Νέο μπαράζ ρυθμίσεων στην Παιδεία

Οι διατάξεις που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής και  αφορούν τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσηςΑπό τον
Αντώνη Τριανταφύλλου

Πολυνομοσχέδιο-σκούπα προέκυψε από την ενσωμάτωση μιας σειράς άλλων διατάξεων στο σχέδιο νόμου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Μεταξύ άλλων, το εκτεταμένο νομοθέτημα περιλαμβάνει πληθώρα θεμάτων και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ρυθμίζοντας τη μείωση του αριθμού των εξεταζόμενων μαθημάτων στο Λύκειο και την επέκταση των δημιουργικών εργασιών στην Α’ και Β’ τάξη του Λυκείου. Επίσης, το νομοσχέδιο καθιερώνει τον Ενιαίο Αριθμό Εκπαίδευσης, κάτι σαν ΑΜΚΑ ή ΑΦΜ για όλους τους μαθητές και φοιτητές.

Ακόμα, συγχωνεύονται κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τέλος, καθιερώνεται υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή και γίνεται πραγματικότητα η 14χρονη υποχρεωτική αγωγή (2 Νηπιαγωγείο + 6 Δημοτικό + 3 Γυμνάσιο + 3 Λύκειο).

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής θα αποτελέσει το τρίτο μεγαλύτερο πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας σε αριθμό ενεργών φοιτητών μετά το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Αριστοτέλειο. Το νέο πανεπιστήμιο «κληρονομεί» από τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά 26 τμήματα και επιπλέον περίπου 60 θεσμοθετημένα ερευνητικά εργαστήρια. Από τη συγχώνευση των δύο ΤΕΙ θα υπάρξει και εξοικονόμηση 3.200.000 ευρώ από αποφυγή δαπανών, όπως η εκμίσθωση κτιρίων.

Μέχρι τον Σεπτέμβριο

Μέχρι και την εξεταστική του Σεπτεμβρίου εξακολουθούν να εφαρμόζονται τα προγράμματα σπουδών των δύο ΤΕΙ, ενώ τα πανεπιστημιακού χαρακτήρα προγράμματα σπουδών εφαρμόζονται από το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2018-2019.

Η αντιστοίχιση των μαθημάτων για να λάβει ο φοιτητής πτυχίο ΤΕΙ ή πανεπιστημιακό τίτλο θα γίνεται με απόφαση του Τμήματος. Οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν να ολοκληρώσουν σπουδές του Τμήματος ΤΕΙ στο οποίο έχουν εισαχθεί, υποβάλλοντας σχετική υπεύθυνη δήλωση, ενώ όσοι φοιτητές στην έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2018-2019 έχουν υπερβεί τη διάρκεια των εξαμήνων σπουδών προσαυξανόμενων κατά τέσσερα δεν μπορούν να λάβουν πτυχίο πανεπιστημίου, αλλά έχουν μόνο το δικαίωμα να ολοκληρώσουν τον πρώτο κύκλο σπουδών Τμήματος ΤΕΙ.

Παράλληλα, θεσμοθετούνται οι Επιτροπές Ηθικής της Ερευνας, οι οποίες θα ασκούν ένα είδος «προληπτικού ελέγχου ηθικής καταλληλότητας» στα ερευνητικά έργα. Μέσω των Επιτροπών Ηθικής θα εξετάζεται αν ένα ερευνητικό έργο εξασφαλίζει και επαρκείς εγγυήσεις, ώστε να μη θίγονται θεμελιώδεις αρχές και αξίες που αφορούν τον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον.

Προβλέπεται η δημιουργία σχολικών μονάδων σε όλα τα καταστήματα κράτησης και στο Ιδρυμα Αγωγής Ανηλίκων Αρρένων Βόλου, καθώς και τμημάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας. Αυτές οι σχολικές μονάδες θα διευρύνουν σημαντικά την πρόσβαση των κρατουμένων στη μόρφωση, η οποία αποτελεί τον βασικό πυλώνα για την άσκηση σωφρονιστικής πολιτικής και για την υποστήριξη της κοινωνικής επανένταξής τους.

Καθιερώνεται ενιαίος αριθμός για μαθητές – φοιτητές τύπου ΑΜΚΑ

Καινοτομία του εκπαιδευτικού συστήματος χαρακτηρίζεται η διάταξη του νομοσχεδίου με την οποία καθιερώνεται ο Ενιαίος Αριθμός Εκπαίδευσης. Πρότυπο για τη θεσμοθέτησή του είναι οι αντίστοιχοι αριθμοί ΑΜΚΑ και ΑΦΜ. Βέβαια, ο Ενιαίος Αριθμός Εκπαίδευσης θα έχει άλλη χρηστικότητα: Θα εκδίδεται βάσει του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης, θα είναι αμετάβλητος για κάθε φυσικό πρόσωπο και θα διατηρείται και μετά την περάτωση των σπουδών.

Ο Ενιαίος Αριθμός Εκπαίδευσης θα αποδίδεται από το νηπιαγωγείο και θα αντικαταστήσει το σύνολο των αριθμών μητρώου μαθητή και φοιτητή που αποδίδεται έως την έναρξη ισχύος του παρόντος και επέχει θέση αριθμού μητρώου, ανεξαρτήτως βαθμίδας εκπαίδευσης.
Η προτεινόμενη ρύθμιση αποσκοπεί στην καθιέρωση ενιαίου αριθμού εκπαίδευσης για κάθε πολίτη που έχει εισαχθεί σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης εντός Ελλάδας.

Ο ενιαίος αριθμός εκπαίδευσης αντικαθιστά τους νυν ισχύοντες αριθμούς μητρώου που χρησιμοποιούνται στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Θα είναι, αφενός, ένα χρήσιμο εργαλείο για την παρακολούθηση της σχολικής διαρροής, αφετέρου, όταν διασυνδεθεί με άλλα πληροφοριακά συστήματα (π.χ. με το σύστημα «Εργάνης»), θα μπορεί να αποδίδει ανώνυμα στατιστικά στοιχεία σχετικά με τη δυνατότητα απορρόφησης των αποφοίτων στην αγορά εργασίας καθώς και τη μαθητική και την ακαδημαϊκή διαδρομή τους.

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα