Πώς η CIA φυγάδευσε Ρώσο διπλό πράκτορα!

Κατάφεραν να απομακρύνουν από τη Μόσχα κατάσκοπο που κινούνταν πολύ κοντά στον Πούτιν

Από τη 
Θεανώ Καρούτα 

Κατασκοπικό θρίλερ θυμίζει η υπόθεση που έφεραν στο φως οι «New York Times» και το CNN, καθώς σύμφωνα με ρεπορτάζ τους οι ΗΠΑ κατάφεραν να απομακρύνουν από τη Μόσχα έναν Ρώσο αξιωματούχο, ο οποίος είχε στρατολογηθεί από τη CIA, δρούσε εντός της ρωσικής κυβέρνησης και κινούνταν πολύ κοντά στον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν.

Όπως αναφέρουν τα έγκριτα μέσα ενημέρωσης, ο εν λόγω κατάσκοπος ήταν εκείνος που διοχέτευε τις πληροφορίες περί ρωσικής εμπλοκής στις αμερικανικές εκλογές. 

Η επιχείρηση απομάκρυνσής του από τη ρωσική πρωτεύουσα έλαβε χώρα το 2017 και -όπως μετέδωσε το CNN- ο άνδρας, που εργαζόταν επί σειράν ετών για τους Αμερικανούς, είχε απευθείας πρόσβαση στον Πούτιν και είχε διοχετεύσει στις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες φωτογραφίες που είχαν τραβηχτεί στα κρυφά στο γραφείο του προέδρου.

Ο πληροφοριοδότης

Σύμφωνα με τους «New York Times», η CIA μάλιστα είχε προτείνει στον κατάσκοπο να τον βγάλει από τη Ρωσία ήδη από τα τέλη του 2016, όμως εκείνος είχε αρνηθεί επικαλούμενος οικογενειακά προβλήματα.

Οι αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες είχαν αρχίσει τότε να φοβούνται μήπως είχαν να κάνουν με διπλό πράκτορα, φόβοι που αποδείχθηκαν αβάσιμοι μήνες αργότερα, όταν ο αξιωματούχος δέχτηκε να φύγει.

Ο πληροφοριοδότης, το όνομα του οποίου φυσικά δεν αποκαλύφθηκε, αποδείχθηκε τεράστιας σημασίας για τις αμερικανικές υπηρεσίες, οι οποίες χάρη σ' αυτόν κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο Πούτιν είχε ενορχηστρώσει τη ρωσική ανάμειξη υπέρ του Ντόναλντ Τραμπ και σε βάρος της Δημοκρατικής αντιπάλου του Χίλαρι Κλίντον κατά τις προεδρικές εκλογές του 2016.

Σύμφωνα μάλιστα με τον άνδρα, ο Ρώσος πρόεδρος εμπλεκόταν άμεσα και στην υπόθεση της πειρατείας του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Εθνικής Επιτροπής των Δημοκρατικών, η οποία επέτρεψε να αποκαλυφθεί ένας τεράστιος όγκος μηνυμάτων που έφεραν σε δύσκολη θέση το στρατόπεδο της Κλίντον.

Η απάντηση του Κρεμλίνου στα αμερικανικά δημοσιεύματα ήταν άμεση. Σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή, υπήρχε όντως ένας Ρώσος αξιωματούχος ο οποίος εργαζόταν για λογαριασμό της ρωσικής κυβέρνησης, ωστόσο τονίζουν ότι δεν είχε άμεση πρόσβαση στον Ρώσο πρόεδρο.