Ανακοινώνει νέο πρόεδρο του ΟΑΣΘ ο Καραμανλής

Ο υπ. Υποδομών - Μεταφορών αναμένεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη! Βούγιας: Χρειαζόμαστε 400 λεωφορεία στους δρόμους

Σε αναμονή της απόφασης του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή βρίσκονται οι Θεσσαλονικείς για τον πολύπαθο ΟΑΣΘ, που ταλαιπωρεί όλο το επιβατικό κοινό με τις μεγάλες αδυναμίες του. 

Ο κ. Καραμανλής ασχολήθηκε (σωστά) με τον σεισμό στην Αττική και καθυστέρησε στην ανακοίνωση του ονόματος, αλλά σήμερα πρέπει να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και να εμφανίσει το όνομα του προέδρου, του διευθύνοντος συμβούλου (μπορεί να είναι το ίδιο άτομο με δύο ιδιότητες), του γενικού διευθυντή και άλλων μελών του διοικητικού συμβουλίου.

«Καυτή πατάτα»

Η επιτελική θέση στον οργανισμό είναι «καυτή πατάτα» και κανένας υποψήφιος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας δεν θέλει να αναλάβει.

Ωστόσο, ίσως ο αρμόδιος υπουργός κατάφερε τελικά να πείσει κάποιον να μπει μπροστά σε αυτή τη δύσκολη στιγμή λειτουργίας του ΟΑΣΘ, που βρίσκεται σε κακή κατάσταση, σύμφωνα με τους εργαζομένους του και «ένα βήμα πριν από τη διάλυση», όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος αυτών Δημήτρης Τσερμενίδης.

Στο μεταξύ, ο Σπύρος Βούγιας, ως συγκοινωνιολόγος, έκανε μια τοποθέτηση, αφού εξήγησε ότι (και αυτός) αρνήθηκε την πρόταση να αναλάβει πρόεδρος του ΟΑΣΘ, σχετικά με τον τρόπο της σωστής λειτουργίας του οργανισμού:«Αφού θυμίσω ότι παλαιότερα άρθρα μου έγκαιρα προέβλεψαν την κατάρρευση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης λόγω της βίαιης και οπισθοδρομικής κρατικοποίησης του κ. Σπίρτζη, θα ήθελα να διευκρινίσω (επειδή επιμένει ως “διαρροή”) ότι δεν με ενδιαφέρει η θέση του προέδρου του ΟΑΣΘ και έχω ενημερώσει σχετικά αυτούς που μου μετέφεραν την τιμητική πρόταση.

Πιστεύω ότι το κρίσιμο πρόβλημα της αναδιοργάνωσης του οργανισμού απαιτεί αρχικά ξεκάθαρη και ολοκληρωμένη στρατηγική από τον νέο υπουργό για το μέλλον των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης (μετρό και λεωφορεία σε συνέργεια και, δευτερευόντως, τραμ και θαλάσσια συγκοινωνία).

Αυτή η στρατηγική πρέπει να περιλαμβάνει, κατά τη γνώμη μου, και τον οδικό χάρτη για τον διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό (σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία 1370) για την παροχή του μεταφορικού έργου σε όλο το ΠΣΘ, καθώς και τον πιο ενεργό ρόλο του παροπλισμένου σήμερα ΟΣΕΘ, που θα δρομολογήσει αυτές τις περίπλοκες διαδικασίες.

Ο ΟΣΕΘ (πρώην ΣΑΣΘ) ψηφίστηκε από το 2001 ακριβώς γι' αυτόν τον σκοπό, μαζί με την προβλεπόμενη τότε συναινετική λήξη της συμφωνίας με τον ΟΑΣΘ το 2009 (ήμουν υφυπουργός και τα θυμάμαι).

Απαιτείται, βεβαίως, ομαλή ολοκλήρωση της οικονομικής εκκρεμότητας και λήξη της σχέσης με τους παλαιούς μετόχους, ώστε να μην επιστρέψουμε στο κρατικοδίαιτο παρελθόν.

Σε αυτό θα βοηθήσει και η υπό διενέργεια εκκαθάριση, που θα ολοκληρωθεί σε λίγους μήνες. Ωσπου να γίνουν, όμως, όλα αυτά χρειάζεται επείγουσα ανάταξη των υποβαθμισμένων υπηρεσιών των σημερινών λεωφορειακών γραμμών, που έχουν οδηγήσει σε απόγνωση τους ταλαίπωρους επιβάτες.

Με δεδομένο ότι όλες οι αποφάσεις πρέπει να ληφθούν “εν λειτουργία” (χωρίς να υπάρχει κενό δρομολογίων ούτε μία ημέρα), η προσφορότερη ρεαλιστική δυνατότητα είναι η βραχυχρόνια μίσθωση περίπου 150 λεωφορείων, που θα προστεθούν στα 250 που είναι σήμερα αξιόμαχα, ώστε από τον Σεπτέμβριο που θα επιστρέψουν οι Θεσσαλονικείς να αντιληφθούν αμέσως (με 400 λεωφορεία στον δρόμο) ότι άρχισε μια σοβαρή προσπάθεια βελτίωσης των αστικών συγκοινωνιών».