Η συνέντευξη επιστρέφει στο Δημόσιο

Η συμφωνία με τους θεσμούς για μόνιμους γενικούς γραμματείς έκρυβε αξιολόγηση που αφήνει και κομματικά «παραθυράκια»Από τον 
Νίκο Β. Τσίτσα 

Αλλάζει εκ βάθρων η Δημόσια Διοίκηση με την αντικατάσταση των διορισμένων γενικών γραμματέων από τους διοικητικούς και θεματικούς γραμματείς οι οποίοι θα προέρχονται από τη διοικητική πυραμίδα και θα επιλεγούν έως τον Ιούνιο του 2018.
Αυτό συμφώνησαν -μεταξύ άλλων- οι εκπρόσωποι των θεσμών και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης στις συναντήσεις που είχαν τις τελευταίες μέρες. Σύμφωνα με πληροφορίες της «κυριακάτικης δημοκρατίας», οι εκπρόσωποι των θεσμών έδειξαν κατανόηση στα θέματα της κινητικότητας και της αξιολόγησης, αλλά επέμειναν στη ρήτρα αποκομματικοποίησης του κρατικού μηχανισμού, με αιχμή την αντικατάσταση των γενικών γραμματέων από τους νέους διοικητικούς και θεματικούς γραμματείς, η οποία έχει καθυστερήσει, καθώς αναμενόταν να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2017, βάσει των μνημονιακών δεσμεύσεων.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης συμφώνησε να έχουν αντικατασταθεί όλοι οι γενικοί και οι ειδικοί γραμματείς έως τον Ιούνιο του 2018, ενώ ζητήθηκε επίσης να υπάρχει η δυνατότητα τρίμηνης συνύπαρξης και λειτουργίας των γενικών και των νέων διοικητικών γραμματέων έως τον Αύγουστο του ίδιου έτους για την ομαλή μετάβαση στη νέα κατάσταση.

Η αντικατάσταση των γενικών γραμματέων των υπουργείων, που έως σήμερα ήταν πολιτικά πρόσωπα και αναλάμβαναν καθήκοντα παράλληλα με την εναλλαγή των πολιτικών ηγεσιών στα υπουργεία, αλλάζει σελίδα στην ελληνική κρατική διοίκηση, καθώς οι νέοι διοικητικοί και θεματικοί γραμματείς θα προέρχονται από τη διοικητική πυραμίδα, θα επιλέγονται αξιοκρατικά, θα έχουν τετραετή θητεία, με δυνατότητα μίας ανανέωσης, και δεν θα εξαρτούν τη θέση τους από τις πολιτικές εξελίξεις και τις εναλλαγές κυβερνήσεων.

Μεταξύ θεσμών και υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης συμφωνήθηκε ότι εντός Δεκεμβρίου θα δημοσιοποιηθούν οι πρώτες προκηρύξεις για την κάλυψη των θέσεων των γενικών γραμματέων, αρχής γενομένης από τον γενικό γραμματέα του αρμόδιου υπουργείου για τα θέματα Δημόσιας Διοίκησης. Από την παραπάνω διαδικασία εξαιρούνται τα υπουργεία Εξωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Εθνικής Αμυνας.

Επιλογή

Η επιλογή των νέων διοικητικών και θεματικών γραμματέων θα πραγματοποιηθεί από το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών που έχει δημιουργηθεί στο ΑΣΕΠ με τα βιογραφικά στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης και του ευρύτερου δημόσιου τομέα καθώς και των πανεπιστημίων της χώρας. Το όργανο που θα επιλέξει τους νέους διοικητικούς και θεματικούς γραμματείς είναι το 9μελές Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Διοικήσεων. Στο ειδικό συμβούλιο συμμετέχουν εκπρόσωποι από το ΑΣΕΠ, το ΝΣΚ, το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, τον Συνήγορο του Πολίτη, καθώς και ένας εμπειρογνώμονας από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης, την ΑΔΕΔΥ και τις κεντρικές εργοδοτικές οργανώσεις (ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ).

Πρόκειται για ανεξάρτητο όργανο, το οποίο θα αξιολογεί τα προσόντα των υποψηφίων και θα καλεί σε δομημένη συνέντευξη τους 10 επικρατέστερους υποψηφίους για κάθε θέση. Εν συνεχεία το ειδικό συμβούλιο θα εισηγείται στον αρμόδιο υπουργό τους τρεις επικρατέστερους υποψηφίους.

Η διαδικασία διορισμού των νέων γραμματέων και των λοιπών επιτελικών στελεχών του Δημοσίου θα ολοκληρώνεται με απόφαση του αρμόδιου υπουργού, ο οποίος θα πρέπει υποχρεωτικά να επιλέξει έναν εκ των τριών επικρατέστερων υποψηφίων. Οι νέοι γραμματείς θα συνεργάζονται με την πολιτική ηγεσία για τον σχεδιασμό των πολιτικών και τον προσδιορισμό των στρατηγικών στόχων, θα είναι αρμόδιοι για την εφαρμογή των δημόσιων πολιτικών, τον συντονισμό των οργανικών μονάδων των υπουργείων, την παρακολούθηση εκτέλεσης του Προϋπολογισμού και την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, καθώς και την αξιολόγηση του προσωπικού των υπηρεσιών που είναι υπό την εποπτεία τους.

Στα υπόλοιπα θέματα της Δημόσιας Διοίκησης, θεσμοί και κυβέρνηση έχουν έρθει σε συμφωνία για την επιτάχυνση της κινητικότητας εντός του 2018, την ολοκλήρωση της επιλογής προϊσταμένων την επόμενη χρονιά, καθώς επίσης και για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, για την οποία συμφωνήθηκε να γίνει ηλεκτρονικά από το 2018, ενώ τα όρια των συμβασιούχων παραμένουν στα ίδια επίπεδα.

Πώς μονιμοποιήθηκαν 2.093 πυροσβέστες

Αρκετό παρασκήνιο είχε η απόφαση για τη μονιμοποίηση 2.093 πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης που έπρεπε να έχουν μονιμοποιηθεί από το 2017. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης ζήτησε την κατ’ εξαίρεση μονιμοποίηση των 2.093 πυροσβεστών, ενεργοποιώντας την τροπολογία η οποία έχει ψηφιστεί στη Βουλή, σύμφωνα με την οποία μετά τη λήξη της θητείας τους εντάσσονται στο Πυροσβεστικό Σώμα, ενώ το κόστος μισθοδοσίας αντισταθμίζεται με «το πρόσθετο έσοδο που προκύπτει από την παροχή υπηρεσιών πυροπροστασίας προς την έχουσα την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων».

Στην επιχειρηματολογία της κυβέρνησης προς τους θεσμούς εντασσόταν το γεγονός ότι οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης ήδη αμείβονται, με αποτέλεσμα η μονιμοποίησή τους να μην προκαλεί επιπλέον επιβάρυνση στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Ενα μέρος του κόστους μισθοδοσίας θα καλυφθεί από τα κονδύλια που καταβάλλει η Fraport για την πυροπροστασία των περιφερειακών αεροδρομίων. Οι πιέσεις της ελληνικής πλευράς τελικά απέδωσαν και εντός του 2019 οι πυροσβέστες θα μονιμοποιηθούν. Σοβαρές ενστάσεις εκφράζονται από τους δανειστές για την άμεση μονιμοποίηση των συμβασιούχων στους ΟΤΑ που εργάζονται στα προγράμματα «Βοήθεια στο σπίτι» και ΚΔΑΠ, λόγω νομικών εμπλοκών και προβλημάτων στο θεσμικό πλαίσιο.

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα