Νίκη της ελληνικής Ιστορίας

Σαρωτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά του Open «Το κόκκινο ποτάμι», που έκανε ρεκόρ τηλεθέασης

Από τη
Μαρία Ανδρέου

Το κόκκινο ποτάμι» του Μανούσου Μανουσάκη παρέσυρε το «Final 4», το «Voice» και ό,τι βρέθηκε στο διάβα του! Η πρεμιέρα της σειράς εποχής στο Open το βράδυ της Κυριακής απέδειξε περίτρανα ότι η τάση της φετινής σεζόν δεν είναι μόνο η καλή ελληνική μυθοπλασία και η ποιοτική τηλεόραση, αλλά και κυρίως η νίκη της ελληνικής Ιστορίας!

Αναλυτικότερα, η σειρά για τη Γενοκτονία των Ποντίων, που ζωντάνεψε μέσα από την αριστουργηματική σκηνοθεσία του Μανούσου Μανουσάκη -έκανε μέσο όρο 28,7% στο γενικό σύνολο και στο νεανικό κοινό άγγιξε το 30,2%, ενώ έφτασε μέχρι και 36% στο κοινό 18-54 σε τέταρτο-, μας υπογραμμίζει σε μια κρίση ιστορική εποχή για τη γειτονιά μας ότι οι Έλληνες είναι πατριώτες και βαρέθηκαν να βλέπουν τις τουρκικές σειρές, ενώ «σιχτίρισαν» και με τα ριάλιτι επιβίωσης, όταν οι ίδιοι... μέσα στα Μνημόνια συνεχίζουν να επιβιώνουν ηρωικά.

Από την άλλη μεριά, τα πράγματα δεν πήγαν καλά για το μουσικό σόου «Final 4» στον ΑΝΤ1, με παρουσιάστρια τη Ζέτα Μακρυπούλια, το οποίο έκανε μέσο όρο τηλεθέασης στο γενικό σύνολο 11,3% και στο κοινό 18-54 μόλις 12,1%. Τα πολλά υπονοούμενα μεταξύ της Ζέτας Μακρυπούλια και του Μιχάλη Χατζηγιάννη για τη σχέση τους δεν αποτελούν μια σύγχρονη ματιά για την τηλεόραση, αλλά εστιάζουν μέσα από την «κλειδαρότρυπα».

Δεν το έχει ανάγκη η παραγωγή, δεν το έχει ανάγκη ο ΑΝΤ1, δεν το έχουν ανάγκη οι συγκεκριμένοι δύο καλλιτέχνες. Τέλος, το τάλεντ σόου «The Voice» στον Σκάι άντεξε σημειώνοντας 24,5% τηλεθέαση στο γενικό σύνολο και 21,2% στο δυναμικό κοινό, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη να αποτελεί μια θετική έκπληξη.

Αποθέωση στο twitter

Στο μεταξύ, μετά τις «Αγριες μέλισσες» ήταν η σειρά του «Κόκκινου ποταμιού» να αποθεωθεί από το twitter. «Για κάτι τέτοιες σειρές δεν έχουμε πετάξει ακόμη τις τηλεοράσεις μας» έγραψε κάποιος. «Να τονίσω ότι βλέπω μόνο Νetflix και καθόλου TV, διότι δεν είχε τίποτα να μου προσφέρει έως τώρα. Μπράβο, μπράβο, μπράβο!» επισημαίνει κάποιος άλλος, εκθειάζοντας το «Κόκκινο Ποτάμι» αλλά και τις «Αγριες Μέλισσες».

Τα σχόλια στο διαδίκτυο για το «Κόκκινο Ποτάμι» μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι σειρές ήταν πολλά και συγκινητικά, όπως: «Εχουμε μαζευτεί μια παρέα Ποντίων στη Γερμανία και βλέπουμε βουρκωμένοι. Γεια σας, ρε παιδιά...», «Πόλεμος! Κανείς να μην το ζήσει», «Δεν στέκομαι στις ερμηνείες, αλλά στην προσπάθεια να μπει στα σπίτια μας ένα σπουδαίο ιστορικό μήνυμα και μια αξιόλογη παραγωγή», «Οι Πόντιοι πάλεψαν, πολέμησαν για να μείνουν ζωντανοί! Αυτό φαίνεται καθαρά 100 χρόνια μετά τον ξεριζωμό τους», «Η γιαγιά μου είχε αφήσει τη μία αδερφή της στον Πόντο και της είχε στοιχίσει πολύ. Πήγε Ρωσία, μετά Ελλάδα, και όλο τη σκεφτόταν. Τώρα η μάνα μου κι εμείς ψάχνουμε τα ξαδέρφια, τους θείους μας».

Αυτό που πέτυχε ο Μανούσος Μανουσάκης με το «Κόκκινο Ποτάμι» -εξαιρετικά τα κοστούμια εποχής, τα εξωτερικά γυρίσματα, συγκλονιστική η ερμηνεία του Τάκη Βαμβακίδη ως γηγενούς Ελληνα του Πόντου, με άριστη χρήση της ποντιακής διαλέκτου, εμβληματική η παρουσία του βραβευμένου ηθοποιού Αργύρη Πανταζάρα ως Πόντιου που πολέμησε μέσα στη φωτιά του Μακεδονικού Αγώνα και χάρμα οφθαλμών η «αναγεννησιακή» καλλονή Αναστασία Παντούση, που σίγουρα θα μας απασχολήσει υποκριτικά τα επόμενα χρόνια- ήταν να συνειδητοποιήσουν τα τηλεοπτικά κανάλια ότι ανεξαρτήτως ζώνης, ώρας και σταθμού, όταν η σειρά έχει ιστορικό «ψωμί», ο Ελληνας θα καθίσει να τη δει.

Είναι δυνατόν 200 χρόνια από την εθνική παλιγγενεσία τα κανάλια να μην έχουν ετοιμάσει σειρές για την Επανάσταση, για τους ήρωες του 1821, από τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, τον Αθανάσιο Διάκο και τον Μάρκο Μπότσαρη μέχρι τη Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα και τον Ρήγα Φεραίο, ενώ τα προηγούμενα χρόνια μάς πλάσαραν την ιστορία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και του Σουλεϊμάν; Πού είναι τα αντανακλαστικά τους, όταν το κοινό επιζητεί ιστορικές μνήμες μέσα στον σάπιο συρφερτό της παγκοσμιοποίησης;