Ο κροίσος Εντ. Γιουρνεκιάν σε συνεργασία με τον όμιλο Μυτιληναίος διεκδικεί τη διαχείριση αερολιμένων

Τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας διεκδικεί, σε συνεργασία με τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου, ο Αργεντινός δισεκατομμυριούχος Εντουάρντο Γιουρνεκιάν που ελέγχει τον όμιλο Corporacion America.

Η κοινοπραξία είναι ένας από τους επτά ομίλους που έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τα 14 αεροδρόμια και ο ανιψιός του Εντουάρντο, ο Μάρτιν Γιουρνεκιάν, επικεφαλής της μονάδας διαχείρισης αεροδρομίων της Corporacion America, δήλωσε σε συνέντευξή του στο Νταβός ότι θα καταθέσει δεσμευτική προσφορά. «Θα είμαστε πολύ επιθετικοί σε όλα τα μέτωπα, έχουν ανοίξει πολλές ευκαιρίες μετά την κρίση» δήλωσε.


Η Corporacion America διαχειρίζεται 51 αεροδρόμια παγκοσμίως και ετοιμάζεται, επίσης, να υποβάλει προσφορές για έργα παραχώρησης στο Κούσκο, στο Περού, στην Μπαρανκουίλα, στην Κολομβία και για το κύριο διεθνές αεροδρόμιο του Σαντιάγο αργότερα φέτος.

 

 

Εργοστάσιο υφαντουργίας

 

Ο Εντουάρντο Γιουρνεκιάν γεννήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου του 1932 από Αρμένιους γονείς. Η οικογένειά του είχε εργοστάσιο υφαντουργίας, η οποία άκμασε στην Αργεντινή, και έγινε ένας από τις πιο σημαντικούς προμηθευτές της διεθνούς εταιρίας αθλητικών ειδών Puma. Ωστόσο, η εταιρία -όπως και πολλές άλλες στην Αργεντινή- κατέρρευσε. Το 1988 αγόρασε ένα κανάλι της καλωδιακής τηλεόρασης Cablevision και το 1994 πούλησε το 51% των μετοχών στην έως τότε δεύτερη μεγαλύτερη επιχείρηση εκμετάλλευσης καλωδιακού δικτύου της Αργεντινής, στην Tele-Communications, για 350.000.000 δολάρια. Στη συνέχεια, ήρθαν οι επενδύσεις στα αεροδρόμια αλλά και στην Αρμενία.


Σήμερα ο Γιουρνεκιάν είναι ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος της Αργεντινής, με προσωπική περιουσία που το «Forbes» υπολογίζει στο 1,8 δισ. δολ.


Για τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας, που μπορεί να γίνουν 20, μονομαχούν μερικοί από τους μεγαλύτερους διαχειριστές του κόσμου, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η γαλλική Vinci (σε συνεργασία με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ), η γερμανική Fraport (μαζί με τον όμιλο Κοπελούζου) και η Corporacion America σε συνεργασία με τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου. Στον κατάλογο των υποψηφίων περιλαμβάνονται επίσης η ελβετική Zurich Airport (μαζί με τον όμιλο J&P ΑΒΑΞ), η γαλλική Aeroports De La Cote d'Azur, η αμερικανική επενδυτική εταιρία Advent και η Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών, που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ελέγχεται από Καναδούς.


Στην πρώτη ομάδα των αεροδρομίων εντάσσονται αυτά σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Κεφαλλονιά, Ακτιο, Καβάλα και Χανιά. Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σκιάθου και Σάμου. Στις δύο ομάδες μπορεί να προστεθούν επιπλέον αεροδρόμια.

Ετικέτες: