Διαγωνισμός με διόδια- φάντασμα στην Εγνατία

Νέα διαδικασία παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ εν μέσω «πολέμου» του Χρ. Σπίρτζη με τους εργαζομένους

Του
Φώτη Κόλλια

Νέα διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ετοιμάζεται να ξεκινήσει εντός των προσεχών εβδομάδων το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), ώστε να καλύψει το μνημονιακό προαπαιτούμενο. Ομως, όσοι παρακολουθούν το σίριαλ με τον οδικό άξονα υποστηρίζουν πως και η νέα διαδικασία θα έχει την τύχη της παλαιάς, δηλαδή δεν θα προχωρήσει, για όσο διάστημα εκκρεμεί το καυτό θέμα των διοδίων.

Οσο πλησιάζουν οι ημέρες για την προκήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης τόσο μεγαλώνει η σύγχυση για τα διόδια. Από τη μία πλευρά, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δηλώνει πως του χρόνου θα λειτουργεί δορυφορικό σύστημα πληρωμής διοδίων στην Εγνατία Οδό. Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδός Α.Ε., με επιστολή τους προς τον κ. Σπίρτζη, καταγγέλλουν πως προωθείται η κατασκευή πλήθους σταθμών διοδίων (όσων από τους 18 μετωπικούς και 20 πλευρικούς δεν έχουν κατασκευαστεί ή ανατεθεί προς κατασκευή), μέσω των δύο διαγωνισμών για τη συντήρηση του οδικού άξονα!

Υποχρέωση

Η κατασκευή των σταθμών αποτελεί και αυτή μνημονιακή υποχρέωση, ενώ παραμένει σε ισχύ κοινή υπουργική απόφαση του κ. Σπίρτζη και του υπουργού Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτου για τη λειτουργία των 38 σταθμών στην Εγνατία Οδό.
Ο υπουργός Υποδομών, ο οποίος την προηγούμενη εβδομάδα εξήγγειλε διαγωνισμό για την εγκατάσταση αναλογικού (με χρέωση ανά χιλιόμετρο) δορυφορικού συστήματος διοδίων μέχρι τα τέλη του χρόνου, υποσχέθηκε, επίσης, πως το νέο σύστημα θα λειτουργήσει πρώτη φορά στην Εγνατία Οδό.

Στην επιστολή του συλλόγου εργαζομένων της Εγνατία Οδός Α.Ε. προς τον υπουργό Υποδομών αναφέρεται: «Δυστυχώς, η διοίκηση (σ.σ.: της κρατικής εταιρίας), ύστερα από εντολές του ΤΑΙΠΕΔ και παρά την έντονη και επανειλημμένα εκφρασμένη αντίθεση του συλλόγου, ενέταξε τελικά και ύστερα από χρονοβόρες παλινωδίες την κατασκευή δεκάδων νέων σταθμών διοδίων (…) στο αντικείμενο των νέων εργολαβιών συντήρησης! Μάλιστα, κατ’ απαίτηση συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ, τα συμβατικά τεύχη τους διατέθηκαν για έλεγχο! Ολα αυτά οδήγησαν σε δραματική καθυστέρηση την όλη διαδικασία και θέτουν σε αμφιβολία την έγκαιρη εγκατάσταση αναδόχου λειτουργίας & συντήρησης».

Αν συμβεί κάτι τέτοιο, περιλαμβάνεται δηλαδή η κατασκευή των σταθμών (προαιρετικά!) στους διαγωνισμούς για τη διετή συντήρηση της Εγνατίας Οδού, τότε θα μιλάμε για έργο 180.000.000 ευρώ, αν η σύμβαση συντήρησης είναι διετής.
Προς το παρόν, κάθε επίσημος έχει διαφορετική άποψη για την τύχη των διοδίων στην Εγνατία Οδό. Χθες πάντως ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε οτι τα πρώτα αναλογικά διόδια θα τοποθετηθούν στην Εγνατία Οδό, ενώ αναφέρθηκε και στην απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο.