Ολυμπία Οδός: Χιλιομετρική η χρέωση διοδίων από την άνοιξη

Από την άνοιξη του 2020 θα αρχίσει η χιλιομετρική χρέωση διοδίων στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα της Ολυμπίας Οδού...

... υποστήριξε το Σαββατοκύριακο ο διευθύνων σύμβουλος της τελευταίας Παν. Παπανικόλας. Ο κ. Παπανικόλας, που κατέχει και τη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου, μίλησε επίσης για τα σχέδια του γαλλικού ομίλου Vinci.

Η Vinci είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος τόσο της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. όσο και της Ολυμπίας Οδού και, κατά πληροφορίες, ενδιαφέρεται για το 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) που πωλεί το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Οι Γάλλοι ενδιαφέρονται και για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, με τον κ. Παπανικόλα να υποστηρίζει πως το κόστος βαριάς συντήρησης και αναβάθμισης ορισμένων τμημάτων ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.

Στην Ολυμπία Οδό, με το «υβριδικό σύστημα» χρέωσης διοδίων που θα λειτουργήσει από την προσεχή άνοιξη, ο οδηγός χρεώνεται κατά την είσοδό του το πλήρες αντίτιμο για μια χιλιομετρική ζώνη της εθνικής οδού, αλλά στην περίπτωση που βγει νωρίτερα από το εθνικό δίκτυο το σύστημα το «αναγνωρίζει» και επιστρέφει τη διαφορά στον οδηγό.

Προϋπόθεση, βέβαια, είναι να έχουν εξοπλιστεί όλοι οι οδηγοί με τον ειδικό πομποδέκτη. Η λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος έρχεται, πάντως, να ανατρέψει τον σχεδιασμό που είχε προωθήσει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για την εγκατάσταση και λειτουργία ενός δορυφορικού συστήματος αναλογικών διοδίων σε όλες τις εθνικές οδούς, με κόστος άνω των 400.000.000 ευρώ.

Μάλιστα, για το συγκεκριμένο έργο έχει επιλεγεί και προσωρινός ανάδοχος, μια κοινοπραξία της ιταλικής Autostrade με την ΑΚΤΩΡ και την Intrakat.

Φ. Κόλλιας