Οι λαδωμένες καρέκλες της μικροεξουσίας

Οσο περνάει ο καιρός και δεν αναστρέφονται ούτε η φτωχοποίηση των Ελλήνων ούτε και η χαλάρωση των θεσμών του κράτους τόσο πληθαίνουν οι ιστορίες διαφθοράς «χαμηλού θορύβου».

Επιτήδειοι που κρυμμένοι πίσω από τις καρέκλες μικροεξουσίας προσπαθούν -και το πετυχαίνουν ολοένα και συχνότερα- να κάνουν «δουλίτσες». Οπως λέει ένας φίλος, σήμερα ακόμα και για να πουλήσει κάποιος χαρτί Α4 σε έναν οργανισμό πρέπει να λαδώσει το κατάλληλο άτομο. Η κατάσταση δεν πάει άλλο. Και επειδή όλοι αυτοί έχουν αποθρασυνθεί, τα φακελάκια των επίορκων γιατρών θα μοιάζουν σε λίγο με παιδική χαρά και ο κόσμος δεν θα ελέγχεται. Υπερβολές, θα σκεφτείτε. Δεν είναι όμως.

Μόνο τις τελευταίες λίγες μέρες στα γραφεία της «δημοκρατίας», η οποία έχει έργω αποδείξει στη διαδρομή της πως δεν θα στέκεται αδιάφορη απέναντι σε τέτοιες καταστάσεις, έφτασαν διάφορες σοβαρότατες καταγγελίες. Τρεις από αυτές, όμως, είναι εκ των πλέον χαρακτηριστικών.

Πολεοδόμος που συμμετέχει και σε δυο τρεις κατασκευαστικές!

1 Η μία αφορά την Πολεοδομία Γλυφάδας και στέλεχός της, που, σύμφωνα με επίσημα έγγραφα που έχει στη διάθεσή της η «δημοκρατία», συμμετέχει και σε δυο τρεις κατασκευαστικές. Οπως διαβάσατε.

Το αυτονόητο ασυμβίβαστο δεν είναι καθόλου αυτονόητο. Με απλά λόγια, και σύμφωνα με την καταγγελία, ο υψηλόβαθμος υπάλληλος της Πολεοδομίας Γλυφάδας, που έχει διατελέσει και σε θέση «κλειδί» στις Τεχνικές Υπηρεσίες του δήμου, διατηρεί παράλληλη (και επικερδή κατά τα φαινόμενα) επιχειρηματική δραστηριότητα, και συγκεκριμένα κατασκευαστικές εταιρίες. Συνεργάζεται -είναι συνέταιρος- με γνωστούς κατασκευαστές και μεγαλοϊδιοκτήτες της περιοχής, με τους οποίους εμφανίζεται να έχει ακόμα και κοινές εταιρίες. Οι συγκεκριμένοι κατασκευαστές και μεγαλοϊδιοκτήτες έχουν εκτελέσει μεγάλα έργα στην περιοχή και έχουν εκμισθώσει (και συνεχίζουν μέχρι σήμερα) ακίνητα στον Δήμο Γλυφάδας ή στο Δημόσιο, εισπράττοντας υψηλά ενοίκια, πολλαπλάσια των τιμών της αγοράς.

Φέρεται δε ότι έχουν οργανώσει δίκτυο εντός του Δήμου Γλυφάδας, το οποίο νέμεται κατ’ αποκλειστικότητα τις δημοτικές συμβάσεις, εναντιωνόμενοι ακόμα και στις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου και των Αρχών του δήμου.
Το κρούσμα κατήγγειλε, μεταξύ άλλων, και ομάδα υπαλλήλων της Πολεοδομίας Γλυφάδας, λέγοντας: «Δεν ανεχόμαστε άλλο να γινόμαστε ρεζίλι στην κοινωνία εξαιτίας κάποιων κακών συναδέλφων». Το θέμα έχει κοινοποιηθεί μαζί με όλα τα συναφή έγγραφα στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, στο υπουργείο Εσωτερικών, στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, στον δήμαρχο Γλυφάδας, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής και την ΠΟΕ - ΟΤΑ.

«Ο κύριος ΧΧ έχει κάνει πολλές δουλειές και έχει βγάλει πολλά λεφτά που δεν δικαιολογούνται από τον μισθό του. Αν ανοίξετε τους τραπεζικούς του λογαριασμούς, θα το δείτε ξεκάθαρα. Επίσης, έχει πολλά ακίνητα και δεν ξέρουμε αν τα έχει δηλώσει στο “πόθεν έσχες”» καταγγέλλουν οι συνάδελφοί του. Ρωτήσαμε και μάθαμε πως ο κύριος αυτός είναι ακόμα στη θέση του.

Ο (αιρετός) υπεύθυνος είναι εκπρόσωπος κοινοπραξίας

2 Ενας κύριος αιρετός ΧΧ, που είναι και στέλεχος του Τμήματος Πολεοδομίας στον Δήμο Αμαρουσίου, εμφανίστηκε, μας λένε, ως εκπρόσωπος κοινοπραξίας πέντε ιδιοκτητών ακινήτων (που όλα μαζί κάνουν δύο κτίρια γραφείων με πρόσοψη στην Κηφισίας, τα οποία τα χωρίζει ένα κάθετο δρομάκι) και «χτύπησε» διαγωνισμό της Περιφέρειας για μετεγκατάσταση γραφείων της. Κέρδισε, μας λένε, τον διαγωνισμό, αφού δεν κατέβηκε κανένας άλλος (οι όροι του διαγωνισμού λέγεται πως δεν έδιναν και πολλές επιλογές για άλλους υποψηφίους), αλλά τα κτίρια πρέπει να φτιαχτούν σχεδόν από την αρχή, αφού εκτός από το ότι δεν έχουν parking και θα προσθέσουν κίνηση στον υπερκορεσμένο άξονα της Κηφισίας στο ύψος του Αμαρουσίου, είναι κατασκευή της δεκαετίας του ’70 και δεν συμμορφώνεται καν με τα στατικά που προβλέπει ο νόμος. Πάει η Επιτροπή Καταλληλότητας της Περιφέρειας να το τσεκάρει και του γράφει ένα χαρτί που ούτε λίγο ούτε πολύ τού λέει πως οι πέντε ιδιοκτήτες πρέπει να κρατήσουν μόνο τα μπετά -συγγνώμη, λάθος, και τα μπετά πρέπει να ενισχυθούν- και μόνο τότε θα το παραλάβει η Περιφέρεια.

Μερικούς μήνες και κάνα δυο μερεμέτια μετά αλλάζει όλη η Επιτροπή Καταλληλότητας και τα νέα μέλη πάνε και του γράφουν ένα καλύτερο χαρτί, αλλά και αυτό υπό αυστηρούς όρους. (Στο πρακτικό υπάρχει η ιδιόχειρη παρατήρηση μέλους της επιτροπής ότι θεωρεί τα κτίρια μη αποδεκτά και στηλιτεύει την παράλειψη επισύναψης του πρακτικού της προηγουμένης επιτροπής.) Αλλά ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης που θέλει σώνει και καλά να μετακομίσει στην Κηφισίας (αυτές ήταν οι προδιαγραφές του διαγωνισμού) επιμένει και η μοναδική κοινοπραξία παίρνει έτσι αλλεπάλληλες παρατάσεις. Στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, εκτός από το γεγονός πως ένας αιρετός με θέση «κλειδί» στην Πολεοδομία είναι εκπρόσωπος κοινοπραξίας που πάει να πάρει μίσθωση από το Δημόσιο είναι γνωστό και πως ο αντιπεριφερειάρχης θέλει να πολιτευτεί στο Μαρούσι και γι’ αυτό επιμένει με την περιοχή. Τώρα, γιατί επιμένει και με το εν λόγω κτίριο (οι υπηρεσίες του μαθαίνουμε ότι στεγάζονται σε μια χαρά κτίριο εδώ και πολλά πολλά χρόνια, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία) ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του. Και για αυτές τις καταγγελίες η «δημοκρατία» έχει χαρτιά.

Η ανέλκυση ήταν διάλυση!

3 Η εν εξελίξει επιχείρηση απομάκρυνσης του ναυαγίου «Little Seyma» στη θαλάσσια περιοχή της Μυκόνου μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί διάλυση και όχι ανέλκυση, διότι το ναυάγιο κόπηκε σε μικρά κομμάτια με εργασίες οξυγονοκοπής και παραμένει εκεί! Τούτο δε είχε ως αποτέλεσμα να κοπεί και το πρυμναίο τμήμα του ναυαγίου, που περιλαμβάνει τον χώρο του μηχανοστασίου και ενδιαίτησης σε μικρότερα τμήματα, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί περαιτέρω το θαλάσσιο περιβάλλον από τους διάφορους ρύπους (όπως πετρελαιοειδή, αμίαντος κ.λπ.) που διέφευγαν κατά τη διαδικασία διαλύσεώς του.

Το πιο τραγελαφικό σημείο από όλα είναι ότι αντί να απομακρύνουν τα κομμένα τμήματα του ναυαγίου από τη θάλασσα σε άλλο πλωτό μέσο ή πλοίο, τα τοποθέτησαν πίσω στη θάλασσα, σπαρμένα εδώ κι εκεί, προκειμένου ίσως να αποφύγουν το κόστος της προσωρινής αποθήκευσής τους μέχρι την έκδοση της άδειας εξαγωγής αποβλήτων από το ΥΠΕΚΑ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος να συνεχίζεται στην περιοχή της Μυκόνου. Αλλά οι διαδικασίες για την ανέλκυση προηγούμενων πρόσφατων ναυαγίων, όπως το «Goodfaith» και το «Cabrera», απαγόρευαν τη διάλυση των ναυαγίων με σκοπό την ελαχιστοποίηση της ρύπανσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Εδώ τίποτε ή υπάρχει κάποιο σκάνδαλο; Μια τέτοια υπόθεση πρέπει να έρθει άμεσα στην προσοχή των υπουργείων Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος και Τουρισμού, ειδικά καθώς μπαίνουμε στην καρδιά της τουριστικής περιόδου. Ασε που ψάχνοντας διαβάσαμε κάπου ότι οι «αμαρτίες» στη διαχείριση του ναυαγίου του «Little Seyma» δεν σταματούν εδώ. Εχει προηγηθεί, λένε, η μεταφορά του χύμα φορτίου ζωοτροφής 3.000 τόνων που μετέφερε το πλοίο με τρόπο που ελέγχεται ως ακατάλληλος, αφού είχε χαρακτηριστεί απόβλητο.