«Αδιανόητο μαθητής να παίρνει απαλλαγή από τα Θρησκευτικά»

Να καταργηθεί το μέτρο ζητούν οι πολίτες στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, αφού το μάθημα δεν είναι πλέον κατηχητικό • Με τα νέα προγράμματα σπουδών δεν υφίσταται λόγος για εξαίρεση Από τον 
Αντώνη Τριανταφύλλου

Κατάργηση της απαλλαγής από τα Θρησκευτικά, έτσι όπως τα διδάσκεται από φέτος το σύνολο των μαθητών στα σχολεία, ζητούν οι πολίτες. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από τη συντριπτική πλειονότητα των σχολίων που έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα της ανοιχτής διακυβέρνησης, στη διαβούλευση του υπουργείου Παιδείας «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Ειδικότερα, στη διαβούλευση που ολοκληρώθηκε στις 16 Νοεμβρίου κατατέθηκαν συνολικά 306 σχόλια, ενώ στο επίμαχο άρθρο 25 για τις απαλλαγές σε μαθήματα υποβλήθηκαν 22 σχόλια. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, σε περίπτωση που ο μαθητής το επιθυμεί μπορεί να απαλλαγεί από την παρακολούθηση του μαθήματος των Θρησκευτικών, με την επιφύλαξη των διατάξεων που αφορούν τους λόγους απαλλαγής από το συγκεκριμένο μάθημα. Η απαλλαγή που παρέχεται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, είναι ετήσια και ανανεώνεται κάθε έτος.

«Θεωρώ αδιανόητο με τα νέα εφαρμοζόμενα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά να έχει δικαίωμα ένας μαθητής/τρια να παίρνει απαλλαγή, μια και ο βασικός τους στόχος-περιεχόμενο είναι η καλλιέργεια προβληματισμού των μαθητών πάνω σε υπαρξιακά ζητήματα» αναφέρει ένας πολίτης. Ενας άλλος σημειώνει πως «το μάθημα έχει ως βασικότερο στόχο και φιλοσοφία τον θρησκευτικό γραμματισμό όλων των μαθητών του δημόσιου σχολείου, δεν έχει πλέον κατηχητικό χαρακτήρα (αν και δίνει έμφαση στο ορθόδοξο στοιχείο), αλλά στοχεύει σε έννοιες και θέματα ερμηνείας και κατανόησης του θρησκευτικού φαινομένου, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε θρησκευτική δέσμευση ή ταυτότητα, που δεν δικαιολογούν απαλλαγή».

Δύο άλλοι πολίτες τονίζουν ότι «εφόσον το μάθημα είναι ισότιμο και υποχρεωτικό και καθώς είναι ψέμα ότι είναι κατηχητικό-ομολογιακό, θα πρέπει να μην έχει καμία απαλλαγή» και πως «από τη στιγμή που τα Θρησκευτικά αποτελούν μάθημα υποχρεωτικό, βάσει των ΑΠΣ (σ.σ.: Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών), και ο χαρακτήρας του μαθήματος έχει αλλάξει, όπως αποδεικνύεται από τα νέα βιβλία, δεν υφίσταται λόγος απαλλαγής».

«Είναι ξεκάθαρο ότι οι συντάκτες των βιβλίων στοχεύουν το μάθημα να γίνει ένα “κανονικό μάθημα χωρίς απαλλαγές και διαχωρισμούς μαθητών”. Το υπουργείο λοιπόν οφείλει να υιοθετήσει πλήρως τη φιλοσοφία τους» υποστηρίζει ένας άλλος πολίτης.

Ενα άλλο ενδιαφέρον της συγκεκριμένης διαβούλευσης του υπουργείου Παιδείας είναι το αίτημα των πολιτών για μείωση της γραφειοκρατίας στα σχολεία, με κατάργηση των χειρόγραφων βιβλίων και αντικατάστασή τους από ηλεκτρονικά μέσα καταγραφής, όπως η ηλεκτρονική πλατφόρμα του myschool.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα