Σε έξι μαθήματα μειώνεται η ύλη

Πέφτει στο 15% ο συντελεστής βαρύτητας της Λογοτεχνίας

Τρεις παρεμβάσεις στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, το υπουργείο προχωρά σε μείωση της ύλης σε Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία, Οικονομία, Ιστορία και Αρχαία, στην κατάργηση των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης αλλά και στη μείωση του συντελεστή της Λογοτεχνίας, στη συνεξέταση με την Εκθεση.

Οπως ανέφεραν η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη, «πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στη Γ' Λυκείου, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει -λαμβάνοντας υπ' όψιν την εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και έπειτα από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις- σε «λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή».

Συγκεκριμένα, θα μειωθεί η ύλη στη Βιολογία, στη Χημεία, στην Κοινωνιολογία, στην Οικονομία, στην Ιστορία και στα Αρχαία Ελληνικά.

Η Νίκη Κεραμέως και η Σοφία Ζαχαράκη χαρακτήρισαν «θετική την ενιαία εξέταση» της Λογοτεχνίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας, καθώς με αυτόν τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη.

Ωστόσο, τόνισαν ότι «ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς». Ετσι θα μειωθεί ο συντελεστής βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος.

Τα τμήματα

Το υπουργείο θα προτείνει στη Βουλή ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς, σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως και τη Σοφία Ζαχαράκη, η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει δύο βασικές στρεβλώσεις:

«Αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στον διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται».

Oπως ανέφεραν, εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, «χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς».

Τέλος, ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξεταστούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάστηκαν φέτος.