«Ψηφίζουν» βόρ. Ελλάδα οι Γερμανοί

Θετικά μηνύματα για τη Χαλκιδική στη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού του Βερολίνου ΙΤΒ, που επιβεβαίωσε τη διαρκή αύξηση των κρατήσεωνΑπό τη
Μαρία Μαθιοπούλου

Οι Γερμανοί ξανάρχονται ή, μάλλον, εξακολουθούν να έρχονται, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στη βόρεια Ελλάδα. Τόσο η Χαλκιδική όσο και η Θεσσαλονίκη επέστρεψαν από τη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού του Βερολίνου ITB με θετικές ειδήσεις για τις γερμανικές ροές, που τα τελευταία χρόνια αυξάνονται σταθερά προς την ευρύτερη περιοχή.

Σύμφωνα με τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής (ΤΟΧ), τα στοιχεία των μεγαλύτερων tour operators της Γερμανίας δείχνουν πως η περιοχή έχει καθιερωθεί ως προορισμός για τους Γερμανούς και αυτό αποδεικνύεται από την αύξηση των κρατήσεων που παρατηρείται για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Ενδεικτικά οι Thomas Cook, Schauinsland-Reisen & Alltours καταγράφουν διψήφιο αριθμό αύξησης στις προκρατήσεις έως τώρα (+30%), ενώ συνολικά η γερμανική αγορά είναι στο συν 8% με 10% για όλη τη σεζόν. Οπως σημειώνει ο ΤΟΧ, από τη Γερμανία παρατηρείται μια σημαντική αύξηση των αφίξεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (2015 & 2016: 250.000, 2017: 300.000), η οποία σηματοδοτεί την επαναφορά της γερμανικής αγοράς στον νομό Χαλκιδικής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυξήθηκαν και οι απευθείας πτήσεις (βλ. Condor, ASTRA κ.ά.). Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής είχε συναντήσεις στο πλαίσιο της ITB με εκπροσώπους τουριστικών γραφείων, αεροπορικών εταιριών, μέσων ενημέρωσης και γραφείων δημοσίων σχέσεων.
Μάλιστα, έκανε γνωστό πως το 2018 θα συνεργαστεί με τη HolidayCheck, που αποτελεί το δημοφιλέστερο online travel website της Γερμανίας. Επίσης, συνεχίζοντας τις προσπάθειές του για την ανάπτυξη και την προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού της Χαλκιδικής, πραγματοποίησε συνάντηση με τον οργανισμό του Zingst και αυτόν των Leading Quality Trails, με τους οποίους συζητήθηκε το θέμα της δημιουργίας δικτύου μονοπατιών.

Μονοπάτια

Και οι δύο οργανισμοί βρίσκονται στη διαδικασία δημιουργίας πεζοπορικών μονοπατιών με τελικό σκοπό την πιστοποίησή τους. Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκαν θέματα χρηματοδότησης, ανταλλαγής επισκέψεων και αυτοψίας των μονοπατιών. Την ίδια ώρα ο θαλάσσιος τουρισμός στην ανατολική Χαλκιδική και οι συνδυαστικές-θεματικές δυνατότητες που αυτός παρέχει στους Ευρωπαίους επισκέπτες βρέθηκε στην «καρδιά» της διήμερης επίσκεψης στελεχών και μελών του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) σε επιλεγμένους εκθέτες της διεθνούς τουριστικής έκθεσης ITB.
Παράλληλα, ολοκληρώθηκε σειρά προγραμματισμένων συναντήσεων μεταξύ του ΠΟΤ και κλαδικών επισκεπτών από διεθνείς τουριστικές αγορές, κυρίως ευρωπαϊκές και μεσογειακές.

Στο πλαίσιο αυτό ο οργανισμός παρουσίασε το εναλλακτικό μοντέλο θαλάσσιου τουρισμού, όπως αυτό απαντάται στην Προαθωνική Χερσόνησο και εστιάζει στις θαλάσσιες δραστηριότητες της Ουρανούπολης και του Αθωνικού Κόλπου, προβάλλει ιδιαίτερα την Αμμουλιανή ως κατεξοχήν νησιωτικό προορισμό με θαλασσινή γαστρονομική παράδοση, προωθεί την ακτή Κομίτσα ως περιοχή με ιδιαίτερο θαλάσσιο φυσικό κάλλος και τοποθετεί στον τουριστικό χάρτη την Ιερισσό ως προορισμό με ναυτική και ναυπηγική ιστορία, το Στρατώνι ως καταδυτικό κέντρο με σπάνια υποθαλάσσια ζωή και την Ολυμπιάδα ως πολυπρόσωπο προορισμό διακοπών με μοναδική θαλάσσια πρωτογενή παραγωγή.

Ξεχωριστή θέση στην προώθηση κατείχαν και τα Πυργαδίκια, για τη γραφικότητα και τη γαστρονομική κληρονομιά του. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 20 διεθνείς επαφές με Πολωνούς, Αυστριακούς, Βιετναμέζους, Γερμανούς, Ελβετούς, Βέλγους και Ιταλούς tour operators.
«Η κατακόρυφη αύξηση που σημειώνουν οι αφίξεις των Γερμανών επισκεπτών στην Προαθωνική Χερσόνησο είναι αποτέλεσμα μιας συνεχούς και έντονης δραστηριοποίησης ολόκληρης της τοπικής τουριστικής οικογένειας, η οποία στόχευσε με αξιώσεις στην ποιοτική επαναφορά της γερμανικής τουριστικής αγοράς στην ανατολική Χαλκιδική.

Πέρα από την προσέλκυση Γερμανών tour operators και μικρότερων γραφείων θεματικού τουρισμού στην περιοχή, το σημαντικό του εγχειρήματος είναι η τοποθέτηση περιοχών
της ορεινής ζώνης στη γερμανική τουριστική σκακιέρα μέσω των πολιτιστικών περιηγήσεων και αποδράσεων που πραγματοποιούνται σε αυτές» τονίζει ο πρόεδρος του ΠΟΤ Γιάννης Γερούκης.

Δυναμική παρουσία και αισιόδοξα σημάδια για τη Θεσσαλονίκη

Στο γερμανικό παιχνίδι όμως μπήκε και η Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, σειρά επαφών με tour operators τόσο από τη Γερμανία όσο και από την κεντρική και τη βόρεια Ευρώπη είχε η διοίκηση της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, αποκομίζοντας μάλιστα θετικές εντυπώσεις.
Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν επαφές με τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς πράκτορες (TUI, Thomas Cook, Der Touristic, Jet2.com), με την αεροπορική εταιρία EasyJet, ενώ στο πλαίσιο της επικείμενης γραμμής της αεροπορικής εταιρίας Qatar Airways Θεσσαλονίκη – Ντόχα έγινε συνάντηση με εκπροσώπους της, προκειμένου να ανοίξει ένας κύκλος συνεργασίας για κοινές δράσεις marketing.

Τέλος, τα στελέχη της ένωσης συμμετείχαν στα ITB Speed Networking -πεντάλεπτα meetings μεταξύ εκθετών και αγοραστών- με στόχο το κλείσιμο συνεργασιών. Τα μηνύματα που εισέπραξε συνολικά η αντιπροσωπία των ξενοδόχων της Θεσσαλονίκης από μια απαιτητική αγορά όπως αυτή της κεντρικής Ευρώπης ήταν ιδιαίτερα θετικά.

Αλλωστε, όπως τονίζει η ένωση, το γεγονός ότι οι Γερμανοί τουρίστες δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τη Θεσσαλονίκη αποτυπώθηκε και στα στατιστικά στοιχεία της, σύμφωνα με τα οποία το 2017 πραγματοποιήθηκαν 81.998 διανυκτερεύσεις Γερμανών, αριθμός αυξημένος κατά 24,19% σε σχέση με το 2016, όταν καταγράφηκαν 66.028 διανυκτερεύσεις.

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα