Πανελλήνιες: Καρμανιόλα και φέτος τα μαθήματα «κλειδιά»

Στην… πεπατημένη περασμένων ετών κινήθηκαν τα θέματα των εξετάσεων, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς και βαθμολογητέςΡεπορτάζ
Αντώνης Τριανταφύλλου

Σε επίπεδα δυσκολίας αντίστοιχα με αυτά περασμένων ετών κινήθηκαν έως τώρα τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς και βαθμολογητές, τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων επέλεξαν θέματα που κάλυπταν ένα ευρύτατο μέρος της διδακτέας ύλης και ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, ούτως ώστε να μπορούν να ξεχωρίσουν βαθμολογικά οι λιγότερο καλά και οι μέτρια προετοιμασμένοι υποψήφιοι από τους άριστους.

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας το θέμα για την Παιδεία και το σχολείο κρίθηκε αρκετά τετριμμένο, χωρίς πρωτοτυπία στη σύνθεσή του και αρκετά βατό, με την αίρεση ότι η βαθμολόγηση στην Εκθεση είναι σχετικά υποκειμενική.

Το άγνωστο κείμενο από τη Ρητορική του Αριστοτέλη στα Αρχαία Ελληνικά είναι ο καταλύτης για τη βαθμολόγηση στο μάθημα αυτό, που είναι αυξημένης βαρύτητας για τις σχολές και τα τμήματα της ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών και τις Παιδαγωγικές. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, ήταν απαιτητικό και θα πρέπει οι υποψήφιοι να είναι εξοικειωμένοι με την ορολογία του για την απόδοση του κειμένου σε νεοελληνικό λόγο. Πέρυσι το 40,89% των γραπτών στα Αρχαία βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τα Μαθηματικά, και αυτό αυξημένης βαρύτητας μάθημα για σχολές όπως οι φυσικομαθηματικές και οι πολυτεχνικές, δυσκόλεψαν ιδιαίτερα τους υποψηφίους των ομάδων Θετικών Σπουδών και Οικονομίας – Πληροφορικής. Σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, τα θέματα κάλυψαν μεγάλο μέρος της ύλης και ήταν παρόμοιας δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά, ενώ οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν καλή γνώση της ύλης των Μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων. Πέρυσι η αποτυχία στο μάθημα αυτό ήταν μεγάλη και το 56,26% των υποψηφίων βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση.

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, κατά γενική ομολογία εκπαιδευτικών και υποψηφίων, επέλεξε και φέτος αρκετά απαιτητικά θέματα και στα άλλα μαθήματα με αυξημένο συντελεστή, στην Ιστορία, στη Φυσική, αλλά και στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών. Και στα τρία μαθήματα τα φετινά θέματα συγκριτικά με αυτά περασμένων ετών μπορούν να χαρακτηριστούν δυσκολότερα.

Εύκολα τα Οικονομικά, δύσκολη η Χημεία

Χθες οι υποψήφιοι της ομάδας Ανθρωπιστικών Σπουδών διαγωνίστηκαν στα Λατινικά. Τα θέματα, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστηρίων Ελλάδας, χαρακτηρίζονται εύκολα και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις, ενώ σε γενικές γραμμές ήταν ευκολότερα από τα περυσινά θέματα. Το 2017 το ποσοστό επιτυχίας (10-20) στα Λατινικά ήταν 67,87%.

Στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας τα θέματα που επέλεξαν οι εξεταστές ήταν για μαθητές που είχαν μελετήσει τη θεωρία χωρίς αλγεβρικές ή άλλες απαιτήσεις. Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ, δεν υπήρξαν ζητούμενα στα οποία θα μπορούσαν να διαχωριστούν οι άριστα προετοιμασμένοι μαθητές. Αυτό οδηγεί στην εκτίμηση ότι πολλά από τα γραπτά μπορεί να συγκεντρωθούν στις υψηλές βαθμολογικές κλίμακες.

Στη Χημεία τα θέματα είχαν μεγάλη έκταση και απαιτούσαν σωστή διαχείριση του χρόνου, καλή γνώση της θεωρίας και ήταν σαφώς πιο δύσκολα από τα περσινά.
Οι πανελλαδικές για τους υποψηφίους του Γενικού Λυκείου θα ολοκληρωθούν την Τρίτη με το μάθημα της Βιολογίας τόσο για την ομάδα των Θετικών Σπουδών (ιατρικές, οδοντιατρικές) όσο και για τους υποψηφίους της Γενικής Παιδείας. Χθες ανακοινώθηκε και το πρόγραμμα για την εξέταση των ειδικών μαθημάτων, ενώ οι βαθμολογίες θα δημοσιοποιηθούν μέχρι τα τέλη του Ιουνίου.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα