«Αντίο» με θετικό απολογισμό

«Εργα και ημέραι» του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στο τιμόνι του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Καθώς σε έναν μήνα ολοκληρώνεται η θητεία του, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος έκανε χθες τον απολογισμό του ενώπιον δημοσιογράφων και κριτικών.

«Είναι η στιγμή να αναλογιστούμε όλη τη διαδρομή μας στο φεστιβάλ, ώστε να γίνει πιο καθαρό το έργο που πραγματοποιήσαμε από το 2016 ως σήμερα: τι προσπαθήσαμε και τι καταφέραμε» είπε.

Ο κ. Θεοδωρόπουλος οραματίστηκε ένα φεστιβάλ εθνικό και διεθνές, ανοιχτό σε όλους, το οποίο αξιοποιεί στο έπακρον τις δυνατότητες ενός δημόσιου οργανισμού, ώστε να ανταποκριθεί στα υψηλά ζητούμενα: αισθητική καλλιέργεια του κοινού, ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και σύνδεση της τέχνης με την κοινωνία, και, φυσικά, ενίσχυση της εγχώριας δημιουργίας.

«Αυτούς τους στόχους θέσαμε και σε αυτές τις κατευθύνσεις κινηθήκαμε, με κύριο μέλημα την ενίσχυση της διακριτής ταυτότητας των χώρων της Επιδαύρου και της Μικρής Επιδαύρου, του Ηρωδείου, της Πειραιώς 260 και της ενότητας “Ανοιγμα στην Πόλη”» δήλωσε.

Ο κ. Θεοδωρόπουλος θεωρεί ότι το 2018 και το 2019 ήταν τα πιο ολοκληρωμένα καλοκαίρια της θητείας του. Ειδικά φέτος άρχισαν να δίνουν καρπούς όλες οι συνεργασίες των τελευταίων χρόνων με διεθνείς και ελληνικές παραγωγές στην Επίδαυρο, η οποία υποδέχθηκε έως σήμερα, στα πέντε από τα οκτώ διήμερα του προγράμματος, 52.747 θεατές.

Στο Ηρώδειο τις παραστάσεις παρακολούθησαν 79.202 θεατές, χωρίς να έχουν υπολογιστεί η «Τραβιάτα» (Λυρική Σκηνή) και η Εθνική Ορχήστρα της Κίνας, που ακολουθούν.

Τις παραστάσεις της Πειραιώς 260 παρακολούθησαν συνολικά 18.433 θεατές, ενώ το «Kanata» του Λεπάζ στο Μέγαρο Μουσικής 2.440 θεατές. Επίσης, το «Ανοιγμα στην Πόλη» συγκέντρωσε στην Αθήνα 5.845 θεατές σε 17 εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο.

Ωστόσο, σύγκριση με το 2018 δεν μπορεί να γίνει, επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί το φετινό πρόγραμμα.

Οσον αφορά τα οικονομικά, πρώτη φορά το φεστιβάλ (στα τρία χρόνια που ο κ. Θεοδωρόπουλος διαχειρίστηκε τον προϋπολογισμό του) δεν χρειάστηκε έκτακτη χρηματοδότηση, ούτε αύξηση του προϋπολογισμού.

Το φεστιβάλ ήταν πλεονασματικό, όπως αναμένεται να είναι και το 2019, όταν λήξει το οικονομικό έτος και υπάρχουν τα πλήρη οικονομικά στοιχεία.