Καμπανάκι κινδύνου για τα προβλήματα των πανεπιστημίων

Απαιτούνται  μεταρρυθμίσεις για πιστοποίηση των σπουδώνΠολυεπίπεδες συστάσεις στην Πολιτεία και στα πανεπιστήμια για την προώθηση μεταρρυθμίσεων και διορθωτικών κινήσεων που θα καλύψουν τα κενά που διαπιστώνονται σε μια σειρά δεικτών της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα κάνει η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) στην έκθεσή της για την Ανώτατη Εκπαίδευση, που παρουσιάζεται σήμερα στη Βουλή. 

Η ανεξάρτητη Αρχή, αρμόδια για τη διασφάλιση της ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση, τονίζει την ανάγκη η Ελλάδα να δώσει λύση στη μάστιγα των «αιώνιων» φοιτητών, να ενισχύσει την απασχόληση των αποφοίτων των πανεπιστημίων, να αυξήσει τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων και να ενισχύσει τους θεσμούς αυτοδιοίκησης των ανώτατων ιδρυμάτων. Επιπλέον, η ΑΔΙΠ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα ιδρύματα που δεν θα πιστοποιήσουν τα προγράμματα σπουδών τους. Αυτό θα έχει επιπτώσεις στους μελλοντικούς αποφοίτους σχετικά με την αναγνώριση των τίτλων σπουδών τους από εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού, διεθνείς οργανισμούς (π.χ. ΟΗΕ, Ε.Ε.) και μελλοντικούς εργοδότες.

Σύμφωνα με την έκθεση, δυσκολίες αναμένεται να υπάρξουν και στην εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) ή στη χορήγηση άδειας εργασίας για ορισμένες κατηγορίες προσωπικού, καθώς σε ορισμένες χώρες του εξωτερικού η κατοχή πιστοποιημένου τίτλου σπουδών αποτελεί προαπαιτούμενο για τη χορήγηση της σχετικής άδειας.

Με χρονικό ορίζοντα το 2020, όταν, σύμφωνα με το ανακοινωθέν του Ερεβάν, οι ακαδημαϊκοί τίτλοι των αποφοίτων των ευρωπαϊκών ΑΕΙ θα αναγνωρίζονται αυτόματα, η ΑΔΙΠ σημειώνει πως θα υποστηρίζει διαρκώς τα ιδρύματα της χώρας, παρέχοντάς τους, μέσω της πιστοποίησης, όλα τα αναγκαία εφόδια, ώστε οι απόφοιτοί τους να ανταγωνίζονται ισότιμα στον διεθνή και τον ευρωπαϊκό ακαδημαϊκό και εργασιακό χώρο.

Από τη διεθνή επισκόπηση για τη θέση της Ελλάδας προκύπτει ότι πρέπει να βελτιώσει μια σειρά δεικτών, όπως η αναλογία φοιτητών/διδασκόντων στα πανεπιστήμια, οι ρυθμοί αποφοίτησης (σε κανονικό χρόνο σπουδών), ο βαθμός απασχολησιμότητας των αποφοίτων, το ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης και οι θεσμοί αυτοδιοίκησης των ιδρυμάτων. Επιπλέον, τα ΑΕΙ πρέπει να επιδιώξουν την ενίσχυση των μηχανισμών διεθνοποίησης και εξωστρέφειας, μέσω της παροχής προγραμμάτων σπουδών στην αγγλική γλώσσα.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα