Πέντε μνηστήρες για τα δορυφορικά διόδια

Τι αλλάζει στους σταθμούς και πώς θα ελέγχονται όλα τα οχήματαΑπό τον
Φώτη Κόλλια

Σκληρή μάχη ισχυρών ελληνικών και διεθνών ομίλων αναμένεται για τη μεγαλύτερη τεχνολογική σύμβαση των τελευταίων ετών στη χώρα μας, που αφορά την ανάπτυξη του δορυφορικού συστήματος αναλογικών διοδίων, προϋπολογισμού κοντά στα 450.000.000 ευρώ. Χθες κατέθεσαν προσφορές πέντε κοινοπραξίες, επικεφαλής των οποίων είναι η Intrasoft International του Σωκράτη Κόκκαλη (με την εταιρία ΑΚΤΩΡ της οικογένειας Μπόμπολα), η αυστριακή Strabag AG, η γαλλική Vinci Highways (στην κοινοπραξία συμμετέχει και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), η Μυτιληναίος και ο ΟΤΕ.

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι, σύμφωνα με τον συνολικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ. και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων, με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και τη ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους».

Συγκεκριμένα, θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών:
1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «εποχούμενη συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και την καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS).
2. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και την έξοδό τους από το οδικό δίκτυο, επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

Ετσι και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους και χρεώνονται αναλογικά με αυτήν τη χιλιομετρική απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως η διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, η επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο κ.ά.). Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα