Ακόμη μία παράταση για το Καστέλι!

Εως τις 30 Μαρτίου η προθεσμία για την υπογραφή σύμβασης παραχώρησης του Δημοσίου με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ - GMR

Νέα παράταση έως τις 30 Μαρτίου για την ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης που θα υπογράψει το Δημόσιο με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ - GMR έδωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Η σύμβαση θα υπογραφεί από την κοινοπραξία Ariadne Airport Group, στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited (με 10%). 

Η συγκεκριμένη κοινοπραξία κατέθεσε και τη μοναδική προσφορά για το έργο, η οποία ανέρχεται σε 480.000.000 ευρώ, δηλαδή πολύ χαμηλότερα από τα 850.000.000 ευρώ που προέβλεπε ο προϋπολογισμός του υπουργείο Υποδομών.

Ποσοστό 46%

Με βάση τον σχεδιασμό της κοινοπραξίας, το χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου δεν περιλαμβάνει δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ή άλλους φορείς. Ετσι, το Δημόσιο μπορεί να έχει αυξημένο ποσοστό στην εταιρία διαχείρισης του αεροδρομίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα κατέχει το 46% της εταιρίας παραχώρησης.

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει τη μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Καστελίου Πεδιάδος εντός της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου Κρήτης που συνίσταται σε:
Ολες τις απαραίτητες έρευνες, μελέτες, κατασκευές, συστήματα και εξοπλισμό για τη λειτουργία του νέου αερολιμένα, που θα αντικαταστήσει το σημερινό εν λειτουργία αεροδρόμιο Ηρακλείου στην περιοχή της Αλικαρνασσού. Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος νομού Ηρακλείου και θα λειτουργεί παράλληλα με αυτό.

Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει έναν διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, έναν τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε, πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του αεροδρομίου και του στρατιωτικού αεροδρομίου.

Προβλέπονται, επίσης, 27 θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη διακήρυξη) και 19 αίθουσες αναμονής επιβατών (έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη διακήρυξη).