Παυλόπουλος: Άστραψε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

«Το Βρετανικό Μουσείο φέρεται ως κοινός κλεπταποδόχος» είπε κατά την ομιλία του στα εγκαίνια της 24ης Art Athina στο Ζάππειο

Υπερ της άμεσης επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης τάχθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος κατά την ομιλία του στα εγκαίνια της 24ης Art Athina (14-16/9), την Παρασκευή στο Ζάππειο Μέγαρο, σημειώνοντας ότι το ζήτημα της επιστροφής τους αποτελεί «κραυγή αγωνίας» για την υπεράσπιση του παγκόσμιου πολιτισμού.

Συγκεκριμένα, τόνισε ότι το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης ανεγέρθηκε ειδικώς για τη στέγαση των Γλυπτών, υπογραμμίζοντας ότι η επαναλαμβανόμενη άρνηση του Βρετανικού Μουσείου όσον αφορά την επιστροφή τους προσβάλλει τον πολιτισμό της Μεγάλης Βρετανίας, προκαλώντας δε την παγκόσμια κατακραυγή.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η ως άνω εμμονή του Βρετανικού Μουσείου ισοδυναμεί με στήριξη της πολιτισμικής τυμβωρυχίας και της κλοπής του Έλγιν.

Και, σίγουρα, δεν τιμά τον λαό της Μεγάλης Βρετανίας, με την ιστορία που του αναλογεί, το να συμπεριφέρεται η κορωνίδα του πολιτισμού του, το Βρετανικό Μουσείο, ως κοινός κλεπταποδόχος και υπεξαιρέτης μοναδικών αγαθών της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς».

Κραυγή αγωνίας

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, η πρωτοβουλία επιστροφής των Γλυπτών δεν αφορά μόνο την Ελλάδα και την Αθήνα, αλλά τον παγκόσμιο πολιτισμό:

«Πρόκειται για κραυγή αγωνίας, που συνδέεται άμεσα με την υπεράσπιση αυτού του πολιτισμού, αν αναλογιστούμε ότι ο Παρθενώνας -για να θυμηθούμε την ιστορική ομιλία του Αντρέ Μαλρό, κατά την πρώτη φωταγώγηση της Ακρόπολης, στις 28 Μαΐου 1959- σηματοδοτεί την αφετηρία του παγκόσμιου πολιτισμού».

Ο Προκόπης Παυλόπουλος έκανε επίσης λόγο για τον μακρύ και αδιάλειπτο αγώνα επιστροφής των Γλυπτών στη χώρα όπου φιλοτεχνήθηκαν, αρχής γενομένης από την κλοπή τους από τον Ελγιν, ο οποίος είχε επικαλεστεί «ανασκαφικές δραστηριότητες» εντός του ευρύτερου αρχαιολογικού χώρου.

Εν συνεχεία, «ολοκλήρωσε το έγκλημά του, μεταφέροντας, ως κοινός κλέφτης και στυγνός κερδοσκόπος αρχαιοκάπηλος -και μάλιστα υπό όρους διακινδύνευσης που δείχνουν τον αδίστακτο και προσβλητικό για τον πολιτισμό μας χαρακτήρα του- διά της θαλάσσιας οδού τα Γλυπτά του Παρθενώνα στη Μεγάλη Βρετανία» συμπλήρωσε ο ανώτατος πολιτειακός παράγοντας της χώρας.