Oι άθλιοι των ... Lidl!

Καμπάνια-ντροπή ξεκίνησε ο γερμανικός όμιλος, που παίζει με τον πόνο των Ελλήνων

«Οσο πιο πολύ μας βρίζετε τόσο περισσότερο... φιλάνθρωποι θα γινόμαστε» αναφέρουν. Με φθηνά επικοινωνιακά κόλπα διαφημίζουν (λίγο πριν από τις γιορτές) τη βοήθεια σε φτωχούς

Η Θέση μας: Η «ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ» ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

Διαβάστε επίσης:

►Κοινωνικό μέρισμα: Στον αέρα 60.000 αιτήσεις!

►Στους ρυθμούς του Συνεδρίου η Ν.Δ. 

►Εκφορτώθηκαν οι 50 οικίσκοι για τους πρόσφυγες στη Λέσβο

►Το Ισραήλ «παγώνει» τον ενεργειακό αγωγό με την Τουρκία! Σημαντικό όφελος για τη χώρα μας

►Ειρηνοδικεία: Ούτε σήμερα πλειστηριασμοί

►Σχέδιο κατάργησης των τεκμηρίων στα εισοδήματα του 2018

►Ο Νίμιτς άνοιξε ξανά το Σκοπιανό χωρίς ονόματα στο τραπέζι

►Σοκ! «Θύματα» της φτωχοποίησης 36% των Ελλήνων

Φιλανθρωπία «από τα Lidl»!

Διαφημιστικό «τρικ» των Γερμανών παίζει με την ελληνική εξαθλίωση, την οποία προκάλεσε το Βερολίνο!

ΜΕΡΟΣ 1ο
Της
Μαρίας Παναγιώτου
Ερευνα: Ντίνα Ιωακειμίδου, Ειρήνη Μιλή

Η τροφή να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου» έλεγε ο Ιπποκράτης, ο θεμελιωτής της σύγχρονης ιατρικής.

Φυσικά εκείνη την εποχή, όταν ο Ιπποκράτης διατύπωνε τη σοφή άποψή του, δεν είχε στο μυαλό του ούτε την εκβιομηχάνιση της τροφής ούτε τις πολυεθνικές εταιρίες και τα συμφέροντά τους, ούτε τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, που εφαρμόζονται πλέον και στη βιομηχανία των τροφίμων, ούτε φυσικά την οικονομική κρίση, οι συνέπειες της οποίας έχουν εξαθλιώσει τον Ελληνα. Μόλις πριν από δύο ημέρες η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε τη μαζική ανάκληση του γάλακτος βρεφικής ηλικίας Frezylac, που παράγει ο όμιλος Lactalis και εξάγεται και στη χώρα μας, καθώς υπάρχει κίνδυνος να έχει μολυνθεί με σαλμονέλα.



Χθες, από την άλλη, η γερμανική αλυσίδα καταστημάτων Lidl ανακοίνωσε μια ιδιότυπη καμπάνια, που πατάει σε αυτήν ακριβώς την οικονομική εξαθλίωση των Ελλήνων.

Οι άθλιοι των Lidl άρχισαν μια διαφημιστική καμπάνια-ντροπή, που στηρίζεται σε μια απίστευτη λογική του παραλόγου.
«Οσο περισσότερο μας βρίζετε τόσο πιο... φιλάνθρωποι θα γινόμαστε» λέει η γερμανική εταιρία, επιχειρώντας να διαφημιστεί πάνω στον πόνο εκατοντάδων χιλιάδων οικογενειών που φτωχοποιήθηκαν, γιατί το Βερολίνο επέβαλε τα σκληρά Μνημόνια της πιο άγριας λιτότητας.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από την εταιρία και προκάλεσαν σάλο στο διαδίκτυο, «κάθε φορά που στα social media θα γίνεται κάποια αναφορά που θα περιέχει την έκφραση “από τα Lidl”, άλλοτε απλώς αστεία και άλλοτε λιγότερο ή περισσότερο απαξιωτική», τότε η γερμανική εταιρία σε συνεργασία με μία ΜΚΟ θα δίνει 10 μερίδες τροφής σε «συμπολίτες μας που το έχουν ανάγκη.

Μάλιστα, όταν το σχόλιο θα προέρχεται από δημόσια πρόσωπα ή πολιτικούς, τότε η προσφορά θα πολλαπλασιάζεται «και θα γίνεται ακόμη μεγαλύτερη».

Φανταστείτε: Κάθε φορά που ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) θα ανακαλύπτει κάποια ακατάλληλη και μολυσμένη με μικρόβιο τροφή και όλοι μας θα κάνουμε αναπόδραστα κάποια σχόλια για το γεγονός στα social media, η εταιρία Lidl θα δίνει τροφή σε φτωχούς Ελληνες, ώστε κάποιοι άλλοι να λένε πόσο καλή είναι η εταιρία και τελικά να καταπνίγονται οι αρνητικές φωνές!

«Νομίζουν ότι ξεχάστηκε το γεγονός ότι πριν από λίγα χρόνια βάζανε αλυσίδες στους σκουπιδοτενεκέδες τους έξω από τα καταστήματα για να μην παίρνουν οι φτωχοί τα ληγμένα σκουπίδια που διαθέτουν» σχολίασε κάποιος στα social media χθες. Σχόλιο για το οποίο, φανταζόμαστε, τα Lidl οφείλουν πλέον να δώσουν 10 γεύματα σε φτωχούς.

«Οι πολυεθνικές στη διατροφή δρουν ανεξέλεγκτα και μόνο για το κέρδος»

Με αφορμή την ειδησεογραφία αλλά και γεγονός ότι διανύουμε την περίοδο των εορτών, στη διάρκεια της οποίας αυξάνεται πάντα η κατανάλωση τροφίμων, η «δημοκρατία» αποφάσισε να διεξαγάγει μια μεγάλη έρευνα, για να ανακαλύψουμε τι φτάνει στο πιάτο μας, ποιος ελέγχει αυτό που φτάνει στο πιάτο μας, αν το ελέγχει, πώς αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως τα Lidl καταφέρνουν να ρίχνουν τόσο τις τιμές σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα, εάν τις ρίχνουν στην Ελλάδα όσο θα έπρεπε ή αν πωλούν ακριβότερα από ό,τι στο εξωτερικό, και πώς τελικά αυτή η εταιρία έχει καταφέρει να γίνει μία παγκόσμια δύναμη, αφού μετά την «κατάκτηση» της Ευρώπης ετοιμάζεται τώρα να κάνει την είσοδό της και στις ΗΠΑ, όπου ως τα μέσα του 2018 θα έχει ανοίξει συνολικά 100 καταστήματα.

«Τα Lidl παρεμβαίνουν μέσω του νομικού γραφείου τους σε όλα τα υπουργεία και τους υποχρεώνουν σε αλλαγές της νομοθεσίας επικαλούμενοι την αντίστοιχη νομοθεσία. Η μήνυση που κατατέθηκε από τους αρτοποιούς το 2013 κατά του Lidl στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου για παραπλάνηση του καταναλωτή δεν έχει ακόμη εκδικαστεί» θα μας πει μεταξύ άλλων ο Μιχάλης Μούσιος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης της Ομοσπονδίας Αρτοποιών.

«Οι πολυεθνικές εταιρίες στον χώρο της υγείας και της διατροφής δρουν ουσιαστικά ανεξέλεγκτα, με αποκλειστικό κριτήριο της μεγιστοποίηση του κέρδους τους» θα μας πει ο Νίκος Χουντής, ο οποίος είχε φέρει στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου το θέμα του θανατηφόρου βακτήριου E coli, που είχε ανιχνευτεί σε προϊόντα του σούπερ μάρκετ Lidl, το καλοκαίρι του 2011.

Η πραγματικότητα είναι ότι αν αναζητήσει κανείς τη λίστα με τις ανακοινώσεις του ΕΦΕΤ για ανακλήσεις προϊόντων από τη συγκεκριμένη αλυσίδα θα διαπιστώσει ότι ο κατάλογος είναι μακρύς. Θα αναφερθούμε σε αυτόν τις επόμενες μέρες. Εδώ, ωστόσο, ανέκυψε ακόμη ένα ερώτημα κατά τη διάρκεια της έρευνάς μας. Ποιος είναι ο ΕΦΕΤ, πώς λειτουργεί, πώς και ποιους ελέγχους πραγματοποιεί και από ποιον εξαρτάται;

Καταγγελίες για τα διατροφικά σκάνδαλα στο τηλέφωνο 2130170400