Οι προκλήσεις που «κρύβει» η Θεσσαλονίκη στον Κυριάκο

Αμεσες πρέπει να είναι οι κινήσεις της νέας κυβέρνησης σε ΔΕΘ, Ζώνη Καινοτομίας, Εγνατία Οδό, ΕΥΑΘ, ΕΛΒΟ και ΕΒΖ

Ηρθε η νίκη από τη Θεσσαλονίκη» έλεγαν τα στελέχη της Ν.Δ. το βράδυ της Κυριακής, βλέποντας τις αλλαγές στα ποσοστά σε σχέση με τις εκλογές του 2015 και τη συντριπτική υπεροχή έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.

Ομως η επόμενη μέρα κρύβει αρκετά ερωτήματα για τον τρόπο που θα χειριστεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη τα φλέγοντα θέματα της πόλης και της βόρειας Ελλάδας, τα οποία είναι τα εξής:

1 ΔΕΘ - Helexpo. Το μεγάλο «στοίχημα» της εταιρίας είναι η ανάπλαση του διεθνούς εκθεσιακού κέντρου. Το συγκεκριμένο έργο από μόνο του συνιστά μεγάλη και στρατηγικής σημασίας παρέμβαση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Η ταχύτητα των εξελίξεων θα κρίνει την αξία του εγχειρήματος, διότι, εάν υπάρξουν καθυστερήσεις, η ζημιά ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερη από το κέρδος.

Στην καλύτερη εκδοχή -όπως για παράδειγμα με το μετρό- τα οφέλη θα είναι πολύ λίγα και θα έρθουν καθυστερημένα.

2 Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας. Μετά την εκκίνηση των διαδικασιών από το ΤΑΙΠΕΔ για παραχώρηση στην ΑΖΚ Α.Ε. έκτασης 690 στρεμμάτων δίπλα στο αεροδρόμιο, το θέμα αποκτά εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Το πρώτο ερώτημα είναι αν η κυβέρνηση θα επικυρώσει την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση. Το δεύτερο είναι τι ακριβώς θα γίνει στα 690 στρέμματα, πώς θα δρομολογηθεί και, κυρίως ποιο οργανωτικό σχήμα θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου.

3 Η Εταιρία Υδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, μετά την παραίτηση του καθηγητή Γιάννη Κρεστενίτη, ουσιαστικά είναι ακέφαλη!

Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια βαρύνεται με δύο πολυήμερες διακοπές της υδροδότησης του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Στρατηγικής σημασίας για τον «κύκλο του νερού» στην πόλη είναι η επέκταση του διυλιστηρίου νερού, ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες φαινόμενων λειψυδρίας στο μέλλον.

4 Εγνατία Οδός. Μετά την παράταση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου από τους Κήπους του Εβρου μέχρι την Ηγουμενίτσα και των κάθετων αξόνων -πιθανότατα τμηματικά- και την αύξηση των σταθμών διοδίων για το φθινόπωρο, η επόμενη διοίκηση θα κληθεί να βάλει τις υπογραφές.

Με δεδομένο όμως ότι επί του θέματος υπάρχουν δεσμεύσεις προς τους δανειστές, αναμένεται το θέμα να προχωρήσει αυτή τη φορά οριστικά, αφού όλοι αναγνωρίζουν ότι ο αυτοκινητόδρομος που συνδέει τη χώρα με την Ευρώπη και την Ασία πρέπει να αναβαθμιστεί.

Υπάρχουν ακόμη δύο σημαντικά «αγκάθια»: Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) και η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης (ΕΒΖ). Τι θα κάνει με αυτά τα θέματα η νέα κυβέρνηση; Η πόλη, πάντως, περιμένει άμεσες παρεμβάσεις.