Χειροποίητο αεροπλάνο με κόστος 15.000 ευρώ!

Γυρίζουν την πλάτη στον πολυμήχανο συνταξιούχο οι ελληνικές αρχές

Ρεπορτάζ 
Ντόνια Κανιτσάκη

Διθέσιο αεροπλάνο made in Φλώρινα! Τι κι αν δεν είναι αεροναυπηγός; Το μεράκι, η υπομονή και το πάθος για τα αεροπλάνα αποτέλεσαν τα «όπλα» για τον συνταξιούχο αστυνομικό Γιώργο Ηλιόπουλο, ο οποίος κατασκεύασε ένα ελαφρύ, διθέσιο αεροπλάνο, το τρίτο δημιούργημά του ύστερα από δύο μονοθέσια!

«Ημουν αστυνομικός, επάγγελμα που έκανα για να ζήσω. Ομως, η “τρέλα” μου ήταν πάντα τα αεροπλάνα» λέει στη «δημοκρατία» ο κ. Ηλιόπουλος, ο οποίος είναι χειριστής αεροπλάνων, εκπαιδευτής πιλότων και πρόεδρος της αερολέσχης Φλώρινας.

Πώς ξεκίνησε

Ο κ. Ηλιόπουλος άρχισε να κατασκευάζει μοντέλα αεροπλάνων. Οχι αυτά που πωλούνται στα καταστήματα μοντελισμού, αλλά δικά του δημιουργήματα, με ό,τι υλικά έβρισκε. Και σιγά σιγά τού μπήκε η ιδέα να φτιάξει αεροπλάνο. Το πρώτο άρχισε να το φτιάχνει από ανακυκλώσιμα υλικά το 1989. Το ολοκλήρωσε το 1994.

«Η πρώτη κατασκευή με δυσκόλεψε πάρα πολύ. Ταλαιπωρήθηκα. Πίστευα ότι δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ. Οταν το είδα να πετάει, χάρηκα τόσο πολύ που ξέχασα όλες τις δύσκολες στιγμές» υπογραμμίζει. Στο πρώτο μοντέλο δοκίμασε τις γνώσεις του, ενώ στο δεύτερο ακολούθησε τους διεθνείς κανονισμούς.

«Δυστυχώς, δεν κατάφερα να πάρω άδεια νηολόγησης στην Ελλάδα, την πήρα όμως από την Ιταλία. Κι όμως, εκείνο το μονοθέσιο θα μπορούσε να βγει στο εμπόριο, να παράγεται στην Ελλάδα, να πωλείται σε όλο τον κόσμο και η χώρα μας να έχει έσοδα. Ομως το ελληνικό κράτος δεν συγκινείται» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ηλιόπουλος.

Θα πάρει άδεια;

Ελπίζει ότι το νέο του δημιούργημα, το «Vip - Atairon», το κόστος του οποίου εκτιμάται στα 15.000 ευρώ, θα μπορέσει αυτή τη φορά να πάρει άδεια νηολόγησης.
«Για εμένα είναι θέμα ηθικό η Ελλάδα να δώσει την έγκριση, ώστε μετά τις δοκιμαστικές πτήσεις που πραγματοποιούνται αυτό το χρονικό διάστημα το αεροσκάφος να βγει στο εμπόριο» καταλήγει.