Δίωξη για κακούργημα στους τέσσερις εφοπλιστές!

Ο λιμενάρχης και οι πλοηγοί κατηγορούνται επιπλέον για ξέπλυμα βρόμικου χρήματος και δωροληψία κατ' εξακολούθηση

Ενώπιον της εισαγγελέως ποινικής δίωξης οδηγήθηκαν αργά χθες το απόγευμα, 18 άτομα που συνελήφθησαν, κατηγορούμενα για εμπλοκή σε υπόθεση διαφθοράς, με επίκεντρο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι ο λιμενάρχης Θεσσαλονίκης, έξι πλοηγοί του λιμανιού της πόλης, τέσσερις εφοπλιστές, όπως επίσης στελέχη εταιριών που κατέχουν ρυμουλκά σκάφη και χειριστές ρυμουλκών.

Όπως αποκάλυψε πρώτη η «δημοκρατία», πρόκειται για τους εφοπλιστές Μιχάλη Σπανόπουλο, Δημήτρη Βερνίκο, Νίκο Ζούρο και Τάσο Μιχάλαρο.

Οι Αδιάφθοροι των Εσωτερικών Υποθέσεων ερευνούσαν για αρκετούς μήνες σχετικές καταγγελίες, παρακολουθούσαν τηλεφωνικές συνομιλίες εμπλεκόμενων προσώπων και δέσμευσαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Ως θύματα της χαρακτηριζόμενης «εγκληματικής οργάνωσης» που λειτουργούσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εμφανίζονται ναυτιλιακές εταιρίες που κατήγγειλαν την αθέμιτη δράση της, ενώ μία από τις καταγγέλλουσες ναυτιλιακές εταιρίες φαίνεται πως οδηγήθηκε σε πτώχευση.

Εκβίαση

Η δίωξη που άσκησε η εισαγγελέας εις βάρος όλων των εμπλεκομένων αφορά τις κακουργηματικές πράξεις της εγκληματικής οργάνωσης και της εκβίασης κατ' επάγγελμα και κατ' εξακολούθηση από κοινού.

Επιπλέον, ο κατηγορούμενος λιμενάρχης και οι πλοηγοί διώκονται για τα κακουργήματα της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές πράξεις (ξέπλυμα βρόμικου χρήματος) και της δωροληψίας υπαλλήλου κατ' επάγγελμα και κατ' εξακολούθηση.

Όσον αφορά τους εφοπλιστές και όσους κατηγορουμένους συνδέονται με τις εταιρίες ρυμουλκών, διώκονται ακόμη για το πλημμέλημα της δωροδοκίας υπαλλήλου κατ' επάγγελμα και κατ' εξακολούθηση από κοινού.

Η υπόθεση αφορά την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τη χρήση περισσότερων ρυμουλκών σκαφών απ' όσα χρειάζονταν για τον ελλιμενισμό τους, ύστερα από χρηματισμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται ότι λειτουργούσε ένα σύστημα με πλοηγούς, των οποίων προΐστανται βάσει νόμου ο λιμενάρχης και ιδιοκτήτες ρυμουλκών.

Η μέθοδος που φέρεται ότι ακολουθούνταν ήταν να στέλνουν παραπάνω ρυμουλκά σε ένα πλοίο από όσα ήταν αναγκαία για να καταπλεύσει ή να αποπλεύσει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για παράδειγμα, αν ένα καράβι χρειαζόταν δύο ρυμουλκά, πήγαιναν τρία ή τέσσερα, με αποτέλεσμα η χρέωση να είναι μεγαλύτερη.

Οι Αρχές ερευνούν το ενδεχόμενο το σύστημα να λειτουργούσε με συγκεκριμένα ρυμουλκά αποκλείοντας ανταγωνιστές. Αλλες πληροφορίες θέλουν η υπόθεση να αφορά την κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με το ανάλογο μπαξίσι.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ταρίφα για να μπει και να βγει ένα πλοίο στο λιμάνι ήταν 2.000 ευρώ. Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2019 το λιμάνι δέχτηκε 470 πλοία. Το κύκλωμα αποκόμισε 940.000 ευρώ. Από αυτά, περίπου 4.000 ευρώ τον μήνα έπαιρνε ο λιμενάρχης, 1.000-2.000 ευρώ οι δύο πλοηγοί του λιμεναρχείου και κάποια μικροποσά τα πληρώματα.

Τα υπόλοιπα πήγαιναν στους ιδιοκτήτες των ρυμουλκών. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο σπίτι του λιμενάρχη εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν 6.000 ευρώ.

Η δικογραφία που σχηματίστηκε από την Ενιαία Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων των Σωμάτων Ασφαλείας περιλαμβάνει ακόμη έναν εφοπλιστή.

Οι συλληφθέντες παραπέμφθηκαν στην α' ειδική ανακρίτρια Θεσσαλονίκης, από την οποία ζήτησαν και πήραν προθεσμία για να απολογηθούν, κατά περίπτωση, το Σάββατο και την Κυριακή.