Ο Θύμιος (του ΣΑΤΑ) τα άκουσε από τον Σαμαρά και... άλλαξε ταχύτητα!

Η ρήση «και ο άγιος... φοβέρα θέλει» έπιασε τόπο για άλλη μια φορά.

 

Χθες, ο αναπληρωτής γραμματέας Παραγωγικών Τομέων και πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος άκουσε διξά ζώσης το μήνυμα του Αντώνη Σαμαρά για τις συντεχνίες και μάζεψε τα περί παραίτησής του, τονίζοντας ότι «δεν ζήτησε ποτέ κάλυψη» για τις συμπεριφορές και τις κινητοποιήσεις των ταξί. Την ίδια ώρα, ο υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης, ενώ τον «πυροβολούν» ακόμη και μέσα από το ίδιο του το κόμμα για αλαζονική συμπεριφορά, βρήκε καταφύγιο στις ύβρεις κατά της Ν.Δ. Δείχνοντας την ποιότητα της πολιτικής αντιπαράθεσης που έχει στο μυαλό της η αυλή του κ. Παπανδρέου, επιτέθηκε στον κ. Σαμαρά με αφορμή τη συνάντηση ισχυριζόμενος ότι «καταλήγουμε στο λυπηρό συμπέρασμα ότι ο λαϊκισμός απέκτησε χρώμα. Το κίτρινο. Σήμερα μάθαμε τι σημαίνει κίτρινη αξιωματική αντιπολίτευση».

 

Ο κ. Σαμαράς δέχτηκε στο γραφείο του τον κ. Λυμπερόπουλο, ο οποίος πήγε συνοδευόμενος από τον γραμματέα Συνδικαλισμού Γιάννη Μανώλη, και εκεί άκουσε με σαφήνεια τις θέσεις της Ν.Δ., τόσο για συνδικαλιστικές συμπεριφορές που προκαλούν την κοινωνία όσο και για τους τρόπους διεκδικήσεων που είναι καταχρηστικοί. Το μήνυμα ελήφθη και βγαίνοντας από τη συνάντηση ο κ. Λυμπερόπουλος κατέβασε... ταχύτητα και δήλωσε» «Εγώ δεν ζήτησα κάλυψη, έθεσα μόνο το ερώτημα αν έχουμε δίκιο. Το νομοσχέδιο αυτό δεν θα περάσει. Ο κ. Ραγκούσης θα σπάσει τα μούτρα του».

 

 

Νίκος Ελευθερόγλου

 

 

 


 

 

Πάλι στους δρόμους οι ταξιτζήδες, 5.000€ (ίσως και λιγότερο) θα κοστίζει μια άδεια

 

Επιπλέον «κούρεμα» στο παράβολο που πρέπει να καταθέσει κανείς για να αποκτήσει νέα άδεια ταξί ή φορτηγού δημόσιας χρήσης προβλέπει το τροποποιημένο σχέδιο νόμου που πέρασε χθες από το υπουργικό συμβούλιο. Οι επαγγελματίες είναι εξοργισμένοι, καθώς η άδεια που έχουν στα χέρια τους χάνει ακόμη περισσότερο την αξία της, και ετοιμάζουν νέο γύρο κινητοποιήσεων - αρχής γενομένης από την Παρασκευή.

 

Προειδοποιούν μάλιστα πως δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν βήμα πίσω από όσα προέβλεπε το Προεδρικό Διάταγμα Ρέππα.

 

Το υπουργείο Μεταφορών ξεκίνησε νέα κούρσα αδιαλλαξίας, τοποθετώντας το κόστος για τις νέες άδειες το πολύ στα 5.000 ευρώ, από τα 10.000 έως 40.000 ευρώ που προβλεπόταν αρχικά. Το τελικό ύψος θα καθοριστεί έπειτα από συνεννόηση με την τρόικα, ενώ δεν αποκλείεται να κατέβει ακόμη χαμηλότερα, δηλαδή στα 3.000 ή στα 4.000 ευρώ.

 

Μια άδεια «δώρο» δίνεται σε όσους ταξιτζήδες είχαν μία στην κατοχή τους στις 2 Ιουλίου του 2011. Εφόσον τα παιδιά τους, όταν ενηλικιωθούν, επιθυμούν να ασκήσουν το επάγγελμα του αυτοκινητιστή, τότε θα αποκτούν το δικαίωμα αυτό χωρίς να πληρώνουν το παράβολο. Αν υπάρξει σχετικό αίτημα, η ρύθμιση θα επεκταθεί και στους ιδιοκτήτες φορτηγών. Βέβαια, όπως παραδέχτηκε ο ίδιος ο υπουργός, με το κόστος να έχει πέσει τόσο χαμηλά, πρόκειται για δώρο... άδωρο.

 

Υπό εξέταση βρίσκεται το ενδεχόμενο να τεθεί κατά το πρώτο εξάμηνο εφαρμογής του νόμου όριο στον αριθμό των αιτήσεων που θα πάρουν το ΟΚ, το οποίο θα αντιστοιχεί στο 30% των υφιστάμενων αδειών (περίπου 10.000 νέα οχήματα). Το πλαφόν θα ισχύσει μόνον εφόσον δοθεί το πράσινο φως από την τρόικα και τότε θα δοθεί απόλυτη προτεραιότητα στους μακροχρόνια ανέργους.

 

Οσον αφορά τα φορτηγά, το επάγγελμα απελευθερώνεται πλήρως από 1/1/2012, χωρίς την ύπαρξη μεταβατικού διαστήματος. Τέλος, τόσο στα ταξί όσο και στα φορτηγά θα δίνονται άδειες εκτός από εταιρίες ΑΠΕ ή ΕΠΕ και σε φυσικά πρόσωπα, ενώ, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα συγκέντρωσης, θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού για να πάρει μια εταιρία πάνω από δέκα άδειες.

 

 

Νεκταρία Σταμούλη