Η ζωή της Ελληνίδας σοπράνο μέσα από τον μονόλογο «Morendo» με την Εύα Κεχαγιά

Μία γυναίκα-σύμβολο. Μία σοπράνο που κατέχει δικαίως τον τίτλο της καλύτερης λυρικής ερμηνεύτριας του πλανήτη.

Ο μύθος της Μαρίας Κάλλας ξετυλίγεται στο επιβλητικό και αρχοντικό φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μέσα από τον ιδιαίτερο μονόλογο «Morendo» (μουσικός όρος που σημαίνει σβηστά και στην όπερα χρησιμοποιείται στις σκηνές θανάτου) με την Εύα Κεχαγιά. Μια παράσταση που ξεκίνησε το ταξίδι της το 2009 και ανεβαίνει εκ νέου στο πολιτιστικό ίδρυμα του Πειραιά με αφορμή το τριήμερο θεατρικό αφιέρωμα, το οποίο διοργανώνεται εκεί για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. Τίτλος του αφιερώματος είναι «Γυναικών... μονόλογοι» και στο πλαίσιο αυτού, εκτός από το θεατρικό «Morendo», θα παρουσιαστούν ακόμη τρεις εμβληματικές παραστάσεις.

 

 

Το σκηνικό


«Εχω την αίσθηση πως το φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου όπου θα ανέβει το “Morendo” είναι το φυσικό σκηνικό της εν λόγω παράστασης. Είναι ένας μοναδικός χώρος» εξηγεί στη «δημοκρατία» η κυρία Κεχαγιά, η οποία ενσαρκώνει την grande dame του λυρικού τραγουδιού.
«Τη βλέπουμε να βρίσκεται μόνη της στο καμαρίνι της στο Παρίσι και να μας μιλάει για τη ζωή της. Αφηγείται τους έρωτές της, τα πάθη της, αλλά και το πώς έφτασε να κατακτήσει τα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου» μας εξηγεί η ηθοποιός.


Με αφετηρία τα παιδικά της χρόνια στην Αθήνα και τα πρώτα της βήματα στο ωδείο, ο θεατής θα έχει την ευκαιρία να μάθει περισσότερα για τον πολυδιάστατο βίο της και να διαπιστώσει ότι η Μαρία Κάλλας δεν ήταν μονάχα μια σπουδαία λυρική τραγουδίστρια, αλλά κυρίως μια γυναίκα η οποία έζησε έντονα, ερωτεύτηκε και φυσικά προδόθηκε.


«Εκείνο που με εντυπωσίασε στη Μαρία Κάλλας ήταν η τόλμη της» εξηγεί η Εύα Κεχαγιά. «Ξεκίνησε να ασχολείται με την όπερα στα χρόνια της φτώχειας και παρά τα προβλήματα συνέχισε. Ηταν με λίγα λόγια μια γυναίκα με τσαγανό, γεγονός που φυσικά περνάει πολλά μηνύματα και σε εμάς τις σύγχρονες γυναίκες. Είναι σημαντικό να κυνηγάς τα όνειρά σου παρά τις δυσκολίες, γνωρίζοντας φυσικά πως αυτό θα είχε ένα κόστος».


Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται μέσα από τον μονόλογο που έχει γράψει και σκηνοθετήσει η Ολγα Λασκαράτου στον έρωτα και τη θέση που κατείχε στη ζωή της σπουδαίας σοπράνο. «Μαθαίνουμε για τον πρώτο γάμο της αλλά και τον μεγαλύτερο έρωτα της ζωής της, τον Αριστοτέλη Ωνάση. Η αγάπη άλλωστε είχε μεγάλη σημασία για εκείνη αφού δεν περιοριζόταν στην έλξη για έναν άνδρα. Εξάλλου μην ξεχνάμε πως ήταν αιώνια ερωτευμένη με τη δουλειά της».


Οπως διατείνεται η ηθοποιός, όταν της πρότειναν το 2009 να ενσαρκώσει τη Μαρία Κάλλας για τις ανάγκες του μονολόγου ήταν διστακτική. Και αυτό αφού είχε άγχος για το πώς θα μπορούσε να προσεγγίσει μια τόσο μεγάλη προσωπικότητα. «Σκεφτόμουν ότι θα ήταν δύσκολο να αγγίξω ερμηνευτικά μια καλλιτέχνιδα που έχει περάσει στη σφαίρα του μύθου. Ωστόσο διαπίστωσα πως ήταν τελικά σαν όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους»

Γιώτα Βαζούρα

Ετικέτες: