιες κρατικές Αρχές, μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου δυο τρεις μέρες και να εξαλειφθεί έτσι κάθε πιθανότητα περαιτέρω ρύπανσης, ο πλοιοκτήτης, σε συνεργασία με εταιρίες που επωφελούνται από τη… διαιώνιση της ρύπανσης, μπλοκάρει τη διαδικασία με νομικές επεμβάσεις, επικαλούμενος ιδιοκτησιακά δικαιώματα του φορτίου, το οποίο όλες οι αρμόδιες Αρχές χαρακτηρίζουν πετρελαιοειδές, δηλαδή απόβλητο (slops).

Με άλλα λόγια, ο ρυπαντής, ο άνθρωπος που έθεσε σε κίνδυνο την υγεία και επηρέασε τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων του λεκανοπεδίου, με την τεράστια οικολογική καταστροφή που προκάλεσε η ρύπανση του πλοίου του, συνεχίζει να παίζει παιχνίδια, εξυπηρετώντας, θέλοντας και μη, συμφέροντα που σχετίζονται με την επιχείρηση απορρύπανσης.

Διακύβευμα 20.000.000 € 

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, η όλη υπόθεση καθυστέρησης της απάντλησης σχετίζεται με επιδιώξεις επιχειρηματικών σχημάτων να συνεχιστεί η ρύπανση για να συνεχιστεί και το «έργο» της απορρύπανσης. Στόχος είναι το Γαλάζιο Ταμείο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, από το οποίο ορισμένοι σκοπεύουν να αντλήσουν ποσά που ίσως ξεπεράσουν τα 20.000.000 ευρώ.
Ετσι, όσο καθυστερεί η απάντληση του φορτίου τόσο αυξάνονται οι δυνατότητες «άντλησης» κονδυλίων από το Γαλάζιο Ταμείο.

«Ορφανοί» 300 τόνοι μαζούτ

Το μεσημέρι της Παρασκευής το Λιμενικό συνέλαβε τον Μ. Σπανόπουλο (αν και ο ίδιος το διέψευσε – βλ. ρεπορτάζ στην επόμενη σελίδα), ο οποίος είχε αναλάβει την απορρύπανση στο σημείο του ναυαγίου. Στον Σπανόπουλο είχε αναθέσει ο Θ. Κουντούρης, πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ», τη διαδικασία απορρύπανσης. Ο Κουντούρης στη συνέχεια είχε ναυλώσει το «Lassea», το οποίο βρέθηκε με λαθραία καύσιμα. Στην πλατφόρμα που μεταφέρθηκε δίπλα στο ναυάγιο για τη διαδικασία απάντλησης βρέθηκαν 300 τόνοι μαζούτ που δεν έχουν δηλωθεί πουθενά και από κανέναν.

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα