Οι επενδυτές θέλουν να απογειώσουν τον ΟΛΘ!

Οραμα, να αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη στο μοναδικό μεγάλο λιμάνι της Αν. Μεσογείου,  της ΝΑ Ευρώπης και των ΒαλκανίωνΑπό τη
Μαρία Μαθιοπούλου

Φιλόδοξα σχέδια να αναδείξει τον ΟΛΘ στο μοναδικό μεγάλο λιμάνι της ανατολικής Μεσογείου, της νοτιοανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων, με μελλοντική ζώνη επιρροής μέχρι και στην κεντρική Ευρώπη, έχει η κοινοπραξία των νέων επενδυτών, παρά τα πρώτα «αγκάθια» που βρήκε στον δρόμο της με το «καλημέρα». Αλλωστε, DIEP, Terminal Link SAS και Belterra Investments, με βασικό μότο «One Ηub, New Horizons», θεωρούν πως η Θεσσαλονίκη είναι κόμβος και με το κατάλληλο όραμα και τις απαιτούμενες επενδύσεις θα καταφέρει να βρει τη θέση που της αξίζει στην ευρύτερη περιοχή, με κέρδη τόσο για εκείνες όσο και για την τοπική οικονομία. Φιλοδοξούν δε να αποδείξουν, μεταξύ άλλων, πως οι ιδιώτες επενδυτές είναι όχι απλά τόσο καλοί όσο το κράτος, αλλά και πιο αποτελεσματικοί στο να πετύχουν υψηλότερους στόχους και καλύτερα νούμερα.

Η πρόσφατη πρώτη εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη Τύπου των τριών επενδυτών ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτική, κυρίως όσον αφορά τη διάσταση της κατάστασης που βρήκαν μπροστά τους όταν εγκαταστάθηκαν στο λιμάνι, σε σχέση με την εικόνα που είχαν από τα στοιχεία του data room.
«Δεν βρήκαμε μια εύκολη κατάσταση. Ο μηχανολογικός εξοπλισμός ήταν παλιός, υπάρχουν δυσλειτουργίες στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και η κατάσταση του εξοπλισμού ήταν διαφορετική από αυτή που περιέγραφαν τα κείμενα του διαγωνισμού. Δεν είχαμε την ακριβή πληροφόρηση προς αυτή την κατεύθυνση» ειπώθηκε χαρακτηριστικά, αναφορά που προκάλεσε στο δημοσιογραφικό κοινό αντιδράσεις του τύπου «μήπως απογοητευτήκατε;», «μήπως μετανιώσατε;». Η απάντηση του ψύχραιμου Γερμανού διευθύνοντος συμβούλου του DIEP και μέλους του Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. Αλεξάντερ Βίλεμ φον Μέλετιν ήταν αφοπλιστική. Οπως είπε χαρακτηριστικά, είναι πολύ φυσιολογικό όταν αρχίζεις μια επενδυτική δραστηριότητα και έχεις επιφορτιστεί να ανοίξεις αυτό το «δώρο» είτε να απογοητευτείς είτε να εκπλαγείς ευχάριστα. Αν συνειδητοποιήσεις στην πορεία ότι τα περιουσιακά στοιχεία που συνοδεύουν μια επένδυση είναι σε χειρότερη κατάσταση από αυτή που περίμενες, τότε θα πρέπει να αναλάβεις δράση και η αντίδραση αυτή είναι από τα βασικά «ταλέντα» που πρέπει να έχει μια διοίκηση.

Πάντως αυτή η διάσταση ανάμεσα στα στοιχεία και στην πραγματικότητα -πάρα την ψυχραιμία της κοινοπραξίας- θα κοστίσει στους νέους επενδυτές 27.000.000 ευρώ σε έξτρα επενδύσεις στο κομμάτι του μηχανολογικού εξοπλισμού, που, αν δεν γίνουν, και μάλιστα άμεσα, δεν θα μπορεί να διασφαλιστεί η βιώσιμη λειτουργία του λιμανιού.
«Συναντήσαμε δυσκολίες στα πρώτα μας βήματα και συναντούμε και θα συναντούμε και στο επόμενο διάστημα. Βλέπουμε όμως και μερικές μικρές νίκες στις δύο εβδομάδες που είμαστε εδώ» σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. Σωτήρης Θεοφάνης, κάνοντας λόγο για την προσεχή επιστροφή τριών μεγάλων ναυτιλιακών που είχαν διακόψει τις στοχευμένες τροφοδοτικές γραμμές στη Θεσσαλονίκη, για τη βελτίωση στην εξυπηρέτηση των πλοίων και τη μείωση των χρόνων αναμονής σε 15 ώρες από 130 που ήταν τον Δεκέμβριο, και μάλιστα χωρίς αλλαγές στις υποδομές, για τη δραστική μείωση των χρόνων μη λειτουργίας του εξοπλισμού εξαιτίας βλαβών, αλλά και για τη βελτίωση θεμάτων υγιεινής και ασφάλειας στην εταιρία.

Στόχος των τριών επενδυτών, πέραν της άμεσης αποκατάστασης της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού, είναι να «τρέξουν» τις υποχρεωτικές επενδύσεις των 180.000.000 ευρώ το συντομότερο δυνατόν, αφού, αν δεν γίνει η επέκταση της 6ης προβλήτας, που καταλαμβάνει και το βασικό κομμάτι του επενδυτικού σχεδιασμού -στόχος είναι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός το 2018- και δεν εκσυγχρονιστεί ο εξοπλισμός, το λιμάνι δεν θα έχει τύχη, όπως σημείωσαν χαρακτηριστικά, αλλά θα παραμείνει ένα λιμάνι τροφοδοτικής κίνησης, όπως είναι σήμερα. Για να γίνουν όμως όλα αυτά, και μάλιστα σε χρόνο το πολύ μιας πενταετίας, νωρίτερα από την επταετία που προβλέπει η συμβατική υποχρέωσή τους, οι νέοι ιδιοκτήτες θέλουν από το κράτος να ανταποκριθεί, διευκολύνοντας τη διαδικασία, κυρίως σε επίπεδο αδειοδοτήσεων, αλλά και να τηρήσει τις δεσμεύσεις του για οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού. «Γκρίνια» για την Πολιτεία βγήκε και για την υπόθεση της πολύμηνης αποχής των τελωνειακών από τη νυχτερινή βάρδια στην Πύλη 16 του λιμανιού, που εξυπηρετεί το εξωτερικό εμπόριο. Μάλιστα, ο κ. Θεοφάνης τόνισε πως δεν αντιλαμβάνεται για ποιον λόγο το κράτος δεν ανταποκρίνεται στη στοιχειώδη υποχρέωσή του για την παροχή ελεγκτικών μηχανισμών σε 24ωρη βάση.

Επέκταση για να έρθουν μεγαλύτερα καράβια

Πολύ αισιόδοξος για την πορεία του λιμανιού εμφανίστηκε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της ΟΛΘ Α.Ε. Μπόρις Βένζελ, που είναι και διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link SAS, η οποία διαχειρίζεται 13 λιμάνια παγκοσμίως. Μάλιστα, όπως τόνισε χαρακτηριστικά, προσβλέπει σε ταχύτητα ως προς τις αλλαγές που μπορούν να εφαρμοστούν στο λιμάνι, προκειμένου αυτό να επανέλθει στο προσκήνιο ως προτιμητέος προορισμός για τις ναυτιλιακές εταιρίες και να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των πελατών του, που χάθηκε στη διάρκεια των χρόνων και ιδίως τους τελευταίους μήνες με την αποχή των τελωνειακών. Αναφερόμενος στο έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας, επισήμανε ότι η ανταγωνιστικότητα των λιμένων παγκοσμίως εξαρτάται πλέον σε μεγάλο βαθμό από τη δυνατότητά τους να προσελκύουν πλοία με μεγάλο βύθισμα.

«Σήμερα το λιμάνι δεν μπορεί να υποδεχτεί deep- sea vessels. Οταν όμως έχουμε αυτή τη δυνατότητα, η Θεσσαλονίκη θα μπορεί να προσελκύσει και κύριες γραμμές» εξήγησε, τονίζοντας μάλιστα πως, με δεδομένο ότι η Terminal Link δεν διαχειρίζεται άλλο λιμάνι στην περιοχή, η ανάπτυξη του ΟΛΘ έχει μεγάλη σημασία γι’ αυτήν, προκειμένου να ανταγωνιστεί λιμάνια στην Αδριατική και τη Ρουμανία.

«Οταν προ τετραετίας αντικρίζαμε το λιμάνι από την κορυφή του “Makedonia Palace”, δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ότι σήμερα θα είμαστε εδώ» σημείωσε με τη σειρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Belterra, δεξί χέρι του Ιβάν Σαββίδη και μέλος του Δ.Σ. του ΟΛΘ Αρτούρ Νταβιντιάν, που υπογράμμισε ότι οι επενδυτές έχουν στόχο να κάνουν τη Θεσσαλονίκη το καλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. Μάλιστα, επισήμανε πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι ένα asset με τεράστια οικονομική, κοινωνική και επιχειρηματική σημασία για την ευρύτερη περιοχή.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα