Λύση για 100.000 υποψήφιους οδηγούς

Επανέρχεται το παλαιό καθεστώς για δίπλωμα οδήγησης. Τέλος η υποχρεωτική επανεξέταση για τους άνω των 74 ετών

Επανέρχεται το παλαιό καθεστώς εξετάσεων για δίπλωμα οδήγησης με ρυθμίσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκαν στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο και κατατίθενται στη Βουλή, προκειμένου να σταματήσει η πολύμηνη ταλαιπωρία περίπου 100.000 υποψήφιων οδηγών που περιμένουν να πάρουν δίπλωμα. 

Στην ουσία «ξηλώνεται» ολόκληρο το θεσμικό πλαίσιο που είχε προωθήσει ο τέως υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης. Παραμένει σε ισχύ το υφιστάμενο σύστημα εξέτασης υποψηφίων, όπου ειδικά για τους ηλικιωμένους απαιτεί μόνο ιατρικές εξετάσεις για την πιστοποίηση ικανότητας οδήγησης για περίοδο 3 ετών.

Δεν θα απαιτούνται, δηλαδή, και εξετάσεις οδήγησης για όσους συμπληρώσουν το 74ο έτος. Καταργείται επίσης το μοντέλο εξέτασης με ασυνόδευτα αυτοκίνητα που παρακολουθούνται από κέντρο έλεγχου με κάμερες και μέσω internet. Αδιευκρίνιστο παραμένει αν θα επιτραπεί και στους 17χρονους να δίνουν εξετάσεις με το παλαιό σύστημα.

Προβλήματα

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, «υπολογίζεται ότι στην “ουρά" βρίσκονται και περισσότεροι από 100.000 επαγγελματίες, ενώ σημαντικά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και στη λειτουργία των σχολών οδήγησης. Ταυτόχρονα, η παύση των εξετάσεων για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα οδηγεί σε απώλεια εκατομμυρίων ευρώ για τα κρατικά έσοδα». Παράλληλα:

• Συστήνεται επιτροπή, η οποία το αργότερο εντός εννέα μηνών θα συντάξει νέο, σύγχρονο και εφαρμόσιμο σύστημα, σύμφωνα με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

• Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση των οδηγών με ηλικία άνω των 74 ετών, για να υπάρχει εναρμόνιση με ό,τι ισχύει σε σχεδόν όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

• Συγκροτούνται εκ νέου οι Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, που κατάργησε η προηγούμενη κυβέρνηση, προκειμένου να υπάρχει ουσιαστικότερος ιατρικός έλεγχος των ηλικιωμένων.

• Καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών (γουρούνες), που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους όπου εφαρμόζεται ο ΚΟΚ, δεδομένου ότι έχουν εγκριθεί και κυκλοφορούν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Ε.Ε.

Κάθε δήμος και Περιφέρεια, στην περιοχή αρμοδιότητάς τους, έχουν τη δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων αυτών.